Dokumenttia alustasarjasta katsastus miehelle?
Valvoja: ffp jäsenet
Dokumenttia alustasarjasta katsastus miehelle?
Kävin tos eilen autoa katsastamassa ja muuten kaikki ok mut katsastus mies vaati jonkinlaista dokumenttia/paperia alustasarjasta josta selviäisi et se varmasti on tarkoitettu/käy kyseiseen autoon...?Mitä vittua!Sanoin sille et eikö sinun insinöörimiehenä pitäisi se nähdä et se käy siihen ja toimii.Vastaus:Joo kyllä iskarit toimii ja se käy sinne mut pitäisi olla joku paperi mikä tukee sitä teoriaa.
Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta?millä paperilla saisi leiman lappuun ettei tartte vaihtaa konttoria ja maksaa taas 65e.
Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta?millä paperilla saisi leiman lappuun ettei tartte vaihtaa konttoria ja maksaa taas 65e.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Tuossa linkki josta "TÜV Gutachten -prösyyrit löytyy. Tosin vain saksaksi. Saa sitten nähdä miten piippolakeilta sujuu saksankieli konttorilla...
http://kw-gmbh.de/de/30_Produkte/60_Pro ... =2&gruppe=
http://kw-gmbh.de/de/30_Produkte/60_Pro ... =2&gruppe=
mulla samanlainen tilanne erään joensuulaisen konttorin kohdalla.autossa on ollut alusta(mad. jouset)paikallaan jo monta vuotta ja nyt sit tuli hylky.TUV todistusta ei tietenkään löytynyt auton papereista mutta onneksi niitä saa vaikka lainaan....sain kimmokkeen hommata uuden alustan todistuksineen mutta ei näköjään kerkiä tulemaan ennen kuukauden jälkinäyttö aikaa,joutuu siis muuttoleimaamaan pariin otteeseen.elämä on....
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Mulle on konttorin taholta sanottu, että ennen -95 tms. vuotta ei tarvita papereita, eikä muutoskatsastusta. Syyksi sanoivat, että alusta on voinut olla siinä jo silloin(siis ennen vuotta -95) ja jos kerran madallettuun vaihtaa toisenkin alustan, niin se ei vaikuttaisi asiaan, kerran tehty, niin se on siinä. Huom! Autossa oli siis uusi alustasarja, joka kiilteli komeasti, ja auto oli maahantuonnin yhteydessä katsastuksessa, eikä otteeseen merkitty mitään, sen jäkeen kerran siitä kyselty, mutta toteamus "se oli siinä jo silloin" on riittänyt.
Katsotaan monestiko riittää, kolmesti on kelvannut. Ilmeisesti tässä on kyse lakien tulkinnasta. Toisen mielestä 225/40-17 rengastuksen jälkeen alle saa laittaa mitä vain alespäin, toisen mielestä vain sen kyseisen koon, mutta ET arvoahan nuo eivät silti kerro, se voi siis vaihtua.
Katsotaan monestiko riittää, kolmesti on kelvannut. Ilmeisesti tässä on kyse lakien tulkinnasta. Toisen mielestä 225/40-17 rengastuksen jälkeen alle saa laittaa mitä vain alespäin, toisen mielestä vain sen kyseisen koon, mutta ET arvoahan nuo eivät silti kerro, se voi siis vaihtua.
Taitaa olla ihan yleinen kiukkkuilun aihe tuo alustasarjan muutoskatsastus. Kannattaisikohan ottaa selkoa vaatimuksista jo ennen kuin vie auton katsastettavaksi, ettei tule hylkyä. Olikohan se niin, että 1.1.1998 jälkeen käyttöönotetussa autossa pitää olla mukana vaatimuksenmukaisuustodistus alustasarjaa muutoskatsastettaessa.
JA kW:n laputhan käy sitten vain KW:n alustan kans.
Tais olla että -93 käyttöön otettuihin aytoihin täytyy olla TUV-todistus mutta ainoastaan silä todistetaan että alusta on TUV-hyväksytty.
-98 käyttöön otettuihin autoihin täytyy olla TUV-todistus millä todistetaan että alusta on hyväksytty juuri kyseiseen automalliin.
jotenki näin selittivät kontorilla ku kolme vuotta sitte omaa autoa leimautin kun itsellä ei ollut lappuja silloiseen kakkikseen.
Tais olla että -93 käyttöön otettuihin aytoihin täytyy olla TUV-todistus mutta ainoastaan silä todistetaan että alusta on TUV-hyväksytty.
-98 käyttöön otettuihin autoihin täytyy olla TUV-todistus millä todistetaan että alusta on hyväksytty juuri kyseiseen automalliin.
jotenki näin selittivät kontorilla ku kolme vuotta sitte omaa autoa leimautin kun itsellä ei ollut lappuja silloiseen kakkikseen.
Eiköhän se tuolla TUV-todistuksella läpi mene jonka tulostin KW-sivuilta.Kun KW alustasarjakin on :-)Kiitoksia tiedoista kaikille.
Mut oli se kyllä hukassa se katsastusmieskin kun ei osannut sanoa minkä paperin haluaa nähdä ja ei puhunut mistään vuosiluvuista minkä jälkeen pitää olla jotain papereita.Mut kyllä mulla oli hauskaa kun ekalta konttorilta lähetettiin kotiin kun se ei saanut autoa pukille ja toisella konttorilla lähti pukin välissä olevat nosturit mukaan kun se ajoi sen siihen :-)ja toinen katsastus mies huitoi hullun lailla.Mut eivät sanoneet mitään vaikka on vain 50mm maahan auton pohjapanssarin kohdalta kun ekalta konttorilta sanoivat et 80mm pitää olla.Tiedä tuota sitten...
Mut oli se kyllä hukassa se katsastusmieskin kun ei osannut sanoa minkä paperin haluaa nähdä ja ei puhunut mistään vuosiluvuista minkä jälkeen pitää olla jotain papereita.Mut kyllä mulla oli hauskaa kun ekalta konttorilta lähetettiin kotiin kun se ei saanut autoa pukille ja toisella konttorilla lähti pukin välissä olevat nosturit mukaan kun se ajoi sen siihen :-)ja toinen katsastus mies huitoi hullun lailla.Mut eivät sanoneet mitään vaikka on vain 50mm maahan auton pohjapanssarin kohdalta kun ekalta konttorilta sanoivat et 80mm pitää olla.Tiedä tuota sitten...
Ainoa dokumentti joka multa vaadittiin alustasarjan muutoskatsastuksessa oli pyörien suuntausraportti. Maavaraa ei mitattu vaikka taitaa se just tosta pohjamuovin kohdalta olla se vaadittu 80mm ja otteeseen mitat kaaresta napaan. Joillakin katsareilla taitaa olla vaatimuksena että jos jarrudynoon pääsee kolahtamatta nii on tarpeeks maavaraa :D Ja autohan oli vuosimallia 2002.
saksankielinen TUV-lappu on aina riittänyt+lappu nelipyöräsuuntauksesta.
kertaalleen kats.inssi totesi vain että eipä hän tuosta lapusta mitään ymmärrä kielen takia mutta otetaan nyt kopio varalta.. :)
harrastekärryä ei ole koskaan muutoskatsastettu alustan osalta ja aina mennyt leimasta läpi,tarpeeksi vanha niin olettavat että se on ollut jo siellä kauan..(siis alusta)
jarrutesterillä osuu aina putkisto jonnekkin,mielenkiinnolla seurannut inssien ilmeitä aina siinä kohti ja kauhulla odottanut että milloin joku sanoo jotain,sitä päivää ei vielä ole vastaan tullut.
kertaalleen kats.inssi totesi vain että eipä hän tuosta lapusta mitään ymmärrä kielen takia mutta otetaan nyt kopio varalta.. :)
harrastekärryä ei ole koskaan muutoskatsastettu alustan osalta ja aina mennyt leimasta läpi,tarpeeksi vanha niin olettavat että se on ollut jo siellä kauan..(siis alusta)
jarrutesterillä osuu aina putkisto jonnekkin,mielenkiinnolla seurannut inssien ilmeitä aina siinä kohti ja kauhulla odottanut että milloin joku sanoo jotain,sitä päivää ei vielä ole vastaan tullut.
madallusjouset ja muutoskatsastus
Onko kellään tuv-todistusta abt madallusjousille. Auto passat variant -03 ja 130 tdi mosalla.
Jos löytyy niin skannatkaa tai laittaakaa linkki osoitteeseen [email protected]
kiitos
Jos löytyy niin skannatkaa tai laittaakaa linkki osoitteeseen [email protected]
kiitos
Sattuisiko keltään löytymään TUV lappuja Weitec 40/40 jousille, VW Passat 1.8 Variant 3B vm.2000
Olen yrittänyt ladata Weitecin sivuilta nuita lappuja, vaan ei minun tuurilla tietenkään toimi tiedosto kyseisen automallin kohdalla
3BG mallin vastaava tiedosto aukeaa, mutta kelpaako muutoskatsastukseen?
Olen yrittänyt ladata Weitecin sivuilta nuita lappuja, vaan ei minun tuurilla tietenkään toimi tiedosto kyseisen automallin kohdalla
3BG mallin vastaava tiedosto aukeaa, mutta kelpaako muutoskatsastukseen?
samaa vikaa täällä suunnalla.. vuoden 1990m kakkiksesta kyse ja alustasta tuli inssi miehellä purnausta.. tolppinahan toimii Ap Sportsfawhreket ja -60/60mm jouset samalta merkiltä.. entinen omistaja hälmöyksissään kysynyt inssi mieheltä että mitenkähän tuon sarjan muutoskatsastus... no kuulemma alle -93 ei tarvii muutoskatsastaa sehän tuli tossa aiemminkin mutta että mukamas -50mm olisi maksimi madallus.. täyttä paskaako ? :o no käytän joensuun konttorilla enkä mainitse madalluksesta mitään niin katotaan miten käy :D
Itselläni on kanssa "yllättävä" ongelma Koni-alustasarjan muutoskatsastuksessa.
Sport-kit on tarkoitettu kyseiseen malliin (GTI 110kw -03), ongelma on tyyppihyväksyntä numero, joka ei täsmää autoni tyyppihyväksynnän kanssa. Eli papereissa lukee alustan sopivan ko.malliin, mutta tyyppihyväksyntä numero väittää muuta.
Kannattaa huomioida seikka, jos oman Golffisi tyyppihyväksyntä on e1*2001-alkuinen. Konilta ei saa alustaa, jonka saisi muutoskatsastettua tuolla hyväksynnällä olevaan autoon.
Näin totesivat kahdella konttorilla, eikä maahantuojakaan osannut auttaa.
Sport-kit on tarkoitettu kyseiseen malliin (GTI 110kw -03), ongelma on tyyppihyväksyntä numero, joka ei täsmää autoni tyyppihyväksynnän kanssa. Eli papereissa lukee alustan sopivan ko.malliin, mutta tyyppihyväksyntä numero väittää muuta.
Kannattaa huomioida seikka, jos oman Golffisi tyyppihyväksyntä on e1*2001-alkuinen. Konilta ei saa alustaa, jonka saisi muutoskatsastettua tuolla hyväksynnällä olevaan autoon.
Näin totesivat kahdella konttorilla, eikä maahantuojakaan osannut auttaa.
Viimeksi muokannut Eksu, 3.9.2009 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1,8T-kone.
Maahantuoja valitteli tilannetta, eivätkä voineet auttaa (ihme). Sanoivat vaan että ko.malliin ei saa Konilta kuin korkeussäädettävää mallia, mutta tuv-lappujen mukaan sekään ei käy tuohon e1*2001-malliin. Noita voi ihmetellä Konin sivuilla, mistä voi ladata pdf-tiedostona tuv-lapun.
Valmistajaan en oo ottanut yhteyttä. Edittiä. Soittivat konttorilta tänä aamuna että jouset saakin muutoskatsastettua. Järki siis voitti.
Maahantuoja valitteli tilannetta, eivätkä voineet auttaa (ihme). Sanoivat vaan että ko.malliin ei saa Konilta kuin korkeussäädettävää mallia, mutta tuv-lappujen mukaan sekään ei käy tuohon e1*2001-malliin. Noita voi ihmetellä Konin sivuilla, mistä voi ladata pdf-tiedostona tuv-lapun.
Valmistajaan en oo ottanut yhteyttä. Edittiä. Soittivat konttorilta tänä aamuna että jouset saakin muutoskatsastettua. Järki siis voitti.
mulla samanlainen tilanne erään joensuulaisen konttorin kohdalla.autossa on ollut alusta(mad. jouset)paikallaan jo monta vuotta ja nyt sit tuli hylky.TUV todistusta ei tietenkään löytynyt auton papereista mutta onneksi niitä saa vaikka lainaan....
Tässä ei vissiin oltu alustaa vielä ikinä muutoskatsastettu? Mietin vaan että jos on katsastettu niin voiko ne alkaa myöhemmin vaatimaan nuita todistuksia?
Tässä ei vissiin oltu alustaa vielä ikinä muutoskatsastettu? Mietin vaan että jos on katsastettu niin voiko ne alkaa myöhemmin vaatimaan nuita todistuksia?
Auto voidaan määrätä muutoskatsastettavaksi määräaikaiskatsastuksessa mikäli siinä havaitaan muutoskatsastuksen vaativa muutos. Ihan sama vaikka sen olisi kuinka monta puusilmä-inssiä siinä välissä katsastanut.
Tuota muutoskatsastusta ei sitten voida suorittaa ilman asianmukaisia dokumentteja.
no kuulemma alle -93 ei tarvii muutoskatsastaa sehän tuli tossa aiemminkin mutta että mukamas -50mm olisi maksimi madallus.. täyttä paskaako ?
Suurimmaksi osaksi täyttä paskaa.
-Ennen vuotta -93 käyttöön otetut autot täytyy myös muutoskatsastaa niinkuin muutkin mutta jos alusta on laitettu autoon ennen 01.01.1993,sitä ei tarvi muutoskatsastaa.
AKE.fi
Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto muutoskatsastaa. Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on muutoskatsastettava, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä. Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei edellytetä muutoskatsastettavaksi, vaan niihin sovelletaan normaaleja määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita.
-Maksimimadallus on 51mm, maavaran ollessa vähintään 80mm. Noin vanhan pommin kun muutoskatsastat (ja siihen ei tarvi mitään papereita sille alustalle) niin et vain tiedä paljonko se madaltaa. Sitten yleensä riittää että maavaraa on tuon 80mm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa