Lightforce:en tukiraudat?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

Lightforce:en tukiraudat?

ViestiKirjoittaja Jafe » 16.8.2009 16:23

Tuli hommattua Boraan tuommoset 240:set Lightforcen lisäpitkät.
Onkos joku laittanut tuollaisia autoonsa, meinaan että mitenhän noihin saisi laitettua tukiraudat sillain "nätisti" kiinni?
Nuissa kun ei valmista paikka raudoille oo niinku esim Hella/Bosch:ssa.
Lamput itsessään tulevat kilven alle tulevaan telineeseen.
Oisko kuvia kellään asennuksesta?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 16.8.2009 16:28

Kokeilehan ensin ilman tukirautoja. Nuo on sen verran kevyet että ei välttämättä tarvitse tukirautaa.
Jos tukiraudan haluat asentaa niin sehän asennetaan siihen jalan yläosassa olevaan pieneen lipareeseen. Umpioon ei saa/kannata porata reikiä.

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 16.8.2009 16:42

Sen verran tuossa testaisin että tärräävät jos en rautoja laita. Ei kuitenkaan niin tukeva ole tuo kilven alla oleva rauta. Tai puskurin muovithan ne siinä enemmänkin joustaa..
Miten sen sitten sais kiinni siihen lipareeseen? Onnistuskohan ihan vaan pienellä ruuvilla siitä läpi?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 16.8.2009 17:35

No ruuvilla tietenkin siihen lipareeseen. Tyhjäkäynnillähän ne tärräävät kyllä mutta ajossa ei.

Kokeile ajossa miltä vaikuttaa. Jos teline on kunnolla kiinni niin pitäs pysyä ilman tukirautoja. Tietty parempihan se on kun tukiraudat laittaa.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 16.8.2009 18:13

Itsellä nuo ainakin tärrää niin pirusti ajossa, vaikka on kiinni kunnon raudoilla suoraan puskurin sisällä olevassa raudassa. Tulee silmät kipeeksi. Mutta kiinni sai ihan motonetin normi lisävalo tuilla. Siihen lipareeseen kiinni ja toinen pää maskiin. Pysyy valokuvio stabiilina eikä tule huono olo ajellessa, kun valo ei enää tärise.

Jo pelkästään se auttoi, kun laittoi nuo kunnon kiinnikkeet ja hylkäsi tuon kilvenalus asennuksen. Sai valotkin paljon lähemmäs auton keulaa, ei ole enää niin pitkällä edessä.

Kuva

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 16.8.2009 19:05

Ois tuo asennus korkeus aika sopiva kun laittaa tuohon kilvenalus rautaan.
http://i307.photobucket.com/albums/nn31 ... tforce.jpg
Ainakin omaa silmää miellyttää...

Pitäs vielä suunnitella että saako tuohon tuon xenon sarjan sopimaan mitenkään. On niissä sarjoissa nuo liittimet aikasta isot.

Niin ja nuo lamput on E-240 ref 27.5 niin mitähän eroa noissa on niihin missä ei ref lukua. Olikos ne jotkut 240 blitz mallit ne toiset. Niissä kuulemma parempi valoteho??

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 17.8.2009 10:22

Niissä E malleissa on semmoinen metallinen soviterinkula siinä umpion ja jalan välissä. Ruuvaa se umpio irti jalasta niin näet sen. Sillä on tiputettu sitä ref lukua pienemmäksi.

Jossain mittauksissa se meni ilman rinkulaa ja 100W polttimolla jopa yli 50 se ref luku.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa