Onko kenelläkään kokemuksia kombinaatiosta kiinteä peräkoukku ja jälkiasennettava peruutustutka?
Tarkoituksena olisi asentaa -08 Passattiin peruutustutka, mieluiten mahdollisimman laadukasta settiä, mutta toi peräkoukku vähän huolettaa. Tuttu automekaanikko VAG-konsernin liikkeestä (tosin ei VW) sanoi, että heillä ei kuulemma suostuta asentamaan peruutustutkaa lainkaan, jos on kiinteä koukku.
Valeon Beep&Park mainostaa itseään koukkuyhteensopivana, mutta onko se todella sitä. Se, miten tutka käyttäytyy kun perävaunu on perässä ei huoleta - laitatan kytkimen, jolla sen saa pois - mutta saako kunnon peruutustutkaa, joka tulisi muuten toimeen tuon peräkoukun kanssa?
Ps. Jos on vinkkiä miten kannattaa vetää piuha peräluukusta keskikonsoliin (vaihdekepin viereen) -08 Passatissa, niin otetaan mielellään vastaan.
Kiinteä peräkoukku ja jälkiasennettava peruutustutka?
Valvoja: ffp jäsenet
Alkuperäinen vetokoukun sähkö systeemi ja alkuperäinen tutka pitäis toimia niin hyvin yhteen; että tieto kärryn kiinnityksestä välittyy myös tutkalle.
Yleensä jopa kovilin koukuissa on vw sähköt.
Asensin Golffiin alkuperäisen (westfalia) irtokoukun sähköineen ja sen aktivoinnissa piti huomioida peruutustutkan uusi koodaus.
Omasta tutkaa ei löydy, joten sen tarkemmin en osaa kertoa...
http://www.kufatec.de/shop/index.php/la ... at-3C.html
Yleensä jopa kovilin koukuissa on vw sähköt.
Asensin Golffiin alkuperäisen (westfalia) irtokoukun sähköineen ja sen aktivoinnissa piti huomioida peruutustutkan uusi koodaus.
Omasta tutkaa ei löydy, joten sen tarkemmin en osaa kertoa...
http://www.kufatec.de/shop/index.php/la ... at-3C.html
Mulla on tehdasasenteinen peruutustutka -02 Passatissa. Laitoin siihen Kovilin irroitettavan koukun ja kokemuksia on tämän verran:
Jos koukku on paikallaan, ja laitat pakin päälle, niin tutka huutaa.
vag-com:lla pystyy tehdastutkalle kertomaan, että koukku asennettu jolloin sen pitäisi laittaa parkkitutka pois päältä, kun on koukun pistokkeessa kärryn johto kiinni. Omassa ei parkkitutkan ohjain suostunut muuttamaan tätä bittiä, joten lopulta tein katkaisijan tolle parkkitutkan summerille.
Vwvortexilla, oli jotain juttua, että sitä tutkaa voisi vag-com:lla säätää, siten, että ne kaksi keskimmäistä anturia ei huomaisi mitään väliltä 0 - 15 cm, tai jotain sellaista, ettei ne piippaisi siitä koukusta. En tiedä onko tuollaista mahdollisuutta jälkiasennustutkissa.
Vag-comilla tosiaan näkee etäisyyden sentin tarkkuudella esteeseen, jokaiselta anturilta erikseen, tossa alkuperäisessä tutkassa.
Jos koukku on paikallaan, ja laitat pakin päälle, niin tutka huutaa.
vag-com:lla pystyy tehdastutkalle kertomaan, että koukku asennettu jolloin sen pitäisi laittaa parkkitutka pois päältä, kun on koukun pistokkeessa kärryn johto kiinni. Omassa ei parkkitutkan ohjain suostunut muuttamaan tätä bittiä, joten lopulta tein katkaisijan tolle parkkitutkan summerille.
Vwvortexilla, oli jotain juttua, että sitä tutkaa voisi vag-com:lla säätää, siten, että ne kaksi keskimmäistä anturia ei huomaisi mitään väliltä 0 - 15 cm, tai jotain sellaista, ettei ne piippaisi siitä koukusta. En tiedä onko tuollaista mahdollisuutta jälkiasennustutkissa.
Vag-comilla tosiaan näkee etäisyyden sentin tarkkuudella esteeseen, jokaiselta anturilta erikseen, tossa alkuperäisessä tutkassa.
Tuollaset ohjeet tuli oman koukun sähköjen mukana (13 napanen pistorasia).
Siellä lukee tutkan koodauksen muutoksesta.
Vag-comilla näkee mikä vetokoukun ohjainlaite autossasi on.
Kufatec kauppaa alkuperäisiä antureita ym ohjaimia jne. Mutta johtosarjat on ilmeisesti kääritty itse.
Vetokoukun toiminnasta ei ole mitään kokemusta tutkan kanssa.
Ehkä kannattaa harkita sitä Valeon tuotetta.
Siellä lukee tutkan koodauksen muutoksesta.
Vag-comilla näkee mikä vetokoukun ohjainlaite autossasi on.
Kufatec kauppaa alkuperäisiä antureita ym ohjaimia jne. Mutta johtosarjat on ilmeisesti kääritty itse.
Vetokoukun toiminnasta ei ole mitään kokemusta tutkan kanssa.
Ehkä kannattaa harkita sitä Valeon tuotetta.
Laitoin siihen Kovilin irroitettavan koukun ja kokemuksia on tämän verran:
Jos koukku on paikallaan, ja laitat pakin päälle, niin tutka huutaa.
vag-com:lla pystyy tehdastutkalle kertomaan, että koukku asennettu jolloin sen pitäisi laittaa parkkitutka pois päältä, kun on koukun pistokkeessa kärryn johto kiinni. Omassa ei parkkitutkan ohjain suostunut muuttamaan tätä bittiä, joten lopulta tein katkaisijan tolle parkkitutkan summerille.
Onko 7 vai 13 napainen kytkentä?
13 napainen sähkösarja ainakin pitäis tukee tuota.
Golffissakin se päräyttää hälyttimen huutaan jos unohtaa avata ovet ja irrottaa pistokkeen ;)
Joo, täytynee harkita sitä Valeota, kun jos ton alkuperäisen tutkan toimintavarmuudesta ei ole niin takeita sen kiinteän koukun kanssa.
Tuolla Kufatecin sivuilla tuntuivat noita johdotuksia kovasti kauppaavan, mutta entä se itse tutkaboksi ja logiikka? Eikai se ole kaikissa autoissa valmiina? Toi Passat kun on tuommoinen karvalakki-Luxline.
Onko kellään kokemuksia noista Valeon tutkista?
Tuolla Kufatecin sivuilla tuntuivat noita johdotuksia kovasti kauppaavan, mutta entä se itse tutkaboksi ja logiikka? Eikai se ole kaikissa autoissa valmiina? Toi Passat kun on tuommoinen karvalakki-Luxline.
Onko kellään kokemuksia noista Valeon tutkista?
Onko 7 vai 13 napainen kytkentä?
13 napainen sähkösarja ainakin pitäis tukee tuota.
Golffissakin se päräyttää hälyttimen huutaan jos unohtaa avata ovet ja irrottaa pistokkeen ;)
7-napainen kytkentä, merkkiliikkeestä ihan hain ja piti olla myös tutkalliseen. Merkkiliikkeessä lopulta väittivät, että tän ikäisessä on sille tutkalle sammutusnappi kojetaulussa... Heti epäilivät, että se on otettu pois kun on kerran saksantuontipeli:D
Ihan sama nyt on tutkan sireenin johdon välissä katkaisija, en oo kattonut antaako vag-com:lla tosta virhekoodia, mutta ainakin toimii. Ei tietysti tyylikkäin ratkaisu.
Merkkiliikkeet tunnetusti väittää mitä sattuu, kun eivät jaksa selvittää asiaa esim elsasta.
Toi kyllä on todellakin totta. Ainakin Vv-autosta Helsingistä saa ensinnäkin huollosta ja varaosatiskiltä ihan eri vastauksia kysymyksiin - ja jotenkin tuntuu että asia riippuu täysin siitä kuka siihen on vastaamassa.
Esimerkiksi kun etsin mattokiinnikkeitä, niin huollon puolella sanoivat, että ei voi asentaa jälkikäteen lainkaan. Kas kummaa kun tarvikepuolelta ohimennen kysyin niin löytyi VW:n oma osa, joka oli tarkoitettu juuri tuommoiseen.[/quote]
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa