Caddyn vetoakselit ja niiden huoltotoimenpiteet.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

Caddyn vetoakselit ja niiden huoltotoimenpiteet.

ViestiKirjoittaja agee » 9.5.2009 13:52

Lähden liikkeelle, kaupunkiajossa ei mitään, mutta kun menee moottoritielle ja ajelee 80-120km/h alkaa etupäästä kuulua naputusta. Kytkimen kun painaa pohjaan, ääni häviää.

Kun pysähdyn valoihin moottoritieajon jälkeen, ja lähden liikkeelle, ääni on sellanen et se kuuluu kadun toiselle puolelle, vauhdin mukaan säätyy, ja tosiaan kytkimen kun painaa pohjaan, eli ottaa vedon pois, ääni lakkaa.

Auto seisoo tunnin, ja lähen liikkeelle niin ääntä ei kuulu.

Missä on VIKA?!! :([/quote]
Viimeksi muokannut agee, 1.6.2009 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 9.5.2009 14:25

kytkimen painelaakeri?

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

ViestiKirjoittaja gäddy » 9.5.2009 19:25

Täällä muuten täsmälleen samat oireet caddyssä. Arvelin raidetangon päätä viaksi, molemmat nyt vaihdettu kun oli muutenkin niin väljät, maantievauhdissa ei ole vielä kerenny kokeilemaan.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 9.5.2009 22:00

tolla kytkimellä on nyt ajettu pääl tuhat kilsaa...voisko olla kytkimessä?

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

ViestiKirjoittaja gäddy » 14.5.2009 11:58

No nyt on tullu ajeltua maantiellä ja ainakin meikäläisen käkkylästä hävisi naputukset raidetangon päitten vaihdon jälkeen.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 19.5.2009 8:17

Onnistuin sitten ostamaan väärän pään motonetista. Hain kuitenkin uuden sillä ohuemmalla kaulalla. Mites v*tussa se lukkorengas toimii, kun vanhassa oli lukitussokka, mutta siinä uudessa ei oo mukana kun sellanen rengas, ja pari prikkaa. Mihin sen lukkorenkaan pitäs lukittua, kun vetarin päässä ei ole mitään uraa...?

Haynesin kirja kertoo vaan kokoonpanojärjestyksen, muttei muuta.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 24.5.2009 13:35

Joo, vaihdoin ton vetarin pään jo kertaalleen, ja uusi kestikin sitten vissiin 200km kunnes naputus alkoi taas. Ihan sama, nyt haluan löytää jostain UUDEN oik. puoleisen eli pidemmän akselin kaikkine kilkkeineen. Mutta mistä?

Mä en jaksa ruveta vaihtelemaan kaiken maailman osia kuuteen kertaan, kun halvemmaksi tulee uusia koko vitun setti kerralla ni loppuu se vitun kalkatus...

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 25.5.2009 12:49

gäddy kertoi vaihtaneensa raidetangon päät ja agee vaihtaa vetoniveltä ??
Olisiko vika kuitenkin rt-päässä ?

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 25.5.2009 13:16

Itellä jetan etupää pitää kanssa samanlaista kolinaa. Mielestäni kytkimen painaminen ei kylläkään vaikuta. Alkoi heti kun reilummin madallettiin ja on voimistunut kokoajan, nyt alkoi jo täristämään sen verran että vien suosiolla korjaamoon laitettavaksi, kun olis tarkotus bugiin tolla lähteä reilu viikon päästä. Ei riitä innostus itsellä alkaa arpapelillä uusimaan palikoita. Jos tulee kuntoon kerron mistä kiikasti

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 25.5.2009 14:31

Vanhat vetarit alkavat useinkin nopeasti loppua kun madaltaa, ulommat ainakin. Mulla alkoi jopa nykiä ratissa ennen kuin ääntä alkoi tulla. Veikkaan et honasz:illa tekee ne temppuja?
agee: siis olet vaihtanuit jo molemmat ulommat vetarit?

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 26.5.2009 22:05

Njet, vain oikean kerran ja se meni heti uudestaan paskaks. Nyt menee oikeelta molemmat uusiks, ulompi ja sisempi. Akselia kysyin sen takia ettei ois tarvinnu purkaa ku vanha pois ja uus tilalle...

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 26.5.2009 22:35

käy koneistamossa lyhentään vetaria jos ei muuta keksi? milli molemmista päistä niin alko paremmin kestään (myös se renkaan uraa isommaksi)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 26.5.2009 23:48

Käytän tätä topicia kun sattuu tässä ylhäällä olemaan.

Voiskohan mullakin olla jotain alkavaa vetarivammaa sitten? Tuli vedettyä kevyesti tonttiin tuo ykkönen (coiloverit ja edestä pohjaanlyöntikumit poistettu kun makas päällä). VW Open reissun jälkeen ohjaus ei ole palauttanut yhtään ja kääntämään alkaessa tuntuu jäykältä.
Epäilin ensin aivan muussina ollutta alapalloniveltä, mutta vaihdoin sen eikä auttanut muutakun siihen ettei töyssyissä enää kolise (pahasti).
Yks kävi mielessä omalla kohdalla että voiskohan mk1 hammastanko kääntyä kun on vehkeet tontissa ja röykyttää töyssyissä ja näin ollen rattiakselin nivel ei oikeen toimi oikein? Raidetangon ulompien päiden suojakumit on myös rikki mutta ihmeempiä välyksiä ei tunnu.

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

ViestiKirjoittaja gäddy » 28.5.2009 17:08

Päivitystä täältäkin: kalkatus palasi kun kävin kärry perässä pidemmän lenkin, oireitten peruustella onki nyt sitte 99% varmuudella illassa oleva vetonivel. Ääntää ja ravistaa jo sen verran pahasti että talliin täytynee lähtä. No onpahan kohta kaikki uudet nivelet keulilla.

Ja lisää: vasemmalta sisemmän suojakumi oli nätisti haljennu ympäriinsä,ei oo tullu huomattu aikasemmin. Minkälainen homma tuo sisempi vaihtaa, ei näyttäny pikasesti kummoselta? Laatikosta varmaan joutuu öljyt puottamaan pois, paljonko uutta sisään?eli mikähän on tuon nelilovisen öljytilavuus?

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 30.5.2009 2:25

Elikkä sain auton takaisin pajalta ja vaihtoon meni kuskinpuolen sisempi ja ulompi vetonivel ja pyöränlaakeri. Ei oo muuten jetta ikinä näin hiljanen vielä ollu. Pahiten sökönä oli pyöränlaakeri ja nivelet oli kanssa kuluneet. Onnea muillekin vianetsinnässä..

Bug run here I come! :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 30.5.2009 11:23

Kyllä kait vetarin päässä näkyy jälkiä jos se on pohjannut?

cbede
-
Viestit: 18
Liittynyt: 25.8.2008 6:54

ViestiKirjoittaja cbede » 30.5.2009 21:20

vika taitaa löytyä kytkimen painelaakerista. eikä mistään vetonivelistä. ! :D jos vika olisi vetarissa niin ääni kuuluisi koko ajan.
eikä mikään raidetangonpää. !

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 1.6.2009 11:36

Mjoo, muutin vähän otsikkoa sopivampaan suuntaan.

vika taitaa löytyä kytkimen painelaakerista. eikä mistään vetonivelistä. ! :D jos vika olisi vetarissa niin ääni kuuluisi koko ajan.
eikä mikään raidetangonpää


No nyt on vaihdettu sisempi ja ulompi vetarinpää, koska uusi ULOMPI hajosi heti, kun SISEMPI oli myös rikki. Eli käytännössä kannattaa vaihtaa molemmat ton ikäisestä autosta heti samalla kun rupee repimään. Kytkin on ihan uusi, ja kun naputuksen paikallistaa auton ulkopuolelta oik. etuypyörän taakse, ei se oo mikään v*tun kytkin. Kytkin on ihan uus, ja nyt naputusta ei enää kuulu, joten mulla on hommat ok.

Nyt meen hakee motonetista uudet takaiskarit, jotta saan lavan ees jotenki pysyyn töyssyis paikallaan :)

Oliko miten paha vaihtaa pyöränlaakeri?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.6.2009 14:30

Oliko miten paha vaihtaa pyöränlaakeri?


Riippuu, onko etu- vai takapyörän laakeri.
Takalaakeri on piis of keik, etulaakerin kanssa saa painia vähän enemmän.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.6.2009 15:05

Kytkin on ihan uus, ja nyt naputusta ei enää kuulu, joten mulla on hommat ok.

Tuollainen lausahdus kuulostaa siltä, että asiaan palataan matkalla Mantorp:iin :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa