Vähän peruskyssäreitä, ettei tarvitse kylmässä maassa maaten alkaa ihmettelemään.
Oletan, että takapuskuri pitää ottaa pois asennuksen ajaksi.
Mitä auki ja mistä, jotta sen saa irti?
Otetaanko siitä pelkkä "kuori" irti, vai revitäänkö runkoineen päivineen mäjelle.
Johtosarjan asennukseen jotain hyvää vinkkiä?
Bosalin valmistama johtosarja kyseessä.
Jotain muuta, mitä?
Vetokoukun asennus, Passat 3b Variant.
Valvoja: ffp jäsenet
Puskurin kuori ensin pois, on lamppujen alla pari ruuvia/puoli. Lokasuojan kaarissa pari ruuvia ja alareunassa sama juttu. Kaikki ruuvit kun on irti, niin liikkuu ensin taaksepäin, jotta irtoaa sivukiinnikkeistä.
Puskurin runko korvataan koukulla. Johtosarjassa pitäisi olla valmiit liittimet lamppujen pistokkeiden väliin, joten ihan plug%play.
edit. noista valojen irrottamisesta en ole varma, muistelin sedania.
Puskurin runko korvataan koukulla. Johtosarjassa pitäisi olla valmiit liittimet lamppujen pistokkeiden väliin, joten ihan plug%play.
edit. noista valojen irrottamisesta en ole varma, muistelin sedania.
Paikallisen Laakkosen kautta tuli johtosarjalle puolet vähemmän hintaa, kuin varaosaliikkeen kautta. En muista merkkiä, mutta ihan laadukas plug & play-satsi. Puskurin runkoa ei korvata kokonaan koukulla, vain ne pitkittäispalkkeihin menevät aisat korvataan koukulla. Puskurin runko pultataan kiinni koukun runkoon. Älyttömän helppo homma jonka tekemisessä ei voi munata.
Mulla on Felox, jossa on korvakkeet alumiiinipalkin kiinnitykselle. Alumiinipalkista poistettiin vain pitkittäiset aisat ja koukku pultattiin aisojen kohdilta kiinni alumiinipalkkiin. Koukku korvaa aisat, eikä vaadi muuten rakenteen heikentämistä. Muuten tuo merkki ei ole ihan toimivimmasta päästä, mutta ainakin asennus ja istuvuus oli huoippuluokkaa.
Feloxiin päädyin itsekin ja ihmettelin suuresti asennuksen helppoutta..
Vähän venäläisen näköinen viimeistely siinä koukussa on, mutta on varmasti käytännössä ihan yhtä pätevä, kuin tuplaten maksavat Kovilit sun muut.
Pieniä sopivuusongelmia oli ainoastaan niissä korvakkeissa, johon se alumiinipalkki kiinnitetään..
Bosalin johtosarjakin oli varsin toimivan ja pätevän oloinen, mutta yksi olennainen asia kytkentäkaaviosta puuttui - johtojen värit. Nyt piti yleismittarilla testailla kaikki johdot läpi, että mihin kytketään.
Muutenkin johtosarjan asennus kesti yhtä kauan kuin koko koukun asennus purkuinene ja kasailuineen :) Piti takaluukun puolelta irrotella paneeleja ja verhoiluja vino pino, että sai oikealta lampulta tulevan johtosarjan kunnolla piiloon.
Vähän venäläisen näköinen viimeistely siinä koukussa on, mutta on varmasti käytännössä ihan yhtä pätevä, kuin tuplaten maksavat Kovilit sun muut.
Pieniä sopivuusongelmia oli ainoastaan niissä korvakkeissa, johon se alumiinipalkki kiinnitetään..
Bosalin johtosarjakin oli varsin toimivan ja pätevän oloinen, mutta yksi olennainen asia kytkentäkaaviosta puuttui - johtojen värit. Nyt piti yleismittarilla testailla kaikki johdot läpi, että mihin kytketään.
Muutenkin johtosarjan asennus kesti yhtä kauan kuin koko koukun asennus purkuinene ja kasailuineen :) Piti takaluukun puolelta irrotella paneeleja ja verhoiluja vino pino, että sai oikealta lampulta tulevan johtosarjan kunnolla piiloon.
Tulet huomaamaan, että Feloxin lukitus on lievästi sanottuna huono. Se vipu nimittäin ruostuu aina jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Niinhän se varmaan käy muillakin... Meinasin vaihtaa nyt koko vivun pelkkään pulttiin, jonka saa näppärästi pyöränpulttiavaimella auki. Onhan se koukkukin tarpeen vaatiessa kaivettava kontista ja samalla vaivalla se avainkin sieltä löytyy. Lisäksi koukkuosan ja rungon välissä on mielestäni liikaa välystä, jonka aion hoitaa jossain vaiheessa pois.
Itsekin taidan -02 farmariin koukun laittaa, mutta tarvitsen varmaan jonkun vw:n oman johtosarjan, kun autossa on tehdasasenteinen peruutustutka? Tai onhan vaihtoehtona kuunnella sitä piipitystä peräkärryn kanssa peruuttaessa:D Onko jollain kokemuksia tuommoisesta?
Itse kun katselin, niin tuossa on kyllä jotain puskurin alusmuovejakin, siis samanlaisia kuin moottorin alapuolinen suojamuovi, tarviiko niitä leikellä tms?
Itse kun katselin, niin tuossa on kyllä jotain puskurin alusmuovejakin, siis samanlaisia kuin moottorin alapuolinen suojamuovi, tarviiko niitä leikellä tms?
3B ja 3BG takavalojen johdot on erijärjestyksessä liittimessä, mutta muuten kaiketi menee paikalleen.
http://www.passatplus.de/umbauten/rueckleuchten/adapter.htm
http://www.passatplus.de/umbauten/rueckleuchten/adapter.htm
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa