Ongelma on seuraavanlainen.
Purin talven aikana jumiutuneet jarrusatulat atomeiksi, käytin hiekkapuhalluksessa sekä keltapassivoinnissa ja nyt tuli sitten aika kasata nippuun sekä laittaa takaisin autoon kiinni.
Satuloihin vaihdettiin kaikki uudet tiivisteet, männät ja akselit olivat OK kunnossa, joten ne säilytettiin.
Aiemmin saamani ohjeen mukaan kasailin ja esi-ilmasinkin, ennen autoon kiinnittämistä.
Tämän jälkeen autoon kiinni ja jarrujen ilmaus. Kaiken siis pitäisi olla OK.
No eipä ole, nyt tiukassa jarrutuksessa(lukko jarrutuksessa) oikea takajarru lukittuu aiemmin kuin vasen. Itsellä ei kunnolla riitä ymmärrys enää miksi, ilmasin uudestaankin, ei tullut ilmaa ulos ja lopputulos sama.
Sciroccossahan ei ole kakkos Golffin tapaan jarrupaineen säädintä taka-akselilla, vaan pääsylinterissä on kiinni sellainen "holkin" tapainen, joka hoitaa saman asian.
Voiko siis olla, että A) jarruissa on edelleen ilmaa.... vai B) tuo jarrupaineen säädin holkki ei toimi oikein vai C) jotain muuta....mutta mitä?
Hyviä vinkkejä ottaisin kiitos mielelläni vastaan
Scirocco 16v mk2 takajarru ongelma, apuja kaivataan....
Valvoja: ffp jäsenet
täytyy tosiaan käyttää auto dynamometrillä, niin tulee selvyys asiaan. "persdynolla" ja jarrutus jäljistä päätellen eroa takana on.
Levyjä ja paloja en vaihtanut, levyissä on vielä pintaa reilusti ja paloilla on ajettu n. 10 tkm. Tosin eipä tuo nyt ole kovin suuri kustannus laittaa taakse uusia paloja.
Käsijarru toimii ihan hyvin.
Levyjä ja paloja en vaihtanut, levyissä on vielä pintaa reilusti ja paloilla on ajettu n. 10 tkm. Tosin eipä tuo nyt ole kovin suuri kustannus laittaa taakse uusia paloja.
Käsijarru toimii ihan hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 77 vierailijaa