Vemputtava ratti
Valvoja: ffp jäsenet
Vemputtava ratti
Mitä vaihtoehtoja tulee mieleen kun auto ravistaa rattia voimakkaasti kiihdyttäessä(kun vääntö on voimakkaammillaan)/jarruttessa. Vasta kun palat painuu tiukasti levyihin kiinni vemputus lakkaa. EI levyt eivät ole kierot ovat vaihdettu, ei vetoakselli ei ole kiero on vaihdettu? Ei vanne ei ole kiero sekin on siis pois suljettu. Voisko napa olla kiero? Normaali ajossa ei haittaa tai tunnu mitään. Ehdotuksia? Ainiin ja kyse ei myöskään ole kaksoimassa vauhtipyötästä koska auto tekee jarruttessa moottori sammutettuna samaa :)
Itsellä oli Golfissa vuosi sitten samaa ongelmaa. Jarrulevyt oli kierot ja ne vaihdettiin, mutta yllätyksenä se ratin ravistus ei poistunutkaan. Sitten vanteita tutkittin, mutta nekin oli kunnossa. Loppujen lopuksi tukivarret otettiin pois ja vaihdettiin rungon pään puslat ja silloin ravistukset lähti. Niin ja ne puslat näytti olevan OK kuntoiset, mutta ei sitten olleetkaan.
Noiden helojen lisäksi kannattaa samalla vaihtaa raidetangon päät vaikka näyttäisikin olevan kunnossa (jos ei olekkin jo vaihdettu), niin ei ala taas vuoden päästä vetelee tiellä siksakkia (itsellä vaihto edessä).
Nuo helat"puslat" ei olleet edes kovinkaan arvokkaat, mutta vaatii suuntailut vaihtamisen jälkeen(luonnollisesti).
Noilla eväillä Golf rauhoittui ja jämäköityi. Kannattaa koettaa jos ravistus häiritsee.
Noiden helojen lisäksi kannattaa samalla vaihtaa raidetangon päät vaikka näyttäisikin olevan kunnossa (jos ei olekkin jo vaihdettu), niin ei ala taas vuoden päästä vetelee tiellä siksakkia (itsellä vaihto edessä).
Nuo helat"puslat" ei olleet edes kovinkaan arvokkaat, mutta vaatii suuntailut vaihtamisen jälkeen(luonnollisesti).
Noilla eväillä Golf rauhoittui ja jämäköityi. Kannattaa koettaa jos ravistus häiritsee.
Itsekin voisin noita raidetangonpäitä veikata. Omassa golffissa sama homma, jarruttaessa ravistaa ihan törkeesti ja noin ½vuotta sitten vaihdoin joka nurkkaan levyt ja palat.. Mutta tällä hetkellä on tiedossa että molemmat raidetangonpäät on mennyt, sekä alapallo apparin puolelta!! Ei vaan nappaa tuo vaihtaminen... :)
Yksi mikä voi aiheuttaa kanssa tuollaisia outouksia, esim. mutkasta lähtiessä palauttaa ratin pykälittäin keskiasentoon - tuntuu ihan vetarivialta.. mutta todellisuudessa voi olla renkaissa kudosvaurio. Tuo nyt aiheuttaa jonkun sortin vatkaamista yleensä ihan ajaessakin, mutta kolme (yksi boran oem-sarja, yksi focuksen alla ja yksi kaverin bemarissa) sarjaa on jo tullut eri kokoisia Dunloppeja vastaan missä on kyljissä patteja ja käyttäytyvät kiihdyttäessä, jarruttaessa ja mutkissa oudosti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa