Rengas jumissa
Valvoja: ffp jäsenet
Rengas jumissa
Moi taas!
Tuossa talvirenkaita yritin irrotella, että saisin testattua yhtä asiaa, mutta takarenkaatpa ovatkin jumittuneet täysin. Olisihan se pitänyt jo kiinnittäessä tajuta, kun oli hieman tiukka, mutta ei tajunnut niin ei tajunnut.. Lisäksi ulosvedintä ei oikein voi käyttää, koska akselin päässä on jonkinlainen nuppi ja sen sisällä jotain ..
Onkos jotain toista keinoa millä saisi irti nuo jumittuneet renkaat? Autohan on Vw Passat 35i vm. -91
Tuossa talvirenkaita yritin irrotella, että saisin testattua yhtä asiaa, mutta takarenkaatpa ovatkin jumittuneet täysin. Olisihan se pitänyt jo kiinnittäessä tajuta, kun oli hieman tiukka, mutta ei tajunnut niin ei tajunnut.. Lisäksi ulosvedintä ei oikein voi käyttää, koska akselin päässä on jonkinlainen nuppi ja sen sisällä jotain ..
Onkos jotain toista keinoa millä saisi irti nuo jumittuneet renkaat? Autohan on Vw Passat 35i vm. -91
-
- -
- Viesti:
Itellä kun jäi rengas jumiin, niin kyllä sitä sai ensin ajella (jarrutella) pultit löysällä.... vaan eipä lähtenyt... About 20kg pihalaatalla sitten hakkailin ja pöyritin irti.
Renkaita vaihtaessa voi pyyhkästä vanteen huulen ja navan reuna vesihiomapaperilla, jos ovat ruosteiset. Ite oon edellä mainitun vahingon jälkeen vielä laittanut akselirasvaa keskiön ja vanteen väliin.
Renkaita vaihtaessa voi pyyhkästä vanteen huulen ja navan reuna vesihiomapaperilla, jos ovat ruosteiset. Ite oon edellä mainitun vahingon jälkeen vielä laittanut akselirasvaa keskiön ja vanteen väliin.
-
- -
- Viesti:
Koneteräsharja eikä mitään paperia. Ei tuollainen muuten lähde.
Sitten vaikka jotain öljyntapaista pikkusen että pitää suolaveden loitolla liitospinnasta.
Perheessä ja lähipiirissä muutama vääräuskoinen jonka vanteet ei lähde kunnolla irti ja suunnilleen joka kolmas renkaanvaihto sama homma. Jotkut merkit kun vaan ei osaa kemiaa senkään vertaa kuin minä eikä laita sitä muovirengasta, mikä tulee melki jokaisen aluvanteen mukana.
Sitten vaikka jotain öljyntapaista pikkusen että pitää suolaveden loitolla liitospinnasta.
Perheessä ja lähipiirissä muutama vääräuskoinen jonka vanteet ei lähde kunnolla irti ja suunnilleen joka kolmas renkaanvaihto sama homma. Jotkut merkit kun vaan ei osaa kemiaa senkään vertaa kuin minä eikä laita sitä muovirengasta, mikä tulee melki jokaisen aluvanteen mukana.
Muistan kerran romiksella itävaltion kilvissä olleen Audin, jonka aluvanteita himoitsin. Takavanteita ei kuitenkaan saatu irti ulkopuolelta lankunpätkällä tmv. hakkaamalla, joten auto nostettiin trukkihaarukalla ilmaan ja isolla lekalla ruvettiin sisäpuolelta paukuttamaan renkaaseen. Irtosi lopulta, mutta lujassa oli.
Rengasliikkeesä kun olin hommissa niin väännettiin rautakangella rengasta maata vasten ja takaa puuparru väliin vanteen suojaksi ja isolla lekalla sit paukutellen. ;) Samalla kun pyörittelee kangen renkaan eri kohtiin niin kyllä se irtoaa. Oli passatissa juuriki opelin vanteet... :/ Tunkin varassa ei kannata koittaa, kun saa sitten huolella lyödä sitä rengasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”