kakkiksen mittaristo ongelmat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

RapSu
-
Viestit: 35
Liittynyt: 31.3.2009 18:38

kakkiksen mittaristo ongelmat

ViestiKirjoittaja RapSu » 11.7.2009 19:19

Haulla koitin etsiä, mutta en löytänyt vastaavanlaista ongelmaa. Eli ongelmana on, kun kaukovalot laittaa päälle ei niiden merkkivalo syty ja samalla kierroslukumittari lopettaa toimintansa. Kun kytkee takaisin lähivalot niin oljynvalo vilahtaa ja kierroslukumittari herää takaisin henkiin. Ja jännän ongelmasta tekee sen, että talvella toimi hyvin ailahtelevasti eli välillä kaikki oli kunnossa ja välillä ei. Kierroslukumittari saattoi kesken kaiken ajon pudota pois pelistä kun pitkät olivat päällä ja ihan yhtäkkiä alkaa myös toimia. Lyhyillä kierroslukumittari toimii aina. Joskus hyomasin tärinällä olevan jotain vaikutusta, sillä töyssyt tai kopautus kojelautaan saattoivat vaikuttaa toimintaan, mutta nykyään ei kopautuksistakaan ole hyötyä. Kun kelit alkoivat lämmetä ja tuli kuivampaa toimi kaikki normaalisti, mutta juuri katsastuksessa päätti mittaristo alkaa oikutella ja katsastussetä huomautti pitkien merkkivalosta. No katsastuksen jälkeen valo alkoi taas toimia normaalisti ja toimi parin kuukauden ajan ongelmitta. Tänään teki taas samaa eli merkkivalo ei palanut ja kierroslukumittari ei toiminut, kun kokeilin. Eli mistä lähteä ongelmaa etsimään? Voiko viiksessä olla vikaa? Maadoitusongelma?

Pitkä teksti, mutta koittakaa saada selvää ja olisi hyvä jos joku osaisi neuvoa ennen kuin revin koko kojetaulun irti =)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 11.7.2009 19:21

Valokytkin, pitkien valojen viiksi , mittariston maadoitus ja virtalukon pohja, noista se vika luultavasti löytyy. Kojelautaa noitten takia ei tarvitse irroittaa.

RapSu
-
Viestit: 35
Liittynyt: 31.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja RapSu » 11.7.2009 21:53

No pitää joku päivä tarkistaa nuo. Kiitoksia. Löytyykö tuo mittarin maadoitus mistä? Onko se siis miten maadoitettu? Kun ei ole aikaisemmin tullut perehdyttyä tuohon mittaristoon =)

Funkki
-
Viestit: 48
Liittynyt: 1.10.2008 20:14

ViestiKirjoittaja Funkki » 12.7.2009 14:32

Mulla oli samantapaisia ongelmia getarissa aikoinaan..
Kävin läpi lähes kaikki maadoitukset autossa ja selvisi sitten että startti/startin maadoitukset oli huonossa kunnossa.

Kummaa kun sellaisessa paikassa oleva maadoitus voi vaikuttaa mutta toimipa sitten sen putsaamisen jälkeen.

RapSu
-
Viestit: 35
Liittynyt: 31.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja RapSu » 1.9.2009 20:25

On päässyt vähän unohtumaan tämäkin taas. Eli en ole vielä paikantanut tuota mittariston maadoistusta eli mistä se löytyy? Lueskelin tuossa jotain muita topikkeja liittyen mittaristo ongelmiin ja joku oli ottanu puheeksi moottorin maadoituksen, joka oli jäänyt uupumaan tekniikanvaihdon yhteydessä. Oma Golffikin on tekniikanvaihto( Itse en ole vaihtanut) eikä tuota moottorin maadoitustakaan meinaa oikein löytyä. Onko mitään ideaa? :D Ja eikös näissä pitäisi lähteä vaihdelaatikostakin joku maadoitus auton runkoon? Jostain helposti nähtävästä paikasta? Ja kyseessänä on siin Golf II -89 ilmeisesti vanhoilla sähköillä( hätävilkkujen katkaisija soittimen vieressä) ja autoon on joskus vaihdettu edellisten omistajien toimesta 1.8 kone alkuperäisen 1.3 tilalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa