iskareiden lyhennys: miten ja missä..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

iskareiden lyhennys: miten ja missä..

ViestiKirjoittaja zero » 9.1.2009 13:56

Mitäs tuo homma vaatii, että saisi tehtyä lyhyet tolpat? Niin pura ja sahaa vai... Ei vaan purettavan iskarin lyhentäminen (bilstein, koni varmaan silloin pääosin kyseessä), niin että sen toimivuus on edelleen ok reippaasti tontitetussa autossa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.1.2009 14:42

Nyt en kyllä ihan täysin ymmärtänyt. Mutta mikäli iskarisi on purettu, niin silloinhan se on äärettömän helppo sorvissa lyhentää. Männän vartta lyhennetään vaadittu määrä, ettei mäntä pohjaa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 9.1.2009 15:05

No siis juu..pahoittlen kysymyksen epäselvyyttä, jokunen kirjainkin taisi jostain puuttua.. Iskareita ei ole käsissä vielä, vaan yritän selvittää tietoa, että miten tuosta suoriutuu, ja mille iskareille mahdollista.

Eli nuo purettavat ovat siis mahdollista 'helposti' lyhentää, sekä tolppaa että mäntäähän on tarpeen (olisi tarkoitus) samalla pätkiä, että kokonaisuudesta saadaan lyhyempi ja silti toimiva.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 9.1.2009 15:14

Eikös se ole helpointa, kun männän varren yläpäästä vaan katkaiset halutun määrän senttejä pois ja teet uudet kierteet..? Onnistuu ilman purkamistakin.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 9.1.2009 15:32

Niin, iskari ei pohjaa silloin kylläkään. Mutta ei sillä sen matalemmaksi pääse silloinkaan, jos tolppakin on rajoite..

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 9.1.2009 16:54

Coiloverit on halvemmat jo.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 9.1.2009 16:58

Edelleen jos iskarin pituus on ongelma, niin sama se on coiloverissakin kuin kiinnteässä tolpassakin. Vaikka sitä jousta saakin ruuvattua alemmaksi..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.9.2009 19:32

Onko kellään tietoa iskarin yläpään kierteestä että mikä koko ja nousu? Kyseessä golf3/vento, kierteet niin surkeessa kunnossa että ei tahdo muttera saada kiristettyä kunnolla. Halkasija taitaa olla M14 mutta nousu?

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 14.9.2009 11:56

Tällä palstalla tais olla joskus linkki vwvortex tms palstalle jossa oli DIY juttua todella hyvillä kuvilla orkkis tolppien, iskareiden ja jousien lyhentämisestä, kukahan muistas linkin tai keskustelun jossa aihetta sivuttiin..?

Kierre on M14x1.5
www.vagcat.com löytyy audi/vw/seat osakuvia josta saa heti haisua osanumeroista, osista ja mitoista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa