Mk2 golf iskarin yläpää heiluu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

Mk2 golf iskarin yläpää heiluu

ViestiKirjoittaja Wilzu » 11.10.2009 15:50

Eli kun nostaa tunkille sillein että eturengas on ilmassa niin iskarin yläpäätä pystyy heiluttamaan. onko tämä normaalia? Mikä vois olla väljänä?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 11.10.2009 16:07

Kyllä sen kuuluu pikkuisen heilua, ihan normaalia. Jos se oikein kovasti heiluu, niin yläpään tukikumi/laakeripaketti vaihtoon. Helppo vaihtaa jos omistat jousipuristimet eikä osakaan ole pahan hintainen.

keranen86
-
Viestit: 236
Liittynyt: 25.3.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja keranen86 » 11.10.2009 16:14

motonetissa taitaa olla toi laakeri hässäkkä 26€

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 11.10.2009 23:36

joo sitä mä ajattelinki että siinä on joku kumi homma väljänä, kyl se heiluu sen verra paljo

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 11.10.2009 23:42

Mistä löytys työkalu sen holkkimutterin avaamiseen? On sen verran tiukassa ettei millään taltalla aukea.. :(

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 12.10.2009 0:24

Hmm. Konin sarjassa tuli avain valmiina paketissa, ideahan on päästä pitämään kuusiokololla vastaan siitä keskeltä "reijästä". Pulttipyssyllä voi huoletta irroittaa jos tolpan vaihtaa, muuten ei suositeltavaa. Ei se niin erikoinen työkalu ole etteikö sitä itse valmistaisi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2009 0:30

Hylsy mutteriin ja hylsyn reijästä kuusioavain läpi. Sitten pihdeillä kääntää hylsyä.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.10.2009 7:12

Biltemasta saa valmista hylsyä tuohon: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/20/huge/20-345_h.jpg
Alle kympin maksaa tuo setti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2009 12:30

Jaa niin olikos siinä alunperin sellainen kierreholkki jossa päässä lovi?

Kun onkin noissa Konin osissa normi mutteri...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.10.2009 14:36

Joo se lovimutteri on just noissa vanhemmissa malleissa eli kakkakoppa ja ekat golf3/vento. Pitkään hylsyyn tekee loven alapäähän ja hylsyn kylken hitsaa vaikka lattaraudan pätkän jola saa vääntövoimaa, iskarin yläpäässä on 7mm kuusiolle kolo ja tämänkin pitää olla mallia pitkä eli sellainen jonka saa räikkään kiinni.

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 16.10.2009 19:34

biltemasta löyty jousipuristimet ja sit se iskarin yläpään avaus setti. Eli oikeen kokoiset hylsyt ja kuusiokolot

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.10.2009 20:09

Puhutaanko tässä nyt kahdesta asiasta, jotka molemmat toki löytyy tuosta iskarista?

Sen iskarin yläpään irroittamiseksi konehuoneenpuolelta täytyy pitää kuusiokololla iskarinvartta paikallaan ja jollon vääntää samalla se mutteri auki.
Itse ajelin hylsyn vähän kantikkaaksi yläreunasta jotta siitä sai hyvin pihdeillä kiinni ja siten sen avasin. Kuulemma Stahlwillen lenkki käy sinne suoraan, joten sellainen kannattaa jostain myös etsiä.
Tähän hommaan ei noista Bilteman palikoista ole sitten niin minkäänlaista apua.

Sitten kun on puristanut jouset kasaan niin ja alkaa avaamaan sitä holkkia mikä pitää sen laakeri-kumi paketin paikallaan niin siihen tuo BIlteman työkalu on hyvä. Itsellä tosin viimeksikin se holkki oli niin löysässä että lähti ihan sormilla pyörittelemällä pois.

edit. eiku kai tässä vaan puhutaan siitä holkkimutterin avaamisesta. Hämäsi vaan kun Jormalainen puhu normimuttereistakin noiden Konien yhteydessä.

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 16.10.2009 20:21

Puhutaanko tässä nyt kahdesta asiasta, jotka molemmat toki löytyy tuosta iskarista?

Sen iskarin yläpään irroittamiseksi konehuoneenpuolelta täytyy pitää kuusiokololla iskarinvartta paikallaan ja jollon vääntää samalla se mutteri auki.
Itse ajelin hylsyn vähän kantikkaaksi yläreunasta jotta siitä sai hyvin pihdeillä kiinni ja siten sen avasin. Kuulemma Stahlwillen lenkki käy sinne suoraan, joten sellainen kannattaa jostain myös etsiä.
Tähän hommaan ei noista Bilteman palikoista ole sitten niin minkäänlaista apua.

Sitten kun on puristanut jouset kasaan niin ja alkaa avaamaan sitä holkkia mikä pitää sen laakeri-kumi paketin paikallaan niin siihen tuo BIlteman työkalu on hyvä. Itsellä tosin viimeksikin se holkki oli niin löysässä että lähti ihan sormilla pyörittelemällä pois.

edit. eiku kai tässä vaan puhutaan siitä holkkimutterin avaamisesta. Hämäsi vaan kun Jormalainen puhu normimuttereistakin noiden Konien yhteydessä.


Juu,on menny hieman puurot ja vellit sekasin.
Ensin tolppa pois,eli mutsku auki pulttipyssyllä...ei tarvi mitään kuuskanttityökaluja kun käyttää pyssyä.
Tämän jälkeen jousipuristimet kiinni ja sillä pilhelvetin/varaosamaailman/motonetin hylsyllä tukilaakeri pois ja Hoplassss.Jousi on irti.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.10.2009 20:52

Ensin tolppa pois,eli mutsku auki pulttipyssyllä...ei tarvi mitään kuuskanttityökaluja kun käyttää pyssyä.

Ainoo vaan, että ihan joka pojalta kun ei sitä pyssyä löydy. Sillähän se olis helpois avata.
Ja isot pojat puhuu että esim. jäykkyyssäädettäviä iskareita ei saisi pyssyn kanssa mennä aukomaan. Voi kuulemma ottaa sisuskalut kipeetä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.10.2009 21:01

Ja isot pojat puhuu että esim. jäykkyyssäädettäviä iskareita ei saisi pyssyn kanssa mennä aukomaan. Voi kuulemma ottaa sisuskalut kipeetä.
Konit kielletään avaamasta koneella koska säätö tapahtuu vartta kiertämällä. Ihan ymmärrettävää että jotain voi hajota.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.10.2009 21:04

Jep, säädettävien kanssa ei pulttipyssyä. Mutta kätevästi ne taitaa tuolla hylsyn-läpi-kuusiokoloavain -menetelmälläkin aueta.

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 16.10.2009 21:54

Jep, säädettävien kanssa ei pulttipyssyä. Mutta kätevästi ne taitaa tuolla hylsyn-läpi-kuusiokoloavain -menetelmälläkin aueta.

Eipä oo ollu moisia herkkuja vakio käyttiksessä.
Hyvä tietää.....
Jumantsuikka,kisahärpättimistä ollaan tolpat purettu ja kasattu pyssyllä,eikä oo ollu vakio iskareita!!!
Tosin pumpun säätö on ollu alapäässä.....naks,naks....


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa