Golf ja jetta 1 vaihdelaatikko ja pakoputki asiaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

Golf ja jetta 1 vaihdelaatikko ja pakoputki asiaa

ViestiKirjoittaja balloon » 5.11.2009 0:16

Eli kyseessä 83 vuosimallin 1 korinen jetta. 1.5 koneella ja 4-vaihteinen. 1- vaihe tuntuu olevan pirun tiukka menemään päälle? Kylmänä ja lämpimänä. Kakkoselta kun nopeasti vaihtaa niin menee paremmin. Vapaalta ei mene oikein millään. Onko yleinen vika?

Käykö kyseiseen autoon 1.6 gtin pakosarja? Etuputken vaihto edessä ja ajattelin jos laittais peltisarjan. Supersportilta löytyy sarjoja. Miten on muuten yhteensopivuus gtin kanssa? Vaihelaatikko?

Ja vielä. Miksi 1.5 koneen kannessa lukee 1.6 onko voitu joskus vaihtaa 1.6n kansi?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 5.11.2009 9:05

Vaihdevipuja säätämällä saatta parantua, rutinin omaisesti se alkaa mennä kakkosen kautta käyttämällä

gti:n sarja käy, laatikon muodoissa ei ole eroa

Sama kansivalu myös 1.6:sessa moottorikoodi kertoo mikä kone

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 5.11.2009 10:13

Tuon ikäisessä 1.5 ja 1.6 eroaa lähes ainoastaan iskunpituudessa. Ulkoisesti samoja ja osat yhteensopivia.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 5.11.2009 10:34

Kiitoksia!

Onko sitten 1.6 GTI:n ja 1.5/1.6 normikoneen välillä suuria eroja?
Tehot Gti:ä taisi olla 116hp? ja 1.5/1.6 70/75hp. Ilmeisesti ainakin ruisku ja kansi.

Tuossa olisi peltisatsi.

http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... &section=c
8 venttiili koneeseen tarkoitettu.

http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... &section=c
ja tämä 16v.

eli se on sitten tuo 8V koneeseen käypä mikä olisi sitten jettaan?

Näyttäis olevan suht. pitkä. Korvaa ilmeisesti etuputken?

Edit: Ja nyt löyty vielä pipercamsin nokat 8venaseen.

VW Golf 1 GTi 1.6/1.8 8v mek.......................... 362e
VW Golf 1 GTi 1.6/1.8 8v hydr ......................... 362e

Mitä eroa mekaanisella ja hydraulisella.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 5.11.2009 16:24

mekaaninen hieman pienemillä nokilla

e. ei taida toimia keskenään, ei ainakaan mekaaninen kansi hydr nokalla

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 5.11.2009 16:48

Eli tuohon 1.5 mekaaninen?

Onko porukalla tietoa nuista 13" vanteiden sopivuudesta jettaan?
Kiinnostais etenkin 8x13" revolution vanteiden sovitus alle.
Tarviiko spacereita.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 5.11.2009 20:43

Ja ET on nollan pintaa noissa vanteissa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.11.2009 13:30

mulla on classic:t 8" takana ET1 ja joutu muokkaan kaaria ja eessä 7" ET 15 ja myös joutu muokkaan loksut. nyt ei pahastikkaan ota kiinni

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.11.2009 14:09

MIten kaaria joutuu muokkaamaan?
Itellä on ne muovit niissä paikoillaan, enkä niistä haluaisi luopua.

Eteen nuita 8" ei kannata varmaan laittaa..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.11.2009 14:31

Kantit pois. Joko kokonaan tai sitten mankelia. Muovikaaret jos on niin niiden sisään taipuu hienosti. Tosin riippuu suuresti minkäkokoinen kumi tulee vanteelle.

Ykköskopan koneet on mekaanisilla nostimilla, vuosimalleista <-10.85. Ja nokat ei käy ristiin mekaanisilla nostimilla vs. hydraulisilla olevista.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.11.2009 15:08

Vieläkään en vastausta saanut siihen. että menee 8" eteen ET 0:a?

Muovit tosiaan on. Pitää sitten kai ostaa nuo vanteet ja sovitella alle...Pystyykö mankeloida jos on nuo muovit?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.11.2009 15:55

8" tulee tuolla et:llä liian ulos edessä, takanahan noissa vanhoissa volkkareissa on kapeampi raideleveys. Pakosarjaksi käy ykköskoppisten 8v sarjat, loppuputkea voi joutua muokkaamaan, kakkosesta ei ilmeisesti käy pakosarja. Ja peltisarja korvaa etuputken. 5v laatikon voi laittaa myös kakkoskoppasesta, kunhan tekee päätykiinnikkeen uusiks ja vetarit on 90mm laipoilla sisäpäästä? Vaihteensiirtoon kannattaa laittaa ne muoviset niveltangot uusiks, motonetistä saa halvalla. Jos haluat kaariin tilaa, niin muovikaaret ensin pois ja naputtelet ne peltikaarien kantit ulkopeltiä vasten. Muovikaarista sitten leikkaa siitä kaaren yläosasta sen sisään kääntyvän kantin pois. Ja samalla ku on irtaallaan, niin tinnerillä tms. puhistus ja kuumailmapuhaltimella mustaus.

Mulla on tuommonen 1.6 gtin kone jäämässä ylimääräseks jossain vaiheessa, voin myydä sulle sitten. Siinä on valmiiks peltipakosarjakin ja uutta osaa.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.11.2009 16:00

Tulihan sieltä jettatietäjältä tavaraa :D

Samalla myyjällä, jolla nuo ats myynnissä niin on myös 7x13 Minilitet. Kysynpä hintaa niille ja ostan pois jos on hyvän hintaiset.

Ilmoittele tosiaan jos olet sitä konetta myymässä, tiedätkö yhtään milloin?
Maaliskuussa olis katsastus...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.11.2009 16:30

Ehkä tänä tai ens talvena, ei vielä tietoo.

13" vanteilla sitten jos haluaa ettei jää rakoa kaaren ja renkaan väliin joillain matalilla kumeilla, niin on kyllä öljypohja maassa ja vetari runkopalkissa ja nelivaihteisella ei vauhti päätä huimaa. Mutta ompahan sitte matala ja jos on käyttöauto erikseen niin eipä sillä niin väliä.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.11.2009 16:38

Yritän kyllä suht. hyvän ajettavuuden säilyttää tossa. Toinen auto on, mutta kyllä se kyrsii ku ei voi ajaa ns. "kunnolla". Golffissa on öljypohjan alla 7cm ja sillä ajelee ihan kivasti.

Millaisia kumia tuohon vois sitten ajatella jos haluaa vielä ajaakin. 14" ois varmaan jees, mutta ei oo vielä sattunu hyviä silmään. Miten 15" jääkö tuo rattoriksi niillä?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.11.2009 19:21

Mulla oli 6,5 senttiä öljypohjan alla 15":lla, kumit oli 165/50r15. Ei kai se tratkori ollu sentään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa