Pääsi kolopallon pohja vähän ruopaisemaan maata ja tarkistin pohjan niin apukuskin jalkatilassa olikin sitten läpi asti reikä. Reikä tuli kumitulpan kohdalle jonka ympärystä oli ruostunut ja nyt repesi koko ruostunut osuus irti kun raapaisi kiveen. Pohja on kauttaaltaan siistin massakerroksen peitossa joten tuli vähän yllätyksenä että oli päässyt noin ruostumaan massan alta.
Kysymys kuuluukin että mitä virkaa noilla "läpivienneillä" oikein tuolla pohjassa on kun ajattelin hitsata kyseisen kohdan kokonaan umpeen. Ja voi tietysti antaa muutaman korjausvinkin jos on enemmän kokemusta. MIGillä ajattelin hitsata 0,5 mm - 1,0 mm paksuisen pellin palan paikaksi ja pohjamaalia sekä massaa päälle. Tietysti ensin putsaan kyseisen kohdan ruosteista ja massasta.
Golf mk3 - reikä apukuskin jalkatilassa
Valvoja: ffp jäsenet
Ja voi tietysti antaa muutaman korjausvinkin jos on enemmän kokemusta.
Käy ne kaikkien tulppien ympärykset läpi samalla kertaa, ovat yhtä mätiä kaikki. Ja mätä ulottuu huomattavasti kauemmeas kuin osaa kuvitella, huomaa viimeistään sitten kun palaa hitsatessa puhki aina vaan vierestä :) 1mm pelit joo. Itse massasin butyyimassalla korjatut kohdat - kallista mutta ei ole lähtenyt vielä irti toisin kuin ns. alustamassat.
Nostetaan kun on ajankohtaista:
Tarkoitus paikata kaikki nuo kumitulpat+fiksata hieman helmoja eli poistan kaikki tulpat mukaanlukien helmojen tulpat ja tilalle tarkoitus hitsata 1mm peltiä. Myös helmoja joutunee ehostamaan vaikka kyseessä on -97 auto.
Millä vanha alustamassa lähtee parhaiten irti ja mitä mieltä olette seuraavasta käsittelystä paikatuille kohdille?
1.Hiotaan heikko alustamassa kokonaisuudessaan pois korjauskohdan ympäriltä
2.Helmojen sisään ennen tulppien paikkausta kotelosuojaaine.
3.Korjauskohtiin kotelosuojaaine, etenkin uuden ja vanhan massauksen rajaan jotta alkanut mätä saataisiin syrjäytettyä.
4.Kiveniskusuoja-aine
5.Alustamassa
Mastonin tuotteilla tarkoitus laittaa, kun ne on helposti ja halvalla saatavissa.
Tarkoitus paikata kaikki nuo kumitulpat+fiksata hieman helmoja eli poistan kaikki tulpat mukaanlukien helmojen tulpat ja tilalle tarkoitus hitsata 1mm peltiä. Myös helmoja joutunee ehostamaan vaikka kyseessä on -97 auto.
Millä vanha alustamassa lähtee parhaiten irti ja mitä mieltä olette seuraavasta käsittelystä paikatuille kohdille?
1.Hiotaan heikko alustamassa kokonaisuudessaan pois korjauskohdan ympäriltä
2.Helmojen sisään ennen tulppien paikkausta kotelosuojaaine.
3.Korjauskohtiin kotelosuojaaine, etenkin uuden ja vanhan massauksen rajaan jotta alkanut mätä saataisiin syrjäytettyä.
4.Kiveniskusuoja-aine
5.Alustamassa
Mastonin tuotteilla tarkoitus laittaa, kun ne on helposti ja halvalla saatavissa.
Omassa polossa oli myös läpiasti reikä siellä apparin jalkotilassa.
Itse käytin rälläkkää ja harjalaikkaa massan poistamiseen. Saa olla hiukan jäykempää karvaa, ettei mene ikuisuutta.
Sellainen moka tuli itse tehtyä, että en tukkinut reikää auton sisäpuolelta ennen hitsausta, jolloin kaikki hitsauksesta tulleet käryt täyttivät auton. Sinne kannattaa muistaa laittaa jotain, ettei auto haise hirveelle huollon jälkeen.
Itse käytin rälläkkää ja harjalaikkaa massan poistamiseen. Saa olla hiukan jäykempää karvaa, ettei mene ikuisuutta.
Sellainen moka tuli itse tehtyä, että en tukkinut reikää auton sisäpuolelta ennen hitsausta, jolloin kaikki hitsauksesta tulleet käryt täyttivät auton. Sinne kannattaa muistaa laittaa jotain, ettei auto haise hirveelle huollon jälkeen.
Ventosta löytyi myös nyrkin kokoiset reijät kuskinpuolelta, huvittavaa kylläkin että katsastuksen jälkeen.
Reijät oli kuskin jalkotilassa, toinen eturenkaan takana pohjassa jossa nuo MUOVISET tulpat on. Ne kannattaa ehdottomasti vaihtaa kumisiin.
No puikkohiomakoneella mätä pois, samalla alapuolelta massa ja sisäpuolelta ruosteet, alapuolelta lappu päälle ja pensselillä rostex maalia päälle, valkoista, kun sitä tuossa purkki oli. Päälle kiveniskumassa.
Pitäis kummatkin vagit öljyttää, on pohjat niin kuivat kummassakin mutta helpompihan sitäon elvyttää kun ei vanha rekan peräöljy tms käryä nokkaan. :)
Reijät oli kuskin jalkotilassa, toinen eturenkaan takana pohjassa jossa nuo MUOVISET tulpat on. Ne kannattaa ehdottomasti vaihtaa kumisiin.
No puikkohiomakoneella mätä pois, samalla alapuolelta massa ja sisäpuolelta ruosteet, alapuolelta lappu päälle ja pensselillä rostex maalia päälle, valkoista, kun sitä tuossa purkki oli. Päälle kiveniskumassa.
Pitäis kummatkin vagit öljyttää, on pohjat niin kuivat kummassakin mutta helpompihan sitäon elvyttää kun ei vanha rekan peräöljy tms käryä nokkaan. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 63 vierailijaa