Vw Passat -91 Termostaatin vaihto-ohjeita
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Passat -91 Termostaatin vaihto-ohjeita
Moi.
Elikkä olen ostanut termostaatin kyseiseen kulkupeliin ja nyt tarvitsisin ohjeistusta sen vaihtoon, koska en ole ennen sellaista tehnyt.
Jos joku osaisi neuvoa kyseisessä asiassa ja mieluiten mahdollisimman tarkasti, koska olen vasta aloittelija, niin olisin hyvin kiitollinen.
Elikkä olen ostanut termostaatin kyseiseen kulkupeliin ja nyt tarvitsisin ohjeistusta sen vaihtoon, koska en ole ennen sellaista tehnyt.
Jos joku osaisi neuvoa kyseisessä asiassa ja mieluiten mahdollisimman tarkasti, koska olen vasta aloittelija, niin olisin hyvin kiitollinen.
Sori että kesti, on ollut vähän muuta puuhaa tässä.
Eli, moottorin tunnus joka löytyi on 85 KW GKAT 5GS, toivottavasti on oikea. Autohan on Vw Passat 3B Sedan -91
Alottelin vaihtoa ottamalla nesteet ulos ja irrottamalla muutaman letkun. Toivottavasti olen ymmärtänyt ohjeistusta oikein.
Eli onko termostaatti tuon putkenpätkän sisällä? Ainakin sormella kun koitin niin tuntui että kyllä saattaisi olla..
Nyt tarvitsisin lisää neuvoja/ohjeita miten tuon saa vaihdettua :)
Parit kuvat:
1.
2.

Eli, moottorin tunnus joka löytyi on 85 KW GKAT 5GS, toivottavasti on oikea. Autohan on Vw Passat 3B Sedan -91
Alottelin vaihtoa ottamalla nesteet ulos ja irrottamalla muutaman letkun. Toivottavasti olen ymmärtänyt ohjeistusta oikein.
Eli onko termostaatti tuon putkenpätkän sisällä? Ainakin sormella kun koitin niin tuntui että kyllä saattaisi olla..
Nyt tarvitsisin lisää neuvoja/ohjeita miten tuon saa vaihdettua :)
Parit kuvat:
1.

2.

Viimeksi muokannut Splite, 21.6.2009 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hmm.. olen tässä tänään yrittänyt sitä ohjaustehostimen pumppua irrottaa, mutta en nyt oikeen ymmärrä, että miten sen saa irti. Olen pultteja jo irroitellut joiden olen katsonut pitävän sitä kiinni.
Tarvitseeko tässä irrottaa tuo alimmainen hihnanpyörä?
Joten tähän tarvitsisin vielä neuvoja...
Tässä pari kuvaa avuksi:
1.
2.
3.
4.
Olenko täysin väärässä kohdassa menossa?
Tarvitseeko tässä irrottaa tuo alimmainen hihnanpyörä?
Joten tähän tarvitsisin vielä neuvoja...
Tässä pari kuvaa avuksi:
1.

2.

3.

4.

Olenko täysin väärässä kohdassa menossa?
Termostaatti tulee vesipumpun sisään se korkeampi puoli edellä, ihan vaan painamalla, sen jälkeen uusi o-rengas paikoilleen (sen pitäisi pitää termostaatti paikoillaan kotelon asennuksen ajan) ja termostaattikotelo kiinni. Muovista termarikoteloa ei sitten kannata kiristää liikaa jottei muovirunko ota itteensä ja halkia. Tulihan termostaatin mukana uusi o-rengas? Vanhan kanssa ei kannata pelleillä jos ei sitten haluu tehdä samaa hommaa pian uudelleen.
O-renkaan kuuluisi olla termostaatin ulkopuolella, joissain tarviketermarin tiivisteissä on ura johon termostaatin reuna tulee, kuten vissiin sun tapauksessasi. Tiiviste näyttää sun tapauksessasi neliskanttiselta? Termari ei varsinaisesti tartukaan kiinni vaan sen tiivisteen kuuluisi pitää se juuri ja juuri paikoillaan että termarikotelon saa ruuvattua paikoilleen. Kotelon reunassa oleva lista sitten puristaa o-renkaan tiiviiksi vesipumppukoteloa vasten.
Sama pitäisi tietysti tapahtua myös sullakin, tuntuuko tiiviste puristuvan kokoon kun painat koteloa paikoilleen termostaatin ja tiivisteen ollessa paikoillaan?
Sama pitäisi tietysti tapahtua myös sullakin, tuntuuko tiiviste puristuvan kokoon kun painat koteloa paikoilleen termostaatin ja tiivisteen ollessa paikoillaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”