Golf ja jetta 1 vaihdelaatikko ja pakoputki asiaa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf ja jetta 1 vaihdelaatikko ja pakoputki asiaa
Eli kyseessä 83 vuosimallin 1 korinen jetta. 1.5 koneella ja 4-vaihteinen. 1- vaihe tuntuu olevan pirun tiukka menemään päälle? Kylmänä ja lämpimänä. Kakkoselta kun nopeasti vaihtaa niin menee paremmin. Vapaalta ei mene oikein millään. Onko yleinen vika?
Käykö kyseiseen autoon 1.6 gtin pakosarja? Etuputken vaihto edessä ja ajattelin jos laittais peltisarjan. Supersportilta löytyy sarjoja. Miten on muuten yhteensopivuus gtin kanssa? Vaihelaatikko?
Ja vielä. Miksi 1.5 koneen kannessa lukee 1.6 onko voitu joskus vaihtaa 1.6n kansi?
Käykö kyseiseen autoon 1.6 gtin pakosarja? Etuputken vaihto edessä ja ajattelin jos laittais peltisarjan. Supersportilta löytyy sarjoja. Miten on muuten yhteensopivuus gtin kanssa? Vaihelaatikko?
Ja vielä. Miksi 1.5 koneen kannessa lukee 1.6 onko voitu joskus vaihtaa 1.6n kansi?
Kiitoksia!
Onko sitten 1.6 GTI:n ja 1.5/1.6 normikoneen välillä suuria eroja?
Tehot Gti:ä taisi olla 116hp? ja 1.5/1.6 70/75hp. Ilmeisesti ainakin ruisku ja kansi.
Tuossa olisi peltisatsi.
http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... §ion=c
8 venttiili koneeseen tarkoitettu.
http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... §ion=c
ja tämä 16v.
eli se on sitten tuo 8V koneeseen käypä mikä olisi sitten jettaan?
Näyttäis olevan suht. pitkä. Korvaa ilmeisesti etuputken?
Edit: Ja nyt löyty vielä pipercamsin nokat 8venaseen.
VW Golf 1 GTi 1.6/1.8 8v mek.......................... 362e
VW Golf 1 GTi 1.6/1.8 8v hydr ......................... 362e
Mitä eroa mekaanisella ja hydraulisella.
Onko sitten 1.6 GTI:n ja 1.5/1.6 normikoneen välillä suuria eroja?
Tehot Gti:ä taisi olla 116hp? ja 1.5/1.6 70/75hp. Ilmeisesti ainakin ruisku ja kansi.
Tuossa olisi peltisatsi.
http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... §ion=c
8 venttiili koneeseen tarkoitettu.
http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... §ion=c
ja tämä 16v.
eli se on sitten tuo 8V koneeseen käypä mikä olisi sitten jettaan?
Näyttäis olevan suht. pitkä. Korvaa ilmeisesti etuputken?
Edit: Ja nyt löyty vielä pipercamsin nokat 8venaseen.
VW Golf 1 GTi 1.6/1.8 8v mek.......................... 362e
VW Golf 1 GTi 1.6/1.8 8v hydr ......................... 362e
Mitä eroa mekaanisella ja hydraulisella.
Kantit pois. Joko kokonaan tai sitten mankelia. Muovikaaret jos on niin niiden sisään taipuu hienosti. Tosin riippuu suuresti minkäkokoinen kumi tulee vanteelle.
Ykköskopan koneet on mekaanisilla nostimilla, vuosimalleista <-10.85. Ja nokat ei käy ristiin mekaanisilla nostimilla vs. hydraulisilla olevista.
Ykköskopan koneet on mekaanisilla nostimilla, vuosimalleista <-10.85. Ja nokat ei käy ristiin mekaanisilla nostimilla vs. hydraulisilla olevista.
8" tulee tuolla et:llä liian ulos edessä, takanahan noissa vanhoissa volkkareissa on kapeampi raideleveys. Pakosarjaksi käy ykköskoppisten 8v sarjat, loppuputkea voi joutua muokkaamaan, kakkosesta ei ilmeisesti käy pakosarja. Ja peltisarja korvaa etuputken. 5v laatikon voi laittaa myös kakkoskoppasesta, kunhan tekee päätykiinnikkeen uusiks ja vetarit on 90mm laipoilla sisäpäästä? Vaihteensiirtoon kannattaa laittaa ne muoviset niveltangot uusiks, motonetistä saa halvalla. Jos haluat kaariin tilaa, niin muovikaaret ensin pois ja naputtelet ne peltikaarien kantit ulkopeltiä vasten. Muovikaarista sitten leikkaa siitä kaaren yläosasta sen sisään kääntyvän kantin pois. Ja samalla ku on irtaallaan, niin tinnerillä tms. puhistus ja kuumailmapuhaltimella mustaus.
Mulla on tuommonen 1.6 gtin kone jäämässä ylimääräseks jossain vaiheessa, voin myydä sulle sitten. Siinä on valmiiks peltipakosarjakin ja uutta osaa.
Mulla on tuommonen 1.6 gtin kone jäämässä ylimääräseks jossain vaiheessa, voin myydä sulle sitten. Siinä on valmiiks peltipakosarjakin ja uutta osaa.
Ehkä tänä tai ens talvena, ei vielä tietoo.
13" vanteilla sitten jos haluaa ettei jää rakoa kaaren ja renkaan väliin joillain matalilla kumeilla, niin on kyllä öljypohja maassa ja vetari runkopalkissa ja nelivaihteisella ei vauhti päätä huimaa. Mutta ompahan sitte matala ja jos on käyttöauto erikseen niin eipä sillä niin väliä.
13" vanteilla sitten jos haluaa ettei jää rakoa kaaren ja renkaan väliin joillain matalilla kumeilla, niin on kyllä öljypohja maassa ja vetari runkopalkissa ja nelivaihteisella ei vauhti päätä huimaa. Mutta ompahan sitte matala ja jos on käyttöauto erikseen niin eipä sillä niin väliä.
Yritän kyllä suht. hyvän ajettavuuden säilyttää tossa. Toinen auto on, mutta kyllä se kyrsii ku ei voi ajaa ns. "kunnolla". Golffissa on öljypohjan alla 7cm ja sillä ajelee ihan kivasti.
Millaisia kumia tuohon vois sitten ajatella jos haluaa vielä ajaakin. 14" ois varmaan jees, mutta ei oo vielä sattunu hyviä silmään. Miten 15" jääkö tuo rattoriksi niillä?
Millaisia kumia tuohon vois sitten ajatella jos haluaa vielä ajaakin. 14" ois varmaan jees, mutta ei oo vielä sattunu hyviä silmään. Miten 15" jääkö tuo rattoriksi niillä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa