Golf IV -98 takajarrut

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

Golf IV -98 takajarrut

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 5.6.2009 15:16

Mitä kannattaisi lähteä ostamaan tai tekemään,

Ongelmana on että kun vedät käsijarrusta niin kuskinpuolen takasatula ei palauta vaijeria kokonaan, sitten kun nostaa vaijerin palauttimesta menee paikalleen silloin,eli jää palautus puoleen väliin :(

Vänkärin puolen takapalat jäävät levyä vasten elikkä puoliksi käppäri kiinni. luulisin näin,? kun kopauttaa vasaralla satulaan niin irrottaa,

Molemmat tapaukset tapahtuvat samaan aikaan kun käsijarrun vetää ylös
Lucasin satulat kyseessä :)

Kannattaako mitä lähteä uusimaan?

Tämä ongelma jo kauan riivannut, Neuvoja :)

_VesKu_
-
Viestit: 25
Liittynyt: 6.11.2007 21:15

ViestiKirjoittaja _VesKu_ » 5.6.2009 15:30

Itsellä samankaltaista probleemaa ocussa, johon olisi tarkotus tänään perehtyä hieman tarkemmin. Veikkaisin, että pienellä puhistelulla ja rasvauksella selviää.. :)

Tompero
-
Viestit: 162
Liittynyt: 7.2.2006 23:14

ViestiKirjoittaja Tompero » 5.6.2009 16:24

Oiskohan mahdollista että se liukutappi siellä jumittais? Mulla laahasi jarrut jonkin verran toiselta puolelta takaa ja lähempi tarkastelu näytti että se liukutappi liikkui tosi huonosti. Pistin uuden paikalleen ja laahaaminen loppu siihen.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 5.6.2009 18:04

Pitääpä kattoa tuo liukutappi miten se liikkuu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.6.2009 22:42

Yksinkertaisin olisi vaijerivika...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 6.6.2009 9:06

.. ja myös todennäköisin.

Noi kässärivaijereiden vaipat halkeaa yllättävän uusistakin neloskopista saati 11vuotiaasta. Neloskoppaisten takasatulat on aika luotettavia, ongelmat takajarruissa liittyvät 99% jumittuneisiiin paloihin tai vaijereihin.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 6.6.2009 13:39

Yleisin kohta mistä vaijerinkuori hajoaa, on se "rautalankakiinnike" siinä taka-akselin puslan kohdalla. Se hinkkaa kuoren rikki jo muutamassa vuodessa, ja sen jälkeen alkaa vaijeri temppuilemaan.. Kannattaa aloittaa vian paikannus vaijerista, ne ei ole edes hirveän kalliita, olisko alkuperäisenä 15-20€ / kpl. Riippuu takasatulasta, muuttuivat muistaakseni jossain ~2001 parempiin..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.6.2009 0:26

Se hinkkaa kuoren rikki jo muutamassa vuodessa, ja sen jälkeen alkaa vaijeri temppuilemaan..
VAG:n inssit unohtaneet laittaa neloskoriin vahvikkeen tuolle kohtaa vaijerin kuorta kun mulla jo oli sellainen :)

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 8.6.2009 9:37

Voi olla että myös itse satulassa palautus ei jaksa enää jos ajansaatossa on mennyt kuraa käsijarrun käyttöakselin kumitiivisteen alle. Omani sain toimimaan voitelemalla käyttöakselia.
Irtonaisella satulalla voi tietty kokeilla vieläkö jumittaa. Tosin sitte tarttee saada pyöritettyä mäntä takas sisään että palat mahtuu takas paikalleen.
Samalla voi kattella onko palossa ja kannake raudoissa niin paljon kuraa että palat jumittaa pakoillaan.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 8.6.2009 21:42

Vaijeri pelitti oikealla ainakin hyvin, pitää ottaa irti satula ja tutkailla mikä jumittaa. Ilmottelen tänne :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa