caddy mk1 tekniikasta
Valvoja: ffp jäsenet
caddy mk1 tekniikasta
Kauhea caddy-kuume iski, ja semmonen pitäis hommata. Pitäis käyttöautoksi semmonen rakentaa, ja tarvis pari kysymystä esittää. Kui paljo toi vakio diiselin alakerta ja kytkin kestää tehoja? Tai entäs mikä vähän kireempi diisel kone sinne menis mahdollisimman helpolla?
Ihan suoraan ei sinne taida mennä mikään, ainakaan jos 5 lovista vaihteistoa meinaa, vaihteiston kannakkeen joutuu miettimään ja työstämään ainakin ja mikäli muistan oikein niin muutkin kannakkeet menee vaihtoon eli vanhasta koneesta kannakkeet td:hen..
Muita "tulevia ongelmakohtia" en ehtinyt testaamaan kun totesin että ei kannata tällä aikataululla, mutta siis ei ole bolt on asennus ollenkaan..
Samalla "vaivalla" sinne sen 1.9td:n sovittaa..ainakin melkein..:)
Haulla löytyy projekteja cädeistä aikaslailla, selviää myös millaisia tehoja niistä on revitty ja millä kokoonpanoilla..
Muita "tulevia ongelmakohtia" en ehtinyt testaamaan kun totesin että ei kannata tällä aikataululla, mutta siis ei ole bolt on asennus ollenkaan..
Samalla "vaivalla" sinne sen 1.9td:n sovittaa..ainakin melkein..:)
Haulla löytyy projekteja cädeistä aikaslailla, selviää myös millaisia tehoja niistä on revitty ja millä kokoonpanoilla..
No ei tuo ole mitenkään paha homma. Tuo yksi kannake menee uusiksi jos laittaa 5v laatikon. Helppo rakentaa itsekkin vanhasta 4v kannakkeesta.
Vivustoa joutuu varmaan vähän muokkaamaan, yksi vipu on 5v laatikossa pidempi. Pakkilukosta voi joutua ottamaan pienen siivun pois että mahtuu pakki ja vitonen toimimaan samaan aikaan. Samalla kun tuota vivustoa virittelee niin kannattaa vaihtaa kaikki nivelet siihen että saa turhat välykset pois vivustosta. Kannattaa huomioida laitettavan laatikon välitykset. Bensakoneen laatikko sopii fyysisesti tuohon myös mutta välitykset eivät ole dieseliin sopivat.
Kohtuu helpolla työllä saa laitettua mistä vaan vag vehkeestä 1.6TD/1.9TD koneen. Ottaa vaan caddyn vakio koneesta kaikki tarvittavat kiinnikkeet tuohon uuteen koneeseen. Pistin omaan caddyyn typ89 audin 1.6TD koneen, tuon kanssa joutui vähän enemmän vääntelemään johtuen audin pitkittäis asennuksesta, erilaisesta pakosarjasta ym.
Edit: Tehoista: Isot pojat on sanoneet että vakio alakerta kestäisi sellaiset 200hv/400nm tehoja.. Tuon 400nm jälkeen alkaa menemään kampea mutkalle ym. Jos vakio kytkintä meinaa laittaa niin kannattaa hyödyntää caddyn 210mm vauhtipyörä ym. kilkkeet. Golffeissa ym. on ollut noita 200mm versioitakin. Moposportista saa sopivia jousitettuja sintterilevyjä, tai jos haluaa laittaa vähän enemmän rahaa niin sachs race setti on myös ihan ok.
Vivustoa joutuu varmaan vähän muokkaamaan, yksi vipu on 5v laatikossa pidempi. Pakkilukosta voi joutua ottamaan pienen siivun pois että mahtuu pakki ja vitonen toimimaan samaan aikaan. Samalla kun tuota vivustoa virittelee niin kannattaa vaihtaa kaikki nivelet siihen että saa turhat välykset pois vivustosta. Kannattaa huomioida laitettavan laatikon välitykset. Bensakoneen laatikko sopii fyysisesti tuohon myös mutta välitykset eivät ole dieseliin sopivat.
Kohtuu helpolla työllä saa laitettua mistä vaan vag vehkeestä 1.6TD/1.9TD koneen. Ottaa vaan caddyn vakio koneesta kaikki tarvittavat kiinnikkeet tuohon uuteen koneeseen. Pistin omaan caddyyn typ89 audin 1.6TD koneen, tuon kanssa joutui vähän enemmän vääntelemään johtuen audin pitkittäis asennuksesta, erilaisesta pakosarjasta ym.
Edit: Tehoista: Isot pojat on sanoneet että vakio alakerta kestäisi sellaiset 200hv/400nm tehoja.. Tuon 400nm jälkeen alkaa menemään kampea mutkalle ym. Jos vakio kytkintä meinaa laittaa niin kannattaa hyödyntää caddyn 210mm vauhtipyörä ym. kilkkeet. Golffeissa ym. on ollut noita 200mm versioitakin. Moposportista saa sopivia jousitettuja sintterilevyjä, tai jos haluaa laittaa vähän enemmän rahaa niin sachs race setti on myös ihan ok.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 106 vierailijaa