Vw Polo 6N tekniikan vaihto apua kaivataan...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

t3mppa
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.11.2007 19:12
Viesti:

Vw Polo 6N tekniikan vaihto apua kaivataan...

ViestiKirjoittaja t3mppa » 31.7.2008 16:44

Eli olisko täällä niin viisaita ja osais kertoo mulle että onko mitään mahiksia sada 6N poloon esim 3 korisesta Golffista konetta? Tarkoitus ois laitta TDi tai ihan T kone,ja golffin luulisi olevan helpoin vaihtoehto kun mittaristot yms samoja. vai menisikö eim jostain seatista yms??

APUA kaivtaan!! =), kiitos jo etukäteen

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 31.7.2008 19:00

T kone

Mikähän tuo on?

t3mppa
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.11.2007 19:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja t3mppa » 1.8.2008 11:16

oiskoha vaikka 1,8 T kone?

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 1.8.2008 11:20

Mutta esim. kolmoskorisessa golfissa ei muuta turbo konetta ole kuin dieselit.

t3mppa
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.11.2007 19:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja t3mppa » 1.8.2008 18:44

tuolla lukeekin että esim 3 korisesta...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2008 18:51

No ei se siltikään paljoa kerro. =D

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 1.8.2008 20:57

Kerroppa nyt t3mppa ensin,että minkä ikäisestä autosta on kyse ja millä koneella tuo auto on?

t3mppa
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.11.2007 19:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja t3mppa » 2.8.2008 9:44

no 6N eli 94-99 itellä 95,ja nykyään 1,3 isolohko ja ajattelin sinne tekniikan vaihtaa,kuulin tuossa että seatin 1,9TDi ovat noissa käyttäneet ainaki tuolla saksan maalla

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 2.8.2008 20:05

Varmaan tulee paljon helpommaksi ostaa tuollainen TDI jo valmiina.
Kova homma vaihtaa tuollainen tekniikka,jarrut,jousitus,mittaristo ja mitä kaikkea,ja sitten se varmaan pitäisi vielä saada katastettua.
Onkohan tuossa TDI:ssä tuo vaihteensiirtokin tangoilla,tuossa sun autossa taitaa lähteä vaijereilla sieltä kepiltä,ohjaustehostinkin sulta varmaan puuttuu.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 1.7.2009 21:21

haudi hau.

Oisko jollaki tietoa, millanen johtosarja noissa poloissa on? siis mistä vehkeistä käy(esim. mk3 golf, cordoba, toledo, passat)?
Ja nuissahan taitaa olla ihan normi 02a laatikko?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 1.7.2009 23:50

eikös tuo cordoba oo vielä lähempänä poloa. Jonkin verran säätöä vaati kun itse tein TDI vaihdon cordoba->MK3 Golf kun noita mk3 TDI luovuttajia on aika niukalti.

Johtosarja kävi sulaketauluun yms oikeastaan senku tökki vaan. Johtojärjestys vaan oli muutaman karvan osalta vähän eri joten pientä askartelua vaati. mm. ecu ei saanu nop. signaalia ja ajonestoa piti askarrella kun jätin golffin alkup. ajoneston paikalleen ni jäi alkup. avaimet toimintaan. Mutta suurin ero on johtojen pituuksissa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 2.7.2009 9:55

eniten kiinnostais se et missä kaikissa on samantyylinen johtosarja, siis samanlaisilla liittimillä?

sitten toi laatikko juttu kiinostais kans eli onko ihan normi 020 tai 02a loota vai joku ping-pong...

Roadhouse
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.6.2007 23:22

ViestiKirjoittaja Roadhouse » 2.7.2009 10:30

Hae saksasta valmis viistoperä TDI :D

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 3.7.2009 10:48

jos jollain on tollanen 6n 1.9 d/td/sdi/tdi niin ois ihan mahtavaa jos vois laittaa kuvan sulaketaulun takaa, niistä liitimistä

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 3.7.2009 21:48

Ainaki ihan sama sulaketaulu on MK3 Golf ja Seat Cordoba -99 asti, Polo, Ibiza.
Liittimet meni paikoilleen sulaketauluun ihan laittamalla ilman askartelua. Tai mitä nyt pari karvaa piti askarrella kun ei voinut laittaa 2kpl liittimiä samaan reikään. Golffissa kun muutama liitin on korin johtosarjojen puolella ja seatissa taas moottorin johtosarjan.
Näissä tapauksissa piti vaan katsoa tarvittavat johdot samaan liittimeen ja tökätä se sulaketauluun.

Laatikko on 02A ainakin MK3 golf TDI ja Cordoba TDI. Vetarit meni ihan suoraan 020->02A.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 21.7.2009 15:44

Onko noissa 1.9(eko-d. sdi ja tdi)poloissa sama 020 tai 02a laatikko ku esim golf mk3?

entäs sitten noi 1.3 yms bensa mopot, onko niissä samat jarrut / alusta ku 1.9:seissä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.7.2009 16:28

Eipä niitä lootia nyt joka malliin erikseen tehdä. Kannakkeet tosin saattaapi olla erilaiset. Mutta nehän on pulteilla kiinnitettävät.

1.9D:ssä on jäähdyttämättömät etujarrut. Samat mini-jarrut on mielestäni 1.6 bensassa. Lie jopa 1.6D:ssäkin, ja ainakin vanhemmassa 86c polossakin. Satulasta en tiiä, voi se ja männän halkaisija vaihdella. Mutta jos meinaat TDI:ksi muutoskatsastaa, niin veikkaanpa kovasti että pitää jäähdytetyt etujarrut löytyä. Kenties jopa levyjarrut takanakin.

Olisikohan Polossa myös sama olka-akseli kuin mk3:ssa? Sittenhän siihen käy jarruista 4x100 jaolla G60 jarruhilut. Eipä sinne pienempiä kannata laittaa jos kerta vaihtamaan joutuu. Taaksekkin samalla levyt. Ei pitäisi enää alustasta kiinni jäädä.

Sama TDI-swappi ollut mielessä jonkunaikaa. Pitäisi pienempi kori saada tuolle koneelle....

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 21.7.2009 16:48

olka-tapit ja alatukivarret on ainakin etkan mukaan samalla numerolla tietenkin pois lukien numeron kolme ekaa kirjainta(6N0(polo) tai 1H0(golf 3))... ainoa ero on perässä mahdollisesti oleva kirjain.

jarruja löysin eessä 239*10, 239*18, 256*20, 256*25 ja takana 180x30 tai 200*40

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 23.7.2009 9:55

Tuolla olis varastossa espoossa 256x20 Jäähdytetyt levyjarrut -99 TDI Cordobasta (viimesiä vanhempaa mallia) etuiskareineen, jousineen ja napoineen jotka pitäs poloon käydä kanssa.

Noi hilut on ilm. samoja kaikissa paitsi VR6:ssa on järeeemmät mitä itse sain vastauksia golffia rakentaessa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 5.8.2009 17:06

asiaa taas hieman tutkittu.

1.9 tdi ja 1.9 sdi kone eri kulmassa ku nää 1.9 eko d shaiba mosat...

eli sdi ja tdi ns normaalissa asennossa ja laatikkona 02a tai 020 ja noista muista en tiiä...

onko noissa sdi ja tdi vehkeissä tankissa joku pumppu? entäs 1.9 d tai td?
ja onko samat tankit? entäs onko noissa bensoissa samat tankit?

ite ittelleni vastaten, samat tankit näyttäs kaikissa olevan... ja ei pumppuja ?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 6.8.2009 11:38

onko noissa sdi ja tdi vehkeissä tankissa joku pumppu? entäs 1.9 d tai td?
ja onko samat tankit? entäs onko noissa bensoissa samat tankit?


Omaani kun laitoin TDI tankin niin meni TD tankki paikalleen ja toimii ongelmitta. Entinen kun oli bensakone niin pa-pumpun johdot vaan jäi ylimääräseks kun ei ole mitään pumppua ja mittarin johdot kävi entiset kun vaihtoi vaan liittimen 4nap->2nap. Mittarikin näyttää edelleen oikein. Tuossa omassa ainakin oli Bensa-tankin suussa se kuristin että ei mahdu kuin lyijyttömän pistooli tankkiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa