VR6 tekniikka kakkos koppaseen golffiin?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jamo87
-
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2005 17:18

VR6 tekniikka kakkos koppaseen golffiin?

ViestiKirjoittaja Jamo87 » 26.8.2009 13:42

Oon miettinyt että saako mitenkään lailliseksi vr6 tekniikkaa kyseiseen koppaan? Toki kaikki muukin vaihtuis sen tekniikan mukana mutta mitä katsastus mies sanoo kyseisestä tekniikasta? Että mistäs sit saa ostettua passattiin korisarjan mallia pullea? eli http://www.facebook.com/home.php?#/phot ... 1599072974 kyseisen korisarjan. Ei taida kaikille näkyä mut kuitenkin.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 26.8.2009 13:54

Taitaa litratilavuudesta tulla ongelma tuossa koneswapissa, se on liian suuri eli ei taida saada kilpiin kuin poikkeusluvalla...

Jamo87
-
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2005 17:18

ViestiKirjoittaja Jamo87 » 26.8.2009 14:19

Ja poikkeus lupa taas maksaa...

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 26.8.2009 15:08

vr5 ettimään, riittäs litratilavuuskin kakkiksessa :) 2.0 9A on tietojen mukaan suurin kone (?)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.8.2009 15:23

Jos homma tosiaa on kiinni poikkeusluvan hinnasta, niin parempi sitten että jää tekemättä :D

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 26.8.2009 16:06

Liekkö huhupuhetta vai ei, mutta yks katsari kertoi, että tuon poikkeusluvan hinnan (250e??) saa takaisin mikäli lupa ei mene läpi.

eli 1781cc X 1,25 = 2226cc

160hv X 1,2 = 192hv

Mikä lie sitten painavin mk2 tekniikka? vrt. vr6

Tuosta tilavuudestahan se pomppaa, mutta järkevästi perustellen voisi mennäkin läpi. AKE on ilmeisesti lopettanut puhelimessa annettavan teknisen neuvonnan, joten alkuun varovasti konttorille kahville ja herra katsastusinsinöörin kanssa juttelemaan.

Onko jossain nähtävillä pykäliä "omavalmistemoottorin" rakentamisesta?

Jännä kun e30 bemareitakin on leimattuna 3,5l tekniikalla, mantoja ja asconoita 2,5-3,0 kuutosilla, mk2 escort V8:silla mutta yhtä ainutta vr6 kakkista ei.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.8.2009 16:29

Poikkeuslupa maksetaan noudettaessa kirje postista, jossa kerrotaan menikö läpi vai ei. Tai ainakin ennen näin on ollut käytäntö, ihan muutamaan vuoteen ei ole ollut tarvetta. Että rahat menee jos haluaa sen kirjeen aukaista.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 26.8.2009 16:39


Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 26.8.2009 16:42

^^^ 2.0 16V eli tämä 9A moottori käy verrokkina tuohon kuutioiden laskemiseen, ei kyl auta vr6:ssa mut vr5:n saa laittaa ilman poikkeuslupaa.

Jamo87
-
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2005 17:18

ViestiKirjoittaja Jamo87 » 26.8.2009 16:57

No ei tuo poikkeuslupa nyt niin kallis ollutkaan mitä olis voinut olettaa. Mutta vr6 kiihottais kyllä pellin alle tai sit täytyy tyytyä johki 1,8 turbo pannuun, jos ei saa lupaa tollaselle rakentamiselle. Mistä täältä sivustolta löytykään se rakenne prosentti taulukko? jotta vois hieman suunnitella projektia tulevia talvia varten. Mutta mites sitten onnistuis B-pilari kakkiksessa korvata turvakaaren putkella ja pistää koko sivu aukemaan kerralla? Eli koriin tulis turvakehikko lisäks jonka seurauksena poistais B-pilarin. Mitäs tälläsestä sanois ihanat katsastus viranomaiset

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 26.8.2009 17:45

Pekka: Onko tuo 9A joku jenkkimallin GTi? Mikä on sen tarkka kuutiotilavuus?

Ja tietääkö joku noita moottorien painoja?
Perustelussa rakenteelliseen turvallisuuteen voisi varmaan käyttää jonkinverran verrokkina vr6 Corradoa.

jamo87: Hurrrrjia suunnitelmia. Parhaiten varmaan saat vastauksia sieltä muutoskatsastuksia tekevältä katsastuskonttorilta. Ja tuota lukemalla http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

MikaJ & Mazaman: Hyvä että korjasitte. Ajattelinkin vähän tuon todenperäisyyttä.
Viimeksi muokannut Pete I, 26.8.2009 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 26.8.2009 17:50

ota ja ymmärrä, mutta sen kyllä saa tehdä erilliseen koriin mutta minusta ei muihin.

e. kyllä sitä jettaa on myyty 9A mootorilla myös europassa, jopa suomessa (?)

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 26.8.2009 18:04

9A ainakin jenkkigolffissa, suomessa ainakin umpikeulapassatissa.. 1984 autowikin mukaan kuutioita.

Eli 1984x1.25 = 2480

vr5 taitaa olla 2324kuutiota.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa