Scirocco 16v mk2 takajarru ongelma, apuja kaivataan....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

Scirocco 16v mk2 takajarru ongelma, apuja kaivataan....

ViestiKirjoittaja TW » 24.5.2009 14:36

Ongelma on seuraavanlainen.

Purin talven aikana jumiutuneet jarrusatulat atomeiksi, käytin hiekkapuhalluksessa sekä keltapassivoinnissa ja nyt tuli sitten aika kasata nippuun sekä laittaa takaisin autoon kiinni.
Satuloihin vaihdettiin kaikki uudet tiivisteet, männät ja akselit olivat OK kunnossa, joten ne säilytettiin.

Aiemmin saamani ohjeen mukaan kasailin ja esi-ilmasinkin, ennen autoon kiinnittämistä.

Tämän jälkeen autoon kiinni ja jarrujen ilmaus. Kaiken siis pitäisi olla OK.

No eipä ole, nyt tiukassa jarrutuksessa(lukko jarrutuksessa) oikea takajarru lukittuu aiemmin kuin vasen. Itsellä ei kunnolla riitä ymmärrys enää miksi, ilmasin uudestaankin, ei tullut ilmaa ulos ja lopputulos sama.

Sciroccossahan ei ole kakkos Golffin tapaan jarrupaineen säädintä taka-akselilla, vaan pääsylinterissä on kiinni sellainen "holkin" tapainen, joka hoitaa saman asian.

Voiko siis olla, että A) jarruissa on edelleen ilmaa.... vai B) tuo jarrupaineen säädin holkki ei toimi oikein vai C) jotain muuta....mutta mitä?

Hyviä vinkkejä ottaisin kiitos mielelläni vastaan

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 24.5.2009 17:17

Kyseessä voi olla pienikin ero, jarruvoimien eroavaisuuksia voisi käydä mittaamassa dynamometrillä ja murehtia sitten lisää? Vaihdoitko levyt ja palat ko. remontin yhteydessä vai et, ja kuinka paljon tuota jarruvoiman eroa takajarruissa tuntuisi olevan, entäs käsijarrun toiminta?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.5.2009 18:09

Eikös kakkoskoppaisissa pidä säätää välys palan ja männän välillä sopivaksi mäntää kiertämällä?

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 24.5.2009 20:08

täytyy tosiaan käyttää auto dynamometrillä, niin tulee selvyys asiaan. "persdynolla" ja jarrutus jäljistä päätellen eroa takana on.

Levyjä ja paloja en vaihtanut, levyissä on vielä pintaa reilusti ja paloilla on ajettu n. 10 tkm. Tosin eipä tuo nyt ole kovin suuri kustannus laittaa taakse uusia paloja.
Käsijarru toimii ihan hyvin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 77 vierailijaa