Kysymys on siis, että sopiiko Venton bensatankki sellaisenaan mk2 Jettaan, tai jotenkin muutettuna? Golf III:ssa ilmeisesti myös täysin sama tankki kuin Ventossa?
Kysymys juontaa juurensa siitä, että pitäisi löytää diesel-Jettaan sellainen tankki, tai tankin mittar/imujalka, jossa on isompi letkulähtö polttoaineelle, kuin eko-TD Jetassa.
Sopiiko Venton tankki Jettaan?
Valvoja: ffp jäsenet
Näköjään GTD:ssä on ihan samanlainen rakenne kuin Eko-TDssäkin:
n. 4 -millinen lähtö ja pari milliä suurempi paluu. Ulkohalkaisijat ovat 6 ja 8 mm tasan.
Olisiko kellään ideoita miten toteuttaa isommat polttoainelinjat kakkos-dieseliin?
Siis nimenomaan miten saisi tehtaan "imusuppilon" modattua / korvattua sellaiseksi, että saisi edes vaikka 7- tai 8-millisellä sisähalkaisijalla lähtöpään? Tietäen imusuppilon rakenteen, eli että polttoaineputket ovat muovivalun sisällä, ja siellä vielä 90 asteen mutkalla...
Tuo neljän millin tulopuoli ei oikein vakuuta kun autosta tehoa haetaan.
Tai sopisiko se Venton tankki tuonne?
...Tai millaiset lähdöt on siirtopumpullisessa bensa-kakkiksessa? Ja mihin riittää siirtopumpun tuotto ja onko sisuskalut siinä dieseliä kestävät?
On siinä kysymyksiä, mutta ei näihin tunnu oikein mistään vastausta löytyvän.
n. 4 -millinen lähtö ja pari milliä suurempi paluu. Ulkohalkaisijat ovat 6 ja 8 mm tasan.
Olisiko kellään ideoita miten toteuttaa isommat polttoainelinjat kakkos-dieseliin?
Siis nimenomaan miten saisi tehtaan "imusuppilon" modattua / korvattua sellaiseksi, että saisi edes vaikka 7- tai 8-millisellä sisähalkaisijalla lähtöpään? Tietäen imusuppilon rakenteen, eli että polttoaineputket ovat muovivalun sisällä, ja siellä vielä 90 asteen mutkalla...
Tuo neljän millin tulopuoli ei oikein vakuuta kun autosta tehoa haetaan.
Tai sopisiko se Venton tankki tuonne?
...Tai millaiset lähdöt on siirtopumpullisessa bensa-kakkiksessa? Ja mihin riittää siirtopumpun tuotto ja onko sisuskalut siinä dieseliä kestävät?
On siinä kysymyksiä, mutta ei näihin tunnu oikein mistään vastausta löytyvän.
No kun originaalin polttoainemittarin anturi on kiinteä osa tätä vakiota imusuppilota...
Voisi kai tämän vakion jättää paikalleen ja tehdä viereen toisen viritelmän polttoaineen kiertoa varten, mutta näiden kyseisten muovitankkien hitsaamisesta on vähän huonoja kokemuksia ja millään läpivienti-systeemillä en ala riskeeraamaan..
Kuinka paksut lähdöt TDI:ssä on? Esim sinun Toledossa?
Voisi kai tämän vakion jättää paikalleen ja tehdä viereen toisen viritelmän polttoaineen kiertoa varten, mutta näiden kyseisten muovitankkien hitsaamisesta on vähän huonoja kokemuksia ja millään läpivienti-systeemillä en ala riskeeraamaan..
Kuinka paksut lähdöt TDI:ssä on? Esim sinun Toledossa?
Ei ne lähdöt varmaan ole sen suuremmat kuin sullakaan, veikkaisin. Aattelin et jos sitä tankin kantta olisi ite vähän modannut ja tehnyt siihen tosiaan ne läpiviennit. Mitä riskiä siinä on. Laittaa kunnon liittimet vaan. Seuraavan kerran (ehkä perjantaina) kun käyn tallilla niin koitan muistaa katsoa tuon tankin lähtöjen koot. Tuossahan on kait saman muotoinen tankki kun jetassa koska omaa saman pohjalevyn.
Kiitosta kiitosta...
Jos vaan muistat ja ehdit, niin ne mitat olisivat kovasti hyödyksi.
Joo, voihan sitä tuohon vakio-systeemiin jollain tavalla tehdä uudet lähdöt, mutta sen takia täällä kyselen, josko olisi jokin vähemmän työläs keino tarjolla.
Nimittäin työtä riittää projektin kanssa vielä niin paljon, että jokainen säästetty minuutti on välittömästi tervetullut :)
Jos vaan muistat ja ehdit, niin ne mitat olisivat kovasti hyödyksi.
Joo, voihan sitä tuohon vakio-systeemiin jollain tavalla tehdä uudet lähdöt, mutta sen takia täällä kyselen, josko olisi jokin vähemmän työläs keino tarjolla.
Nimittäin työtä riittää projektin kanssa vielä niin paljon, että jokainen säästetty minuutti on välittömästi tervetullut :)
OK...
Kiitos kovasti avusta!
Kovasti samannäköinen pönttö tuo on kuin Jetassanikin, ja tankkikin näyttää tutulta.
Tuosta putken läpimitastahan tulee jo aika huima ero pinta-alaan...
Ilmeisesti tuollainen tankki sopii kakkoskoppaan? Tai tuo ruuvattava osa kakkosen tankkiin?
Onko nyt näistä TDI:n letkuista jollain sellaista kokemusta, että olisi alkanut ahdistaa kun autoa on enemmän viritetty?
Kiitos kovasti avusta!
Kovasti samannäköinen pönttö tuo on kuin Jetassanikin, ja tankkikin näyttää tutulta.
Tuosta putken läpimitastahan tulee jo aika huima ero pinta-alaan...
Ilmeisesti tuollainen tankki sopii kakkoskoppaan? Tai tuo ruuvattava osa kakkosen tankkiin?
Onko nyt näistä TDI:n letkuista jollain sellaista kokemusta, että olisi alkanut ahdistaa kun autoa on enemmän viritetty?
Alkuperäiseen kyssäriin, onko joku sovittanut mk3:n tankkia mk2:een? Olis itselläkin vähän ajankohtaisena, kun pitäis jostain yhteen mk2 -rojektiin löytää jonkinlainen tankki. Pari kolmosen tankkia olis autoissa paikallaan ylimääräisenä, mutta ei viitsisi irroitella ihan vaan sovittamisen riemusta, jos ei käy sinne päinkään. Täydellisesti ei tarvitse sopia, mutta jos edes pienellä työstämisellä/lekan käyttämisellä :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa