pörhön huolto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

onse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 1.10.2009 22:00

pörhön huolto

ViestiKirjoittaja onse » 3.10.2009 3:42

auto oli 1,9 tdi afn ja tilanne oli tämä ensin moniurahihna hyppäsi pois paikaltaan kun lähdin kotoa.. laitoin paikallen ja toimi 2 päivää ja sitten uudestaan.. epäilin laturin vapaapyörää ja sain hommattua uuden laturin ja vanhasta oli vapaapyörä jumissa ja latasi 13,8v.. vaihdoin laturin ja lähdin hakemaan yleismittaria niin kaupan pihasta lähdettyäni niin kauhea pamahdus ja laturin valo syttyi ja ohjaus menini rakaaksi.. arvasin että se moniura oli hypänny taas pois.. käynti ffpllä ja selvisi että kiristäjä entinen.. soitto pörhölle ja osien hintaa.. selvisi että osat 140e ja vaihdettuna 195e.. -> hinattiin pörhölle klo 12.. papereissa luki että huolto alkaa klo 13 ja valmis ennen klo 16 ja sopimushinta 195e.. klo 15.30 soitettiin että ei onnistu että viskon pultti niin tiukassa että että pitää käyttää keula pois??? ja hinta nousee ylimääräisen työn takia 350e ja että ei saa samana päivänä vaihdettua kun asentaja ei suostu jäämään ylitöihin sanoin että mahdollisimman nopeasti ja ei mitään 500e laskua.. lopetin puhelun.. minuutin päästä soi puhelin ja soitti pörhöltä että asentaja jääkin ylitöihin ja saa samana päivänä valmiiksi ja että ei tarvikkaan käyttää keulaa pois.. sovittiin että asentaja soittaa kun valmis ja kysyttiin että vaihdetaanko tuulettajan siivet kun näyttää olevan rikki ?? ei ollut hultoon viedessä kun kateltiin sitä hihnaa.. ei vaihdeta.. klo 17.30 soitettiin että vois tulla hakeen klo 16 olin pörhön pihalla ja kävelin sisään.. nokan eteen lyötiin 360e lasku?? kysyin että mistä lasku tulee kun ei tarvinu käyttää sitä keulaa pois.. sanottiin että oli jouduttu käyttämään keula ja apulaiteryhmä pois että oli saatu se pultti pois?? ja jouduttu lisäämään jäähdytin nestettä 0,5 litraa(kansiremontti tehty 3000km aiemmin ja joka päivä katsottu nesteet sen jälkeen..eikä ole syyönyt )

miksi olisi pitänyt nestettä lisätä jos keula käytetty huoltoasennossa(jos olisikäytetty kokonaan pois niin miksi ei mennyt enempää)?

rahastusta ja kusetusta koko homma..

flektin siivistä oli huollon jäljiltä lähtenyt yhdestä välistä ulkokehä pois ja viskopyörän profiilidta 2 ripaa lohjennut pois..

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 3.10.2009 10:39

Tervetuloa joukkoon. ABS yksikön vaihto mun autoon takuuseen. Vaihtoivat heti aamulla ja iltapäivän hieroivat jotain vähemmän tärkeitä kohteita. Klo 16 tulee viesti että auto on valmis ja kun pääsen starttaamaan autoa niin kaikki mahdolliset vikavalot syttyy. Selviää että perussäätö ja sopeutus tekemättä. Mielenkiintoista on myös että ne muut viat mitä selviteltiin koko iltapäivä, edellyttävät pitkää koeajoa, joka sanottiin tehneen mutta säätämättömällä jarrujärjestelmällä on varmaan ollut mielenkiintoinen koeajo. Auto jäi sitten toiseksi päiväksi sinne ja seuraavana iltapäivänä oli valmis.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa