Golf IV "älykkäämpi" ajovaloautomatiikka?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV "älykkäämpi" ajovaloautomatiikka?
Väsäilin IV Golfiin eilen sen perus-japsimaisen ajovaloautomatiikan (ajovalot ja parkit syttyvät kun virrat laittaa päälle vaikka katkaisija on 0-asennossa).
Tämä keksintö on vain niin ynseä käyttää, kun mittarivalot sekä kaukovalot eivät toimi. Kirkkaana päivänä en niitä kaipaakaan mutta tämä Suomen syksy on sellainen ettei tuo automatiikka ole mikään automatiikka jos joka kerralla joudun kääntämään katkaisijaa.
Onko kukaan toteuttanut fiksumpaa automatiikkaa omaansa? Sellaista metsästelen, jossa ajovalokytkin on koko ajan päällä ja kun virrat katkaisee, niin valotkin sammuvat. Toinen vaihtoehto olisi että valokatkaisija olisi 0-asennossa mutta virrat päällä toimisi kaikki kuten sen ollessa I-asennossa.
Mittarivaloja en vielä kytkenyt tuohon vajaa-automatiikkaan koska himmennin ei toimisi sen jälkeen..
Tämä keksintö on vain niin ynseä käyttää, kun mittarivalot sekä kaukovalot eivät toimi. Kirkkaana päivänä en niitä kaipaakaan mutta tämä Suomen syksy on sellainen ettei tuo automatiikka ole mikään automatiikka jos joka kerralla joudun kääntämään katkaisijaa.
Onko kukaan toteuttanut fiksumpaa automatiikkaa omaansa? Sellaista metsästelen, jossa ajovalokytkin on koko ajan päällä ja kun virrat katkaisee, niin valotkin sammuvat. Toinen vaihtoehto olisi että valokatkaisija olisi 0-asennossa mutta virrat päällä toimisi kaikki kuten sen ollessa I-asennossa.
Mittarivaloja en vielä kytkenyt tuohon vajaa-automatiikkaan koska himmennin ei toimisi sen jälkeen..
Entisessä nelosessa (-01) nuo toimi ihan tehdasasetuksena niin että kun oli virrat päällä tai auto käynnissä
-0 asennossa mittarivalot ja ajovalot
-parkkivaloasennossa luonnollisesti parkit ja mittarivalot, sekä sumarit
-ajovaloasennossa kaikki edelliset sekä pitkät
Olisko sulla joku piuha mennyt väärään reikään?
-0 asennossa mittarivalot ja ajovalot
-parkkivaloasennossa luonnollisesti parkit ja mittarivalot, sekä sumarit
-ajovaloasennossa kaikki edelliset sekä pitkät
Olisko sulla joku piuha mennyt väärään reikään?
Joo ei ne pitkät jääneet päälle 0 asennossa, vilautus toki toimi. Sinänsä loogista. 0 asento ns. päivävalotoiminto.
Tuli muuten mieleen tuommoinen juttu, voi olla kaukaa ammuttu KLIK
Nykyisessä vitosessa on samoin kuin tuo kuvaamasi mittarivalohomma. Kun hämärtää niin tulee käännettyä valot päälle "oikeasti"
Tuli muuten mieleen tuommoinen juttu, voi olla kaukaa ammuttu KLIK
Nykyisessä vitosessa on samoin kuin tuo kuvaamasi mittarivalohomma. Kun hämärtää niin tulee käännettyä valot päälle "oikeasti"
Nolla-asennossa ajovalot palaa hieman pienemmällä "päivä" jännittellä ja pissapoikaa käytettäessä ei nestettä ammuta ajovaloille. Näin siis toimii suomiautot normaalisti. Miten lie sitten maahantuoja / volkkarin tehdas nuo toteuttanut? Pystyisikö mistään selvittämään osia ja apinoimaan?
Passateissa ja vitoskoppasessa erona tuo ettei mittarivalot pala mikä on taas turvallisuuden kannalta ihan järkevää. Eli jos mittarivaloja ja pitkiä kaipaa niin silloin ilmeisesti sen verran hämärää, että on syytä nostaa ajovalojen jännite normaalille tasolle kääntämällä katkaisija 1-asentoon.
Passateissa ja vitoskoppasessa erona tuo ettei mittarivalot pala mikä on taas turvallisuuden kannalta ihan järkevää. Eli jos mittarivaloja ja pitkiä kaipaa niin silloin ilmeisesti sen verran hämärää, että on syytä nostaa ajovalojen jännite normaalille tasolle kääntämällä katkaisija 1-asentoon.
Nyt kun on noi jälkiasennus xenonit paikoillaan ja on tottunut tuohon valoautomatiikkaan niin aloin miettimään aikareleen asennusta. Eli nyt kun valoautomatiikka on käytössä ja starttaan autoa valot syttyvät => sammuvat => syttyvät. Ei hyvä noille xenoneolle. Mutta jospa aikareleellä saisi rakennuttea systemin joka viivästyttäisi valojen syttymistä starttauksen jälkeen vaikka 5 sekunnilla. Jäisi tuo räpsähtely pois. Mahtaako olla mahdollista?
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kai muistit laittaa molemmille puolille omansa?
Ei tarvitse, koska tuossa xenonpäivityksen yhteydessä asensin xenoneille releen. Eli vetohidasteinen rele vain herätejohdon väliin.
Mistä hommasit aikareleen?
Oli hyllyssä valmina yksi 12 - 240 V. Iso mötikkä kuin mikä. Huomenna alan metsästämään pienenpää mallia. Ilmoittelen kun löydän hyvän.
Ja mihin asensit sen? Kun ainakaan noi kaikki ei ole mitään kosteen tilan releitä...
Nyt alkuun kokeeksi ihan tuohon kuskin puolen valosuojan viereiseen suojaan. Törröttää nyt siinä tökerösti mutta kun saan pienemmän releen lautan sinne muovin sisälle suojaan.
Kosteus kokemuksia ei vielä ole...
Tommonen vois toimia, suht upinaisen näköinen. Voishan sen releen tarvittaessa pistää tiiviiseen koteloonki...
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php?P ... je2eun7d7&
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php?P ... je2eun7d7&
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 13.9.2008 13:29
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 13.9.2008 13:29
Juu sain automatiikan pois mutta nyt kuitenkin vielä 0-asennossa syttyy parkit kun virrat kääntää päälle.Saakos myös sen jotenkii että edes ne ei syty? Mistähän mahtaa johtua se ku kääntää nyt katkasimen I-asentoon nii oikeen puolen ksenoni ei aina halua syttyä?Vasen kyllä syttyy ihan joka kerta.. :o Automatiikka kun oli käytössä nii sillon sytty molemmat yhtä aikaa..
Laitetaanpa nyt tähän topiciin kun en uutta viittii tehdä.
Elikkä ongelmana olis sellanen että kun asensin tuollaisen valoautomatiikan(slamit) passat 3b:hen niin katkaisijan ollessa 0-asennossa toisen puolen takavalo ei pala ollenkaan, katkaisijan ollessa muissa asennoissa toimii kyllä normaalisti.
Mistäköhän tuollainen vois johtua?
Elikkä ongelmana olis sellanen että kun asensin tuollaisen valoautomatiikan(slamit) passat 3b:hen niin katkaisijan ollessa 0-asennossa toisen puolen takavalo ei pala ollenkaan, katkaisijan ollessa muissa asennoissa toimii kyllä normaalisti.
Mistäköhän tuollainen vois johtua?
Moi meidän golfis -05 on kans toi valoautomatikka ja olen kytkenyt xenonit ja toimi moiteetomasti .Tuonti volkkareissa ei ole tota toimintoa .Saisko tohon meidän vokkeloon saatovalot ohjelmoitua kiinostas kovasti ne =) ja noi päivävalot kans kiinostas laittaaa jos onnistus - kiitos vastaneille etu käteen .
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 57 vierailijaa