Moro!
Ostin tommosen polo farkun 1.9tdi koneella 125tkm ajettuna. Kaikki toimii paitsi tavaratilan valo ei toimi. Ajattelin ensin että polttimo sökö, mutta ei ollutkaan. Asian tekee mielenkiintoiseksi se että liittimeen tulee 12v kun polttimo on irti. Polttimon kun laittaa paikalle, niin jännite liittimessä 0v.
Polttimo ehjä, testattu syöttämällä 12V.
Johtuisko tää huonosta maadoituksesta vai mistä? Onko tietoa missä kohtaa löytyy kattovalon maadoituspiste?
Polo Variant vm00 takaluukun valon toimimattomuus
Valvoja: ffp jäsenet
Polo Variant vm00 takaluukun valon toimimattomuus
Viimeksi muokannut Polowagon, 20.7.2009 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin omaan korvaan kuulostais enemmänkin siltä, että virtajohto on poikki kulunut jostain päin. Ilman kuormaa jaksaa sitä yhtä ohkasta jäljellä olevaa karvaa antaa mittarille 12v, mutta polttimoo ei jaksa polttaa. Siihen en taas osaa sanoa mistä voisi olla poikki. Ja tää on vain hyvä arvaus, ei tieto.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hiksi puhuu asiaa. Sähkö toimii juuri noin. Autosähköjen yksi perusvittumaisuus. Lieneekö hyvillä pajoilla harkitusti kuormittavia mittareita? Se olisi monesti järkevää. Mun alalla jännitemittarin ääretön impedanssi on ihanne...
Siksi akun kannesta hiplaamalla hyvällä yleismittarilla saat järkyttäviä lukemia ja huonolla mittarilla hyviä. Akun kannessa on aina vähän epäpuhtauksia ja ne johtaa sähköä. Siitä tämä monia hämmästyttävä ilmiö.
Itse en uskonut väitettyjä mittarin lukemia ennen kun itse kokeilin. Eli mittarin toinen probe lähelle toista napaa, mutta kumminkin siinä selvästi muovilla. Sama toiseen napaan ja hämmästelemään kun mittari näyttää luokkaa 11 V. Mitä parempi mittari, sitä isompi jännite. Toisaalta myös; mitä likaisempi akku, sitä suurempi jännite.
Siksi akun kannesta hiplaamalla hyvällä yleismittarilla saat järkyttäviä lukemia ja huonolla mittarilla hyviä. Akun kannessa on aina vähän epäpuhtauksia ja ne johtaa sähköä. Siitä tämä monia hämmästyttävä ilmiö.
Itse en uskonut väitettyjä mittarin lukemia ennen kun itse kokeilin. Eli mittarin toinen probe lähelle toista napaa, mutta kumminkin siinä selvästi muovilla. Sama toiseen napaan ja hämmästelemään kun mittari näyttää luokkaa 11 V. Mitä parempi mittari, sitä isompi jännite. Toisaalta myös; mitä likaisempi akku, sitä suurempi jännite.
Takaluukun haitarikumit tsekattu molemmilta puolilta ja korjattu yksi poikki oleva johto ja sekä pari lähes poikki ollutta. Tuloksena että lisäjarruvalo saatu toimimaan, mutta tavaratilan valoa ei. Availin takaluukun paneelinkin ja seurasin johtoa siellä, mutta ei hapettumia liittimissä tai mitään muutakaan vikaa.
No antaa olla, kun se nyt on melkein ihan sama onko tavaratilassa valoa vai ei.
No antaa olla, kun se nyt on melkein ihan sama onko tavaratilassa valoa vai ei.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 103 vierailijaa