Caddyn vetoakselit ja niiden huoltotoimenpiteet.
Valvoja: ffp jäsenet
Caddyn vetoakselit ja niiden huoltotoimenpiteet.
Lähden liikkeelle, kaupunkiajossa ei mitään, mutta kun menee moottoritielle ja ajelee 80-120km/h alkaa etupäästä kuulua naputusta. Kytkimen kun painaa pohjaan, ääni häviää.
Kun pysähdyn valoihin moottoritieajon jälkeen, ja lähden liikkeelle, ääni on sellanen et se kuuluu kadun toiselle puolelle, vauhdin mukaan säätyy, ja tosiaan kytkimen kun painaa pohjaan, eli ottaa vedon pois, ääni lakkaa.
Auto seisoo tunnin, ja lähen liikkeelle niin ääntä ei kuulu.
Missä on VIKA?!! :([/quote]
Kun pysähdyn valoihin moottoritieajon jälkeen, ja lähden liikkeelle, ääni on sellanen et se kuuluu kadun toiselle puolelle, vauhdin mukaan säätyy, ja tosiaan kytkimen kun painaa pohjaan, eli ottaa vedon pois, ääni lakkaa.
Auto seisoo tunnin, ja lähen liikkeelle niin ääntä ei kuulu.
Missä on VIKA?!! :([/quote]
Viimeksi muokannut agee, 1.6.2009 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onnistuin sitten ostamaan väärän pään motonetista. Hain kuitenkin uuden sillä ohuemmalla kaulalla. Mites v*tussa se lukkorengas toimii, kun vanhassa oli lukitussokka, mutta siinä uudessa ei oo mukana kun sellanen rengas, ja pari prikkaa. Mihin sen lukkorenkaan pitäs lukittua, kun vetarin päässä ei ole mitään uraa...?
Haynesin kirja kertoo vaan kokoonpanojärjestyksen, muttei muuta.
Haynesin kirja kertoo vaan kokoonpanojärjestyksen, muttei muuta.
Joo, vaihdoin ton vetarin pään jo kertaalleen, ja uusi kestikin sitten vissiin 200km kunnes naputus alkoi taas. Ihan sama, nyt haluan löytää jostain UUDEN oik. puoleisen eli pidemmän akselin kaikkine kilkkeineen. Mutta mistä?
Mä en jaksa ruveta vaihtelemaan kaiken maailman osia kuuteen kertaan, kun halvemmaksi tulee uusia koko vitun setti kerralla ni loppuu se vitun kalkatus...
Mä en jaksa ruveta vaihtelemaan kaiken maailman osia kuuteen kertaan, kun halvemmaksi tulee uusia koko vitun setti kerralla ni loppuu se vitun kalkatus...
Itellä jetan etupää pitää kanssa samanlaista kolinaa. Mielestäni kytkimen painaminen ei kylläkään vaikuta. Alkoi heti kun reilummin madallettiin ja on voimistunut kokoajan, nyt alkoi jo täristämään sen verran että vien suosiolla korjaamoon laitettavaksi, kun olis tarkotus bugiin tolla lähteä reilu viikon päästä. Ei riitä innostus itsellä alkaa arpapelillä uusimaan palikoita. Jos tulee kuntoon kerron mistä kiikasti
Käytän tätä topicia kun sattuu tässä ylhäällä olemaan.
Voiskohan mullakin olla jotain alkavaa vetarivammaa sitten? Tuli vedettyä kevyesti tonttiin tuo ykkönen (coiloverit ja edestä pohjaanlyöntikumit poistettu kun makas päällä). VW Open reissun jälkeen ohjaus ei ole palauttanut yhtään ja kääntämään alkaessa tuntuu jäykältä.
Epäilin ensin aivan muussina ollutta alapalloniveltä, mutta vaihdoin sen eikä auttanut muutakun siihen ettei töyssyissä enää kolise (pahasti).
Yks kävi mielessä omalla kohdalla että voiskohan mk1 hammastanko kääntyä kun on vehkeet tontissa ja röykyttää töyssyissä ja näin ollen rattiakselin nivel ei oikeen toimi oikein? Raidetangon ulompien päiden suojakumit on myös rikki mutta ihmeempiä välyksiä ei tunnu.
Voiskohan mullakin olla jotain alkavaa vetarivammaa sitten? Tuli vedettyä kevyesti tonttiin tuo ykkönen (coiloverit ja edestä pohjaanlyöntikumit poistettu kun makas päällä). VW Open reissun jälkeen ohjaus ei ole palauttanut yhtään ja kääntämään alkaessa tuntuu jäykältä.
Epäilin ensin aivan muussina ollutta alapalloniveltä, mutta vaihdoin sen eikä auttanut muutakun siihen ettei töyssyissä enää kolise (pahasti).
Yks kävi mielessä omalla kohdalla että voiskohan mk1 hammastanko kääntyä kun on vehkeet tontissa ja röykyttää töyssyissä ja näin ollen rattiakselin nivel ei oikeen toimi oikein? Raidetangon ulompien päiden suojakumit on myös rikki mutta ihmeempiä välyksiä ei tunnu.
Päivitystä täältäkin: kalkatus palasi kun kävin kärry perässä pidemmän lenkin, oireitten peruustella onki nyt sitte 99% varmuudella illassa oleva vetonivel. Ääntää ja ravistaa jo sen verran pahasti että talliin täytynee lähtä. No onpahan kohta kaikki uudet nivelet keulilla.
Ja lisää: vasemmalta sisemmän suojakumi oli nätisti haljennu ympäriinsä,ei oo tullu huomattu aikasemmin. Minkälainen homma tuo sisempi vaihtaa, ei näyttäny pikasesti kummoselta? Laatikosta varmaan joutuu öljyt puottamaan pois, paljonko uutta sisään?eli mikähän on tuon nelilovisen öljytilavuus?
Ja lisää: vasemmalta sisemmän suojakumi oli nätisti haljennu ympäriinsä,ei oo tullu huomattu aikasemmin. Minkälainen homma tuo sisempi vaihtaa, ei näyttäny pikasesti kummoselta? Laatikosta varmaan joutuu öljyt puottamaan pois, paljonko uutta sisään?eli mikähän on tuon nelilovisen öljytilavuus?
Mjoo, muutin vähän otsikkoa sopivampaan suuntaan.
No nyt on vaihdettu sisempi ja ulompi vetarinpää, koska uusi ULOMPI hajosi heti, kun SISEMPI oli myös rikki. Eli käytännössä kannattaa vaihtaa molemmat ton ikäisestä autosta heti samalla kun rupee repimään. Kytkin on ihan uusi, ja kun naputuksen paikallistaa auton ulkopuolelta oik. etuypyörän taakse, ei se oo mikään v*tun kytkin. Kytkin on ihan uus, ja nyt naputusta ei enää kuulu, joten mulla on hommat ok.
Nyt meen hakee motonetista uudet takaiskarit, jotta saan lavan ees jotenki pysyyn töyssyis paikallaan :)
Oliko miten paha vaihtaa pyöränlaakeri?
vika taitaa löytyä kytkimen painelaakerista. eikä mistään vetonivelistä. ! :D jos vika olisi vetarissa niin ääni kuuluisi koko ajan.
eikä mikään raidetangonpää
No nyt on vaihdettu sisempi ja ulompi vetarinpää, koska uusi ULOMPI hajosi heti, kun SISEMPI oli myös rikki. Eli käytännössä kannattaa vaihtaa molemmat ton ikäisestä autosta heti samalla kun rupee repimään. Kytkin on ihan uusi, ja kun naputuksen paikallistaa auton ulkopuolelta oik. etuypyörän taakse, ei se oo mikään v*tun kytkin. Kytkin on ihan uus, ja nyt naputusta ei enää kuulu, joten mulla on hommat ok.
Nyt meen hakee motonetista uudet takaiskarit, jotta saan lavan ees jotenki pysyyn töyssyis paikallaan :)
Oliko miten paha vaihtaa pyöränlaakeri?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa