Mk2 golf iskarin yläpää heiluu
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 golf iskarin yläpää heiluu
Eli kun nostaa tunkille sillein että eturengas on ilmassa niin iskarin yläpäätä pystyy heiluttamaan. onko tämä normaalia? Mikä vois olla väljänä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Biltemasta saa valmista hylsyä tuohon: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/20/huge/20-345_h.jpg
Alle kympin maksaa tuo setti.
Alle kympin maksaa tuo setti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo se lovimutteri on just noissa vanhemmissa malleissa eli kakkakoppa ja ekat golf3/vento. Pitkään hylsyyn tekee loven alapäähän ja hylsyn kylken hitsaa vaikka lattaraudan pätkän jola saa vääntövoimaa, iskarin yläpäässä on 7mm kuusiolle kolo ja tämänkin pitää olla mallia pitkä eli sellainen jonka saa räikkään kiinni.
Puhutaanko tässä nyt kahdesta asiasta, jotka molemmat toki löytyy tuosta iskarista?
Sen iskarin yläpään irroittamiseksi konehuoneenpuolelta täytyy pitää kuusiokololla iskarinvartta paikallaan ja jollon vääntää samalla se mutteri auki.
Itse ajelin hylsyn vähän kantikkaaksi yläreunasta jotta siitä sai hyvin pihdeillä kiinni ja siten sen avasin. Kuulemma Stahlwillen lenkki käy sinne suoraan, joten sellainen kannattaa jostain myös etsiä.
Tähän hommaan ei noista Bilteman palikoista ole sitten niin minkäänlaista apua.
Sitten kun on puristanut jouset kasaan niin ja alkaa avaamaan sitä holkkia mikä pitää sen laakeri-kumi paketin paikallaan niin siihen tuo BIlteman työkalu on hyvä. Itsellä tosin viimeksikin se holkki oli niin löysässä että lähti ihan sormilla pyörittelemällä pois.
edit. eiku kai tässä vaan puhutaan siitä holkkimutterin avaamisesta. Hämäsi vaan kun Jormalainen puhu normimuttereistakin noiden Konien yhteydessä.
Sen iskarin yläpään irroittamiseksi konehuoneenpuolelta täytyy pitää kuusiokololla iskarinvartta paikallaan ja jollon vääntää samalla se mutteri auki.
Itse ajelin hylsyn vähän kantikkaaksi yläreunasta jotta siitä sai hyvin pihdeillä kiinni ja siten sen avasin. Kuulemma Stahlwillen lenkki käy sinne suoraan, joten sellainen kannattaa jostain myös etsiä.
Tähän hommaan ei noista Bilteman palikoista ole sitten niin minkäänlaista apua.
Sitten kun on puristanut jouset kasaan niin ja alkaa avaamaan sitä holkkia mikä pitää sen laakeri-kumi paketin paikallaan niin siihen tuo BIlteman työkalu on hyvä. Itsellä tosin viimeksikin se holkki oli niin löysässä että lähti ihan sormilla pyörittelemällä pois.
edit. eiku kai tässä vaan puhutaan siitä holkkimutterin avaamisesta. Hämäsi vaan kun Jormalainen puhu normimuttereistakin noiden Konien yhteydessä.
Puhutaanko tässä nyt kahdesta asiasta, jotka molemmat toki löytyy tuosta iskarista?
Sen iskarin yläpään irroittamiseksi konehuoneenpuolelta täytyy pitää kuusiokololla iskarinvartta paikallaan ja jollon vääntää samalla se mutteri auki.
Itse ajelin hylsyn vähän kantikkaaksi yläreunasta jotta siitä sai hyvin pihdeillä kiinni ja siten sen avasin. Kuulemma Stahlwillen lenkki käy sinne suoraan, joten sellainen kannattaa jostain myös etsiä.
Tähän hommaan ei noista Bilteman palikoista ole sitten niin minkäänlaista apua.
Sitten kun on puristanut jouset kasaan niin ja alkaa avaamaan sitä holkkia mikä pitää sen laakeri-kumi paketin paikallaan niin siihen tuo BIlteman työkalu on hyvä. Itsellä tosin viimeksikin se holkki oli niin löysässä että lähti ihan sormilla pyörittelemällä pois.
edit. eiku kai tässä vaan puhutaan siitä holkkimutterin avaamisesta. Hämäsi vaan kun Jormalainen puhu normimuttereistakin noiden Konien yhteydessä.
Juu,on menny hieman puurot ja vellit sekasin.
Ensin tolppa pois,eli mutsku auki pulttipyssyllä...ei tarvi mitään kuuskanttityökaluja kun käyttää pyssyä.
Tämän jälkeen jousipuristimet kiinni ja sillä pilhelvetin/varaosamaailman/motonetin hylsyllä tukilaakeri pois ja Hoplassss.Jousi on irti.
Ensin tolppa pois,eli mutsku auki pulttipyssyllä...ei tarvi mitään kuuskanttityökaluja kun käyttää pyssyä.
Ainoo vaan, että ihan joka pojalta kun ei sitä pyssyä löydy. Sillähän se olis helpois avata.
Ja isot pojat puhuu että esim. jäykkyyssäädettäviä iskareita ei saisi pyssyn kanssa mennä aukomaan. Voi kuulemma ottaa sisuskalut kipeetä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jep, säädettävien kanssa ei pulttipyssyä. Mutta kätevästi ne taitaa tuolla hylsyn-läpi-kuusiokoloavain -menetelmälläkin aueta.
Eipä oo ollu moisia herkkuja vakio käyttiksessä.
Hyvä tietää.....
Jumantsuikka,kisahärpättimistä ollaan tolpat purettu ja kasattu pyssyllä,eikä oo ollu vakio iskareita!!!
Tosin pumpun säätö on ollu alapäässä.....naks,naks....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa