Golf3 VR6 spoileri: alkuperäinen vai tarvike?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf3 VR6 spoileri: alkuperäinen vai tarvike?
Ajatuksen olisi laittaa Varianttiin VR6 etuspoileri, ja ennen hankkimista kaipaan kokemuksia kysyisen härpäkkeen omistajilta.
Eli millaisia eroja kestävyydessä on alkuperäisen ja tarvikeosan välillä? Kannattaako maksaa lähes tuplahinta marmoritiskillä tuosta vai ostanko varaosaliikkeesta tarvikeosan..
Eli millaisia eroja kestävyydessä on alkuperäisen ja tarvikeosan välillä? Kannattaako maksaa lähes tuplahinta marmoritiskillä tuosta vai ostanko varaosaliikkeesta tarvikeosan..
Mulla on tarvikelipare tuossa omassa ja on kyllä erittäin joustavaa muovia. Sitä en sitten tiedä kestääkö talviajossa, eli kovettuuko pakkasessa, mutta muuten vaikuttaa varsin joustavalle.
Ostettu paikallisesta tarvikeliikkeestä n 2 vuotta sitten, maksoi muistaakseni jotain 70 euron luokkaa silloin..
Ostettu paikallisesta tarvikeliikkeestä n 2 vuotta sitten, maksoi muistaakseni jotain 70 euron luokkaa silloin..
tarvikelirpakkeella ja alkuperäisosalla todellakin eroa. Alkup. osa joustaa talvellakin jos ajaa johonki. Kesällä todella anteeksiantava. Tarvikelippoja meni viime talvella 2 kpl. Todella hajoamisherkkää tavaraa, jos saa talvella osumaa.
Maksaahan se alkuperäislippa, mutta ite oon ainaki tyytyväinen, että sellaisen ostin.
Maksaahan se alkuperäislippa, mutta ite oon ainaki tyytyväinen, että sellaisen ostin.
-
- ffp jäsen
Alkuperäinen ehdottomasti,nuo tarvikkeet eivät kestä mitään 2 sarjaa mennyt hajalle vuodessa. Mutta alkuperäinen kestää vaikka olisi kaarella alle taittuneena , oli 2kesää minulla paikoillaan niin vähän kulmat ronskin näköiseksi menneet mutta muuten ehjänä ovat säilyny.
Tällä hetkellä on kyllä minulla golffissa venton etuspoileri paikoillaan, joka on kyllä minusta paljon tyylikkäämpi ja ei ole niin massiivinen .Eikä ole joka paikassa ryystämässä maassa kiinni, niinkuin vr6 spoileri.
Tällä hetkellä on kyllä minulla golffissa venton etuspoileri paikoillaan, joka on kyllä minusta paljon tyylikkäämpi ja ei ole niin massiivinen .Eikä ole joka paikassa ryystämässä maassa kiinni, niinkuin vr6 spoileri.
Tarvike o ainaki tuo oma ja hyvin o kestäny vaikka välillä rapsahellu lumipenkkoihin, kanttareihin, kiviin ja kaikenlaisiin koviin juttuihin ku o tuo 60/40 madalluskin. Joskus se o vaan rapsahdellu irti kun on peruutellu jostain korokkeelta alas. Muutaman kerran se o rapsahtanu irti kiinnikkeistään mutta tökkii vaan takaisin niin taas mennään. n16kk ollu asennettuna.
Alkuperäinen. Tarvikelipoissakin on tosin eroa, Dopilta ostettu lippa oli joustavampi kuin erään toisen liikkeen vastaava tuote. Mutta kumpikaan ei tosin pärjää kestävyydessä alkuperäiselle, joskin Dopin lippa pääsee melko lähelle, kesti monta kertaa taittua pahastikkin alle...
Dopin lippa kesti melkein vuoden. Toinen tarvike pari kuukautta. Alkuperäinen kesti ainakin pari vuotta ja puskurikin hajosi ennen lippaa. Se "lipankiinnitysura" repesi irti, Lippa ruuvaten kiinni ja matka jatkui kunnes Jänis+rekasta tippunut jääpaukku tuhosi puskurin ja lipan. Sitä rysäystä ei enää kestänyt alkuperäinenkään :)
Uusi puskuri on nyt odottelemassa asennusta, tällä kertaa lipaksi tulee normaali CL kunnes jostain löytyy Ventolippa, tuo VR6 on yksinkertaisesti liian korkea.
Dopin lippa kesti melkein vuoden. Toinen tarvike pari kuukautta. Alkuperäinen kesti ainakin pari vuotta ja puskurikin hajosi ennen lippaa. Se "lipankiinnitysura" repesi irti, Lippa ruuvaten kiinni ja matka jatkui kunnes Jänis+rekasta tippunut jääpaukku tuhosi puskurin ja lipan. Sitä rysäystä ei enää kestänyt alkuperäinenkään :)

Uusi puskuri on nyt odottelemassa asennusta, tällä kertaa lipaksi tulee normaali CL kunnes jostain löytyy Ventolippa, tuo VR6 on yksinkertaisesti liian korkea.
Mitäs eroa on cl ja ventolippa? Golffissa cl -97 oli ostaessa sellainen eteenpäin työntyvä malli ja tuossa emännän cl ventossa -96 sellainen auton alle kääntyvä malli.
Huutonetistä ostin tuon oman vr -lipan ja pian 3 vuotta se on golffissa ollut, maalit on lähteny mutta lippa on ehjä muutamasta aika rajusta maakosketuksesta huolimatta ja huom vakio alustalla.
Huutonetistä ostin tuon oman vr -lipan ja pian 3 vuotta se on golffissa ollut, maalit on lähteny mutta lippa on ehjä muutamasta aika rajusta maakosketuksesta huolimatta ja huom vakio alustalla.
Itse ostin huuto.netistä jostain Turusta joltain yritykseltä vr6 tarvikelipan kopion :) 18e käyttämätön. Kyllä olen sen hankkiessani varautunut ostamaan oikean tarvikelipan mutta hyvin se on tähän asti kestänyt madaltamattomassa autossa. Pari kertaa ottanut kiinni johonkin mutta ei ainakaan vielä ole hajonnut/irronnut. Lelumuovilta se tuntuu verrattuna CL-lippoihin mitä pari kappaletta ihan oikeita löytyy..
tilasin alkupräisen vr6 lipan turun vw:lle, ja kun olin noutamassa sitä niin ukko sano et juu se maksaa sen 120e...nooh ei siin mitään otetaan pois...ja sit ku oli sitä kuittia tulostamassa niin sanos että oho täs onki hinnat vähän noussu et se on nykyään 118e/puoli eli lähes sen 240 koko paska...jäi muuten tiskille ja 45e tarvike paikoilleen...
Tiiä sit et mitä se koitti väittää marmoritiskillä, ei kait se hinta nyt tosissaan tänä vuonna noin prkl oo noussu.
Tiiä sit et mitä se koitti väittää marmoritiskillä, ei kait se hinta nyt tosissaan tänä vuonna noin prkl oo noussu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”