Vento GT etujarruropleemaa
Valvoja: ffp jäsenet
Vento GT etujarruropleemaa
Eli levyt ja palat pitää uusia ja Motonetista niitä on haettu ja vaihdeltu.
Ensin piti vaihtaa levyt jotka netin tietojen mukaan piti sopia GT malliin, olivat ohuet tavalliset levyt, tuote 22-5179 http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat?partview=true
No vaihtoon ja tilalle tuote 22-5180 jarrulevy jäähdytetty.
Palat ostettiin Lucas tuote 22-1381 http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat?partview=true
Mutta ovat aivan liian paksut sopiakseen satulaan, eli onko levyt nyt kuitenkin väärät ja mikä on oikea malli Vento GT 1.8 -93.
Hitto kun näitäkin pitää olla montaa mallia, eikö nyt 66kw mopo pysähdy tavallisilla levyillä.
Ensin piti vaihtaa levyt jotka netin tietojen mukaan piti sopia GT malliin, olivat ohuet tavalliset levyt, tuote 22-5179 http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat?partview=true
No vaihtoon ja tilalle tuote 22-5180 jarrulevy jäähdytetty.
Palat ostettiin Lucas tuote 22-1381 http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat?partview=true
Mutta ovat aivan liian paksut sopiakseen satulaan, eli onko levyt nyt kuitenkin väärät ja mikä on oikea malli Vento GT 1.8 -93.
Hitto kun näitäkin pitää olla montaa mallia, eikö nyt 66kw mopo pysähdy tavallisilla levyillä.
Mulla kävi motonetissä ihan sama juttu,niiden tiedot ei pidä paikkaansa. Sitten kun menin vaihtaan,niin jätkä ihmetteli että kuinka voi olla jäähdytettyt levyt kun heidän tiedon mukaan on umpilevyt. No koska silloin ei motonetissa ollu paloja niin menin Laakkoselle, niin varaosapäällikkö sano että varianttia ei ole tuotu suomeen umpilevyillä vaan,aina on jäähdytetyt levyt.
Huomaa sitten muuten semmonen asia että jarrupaloja on kolmea eri mallia. Koska on kahden eri jarruvalmistajan satuloita,eli ate ja lucas. Ja lucasilla on vielä kahta eri mallia.
Näin on ainakin 3 golf variantissa ja luulen että ventossa on samat jarrut.
Huomaa sitten muuten semmonen asia että jarrupaloja on kolmea eri mallia. Koska on kahden eri jarruvalmistajan satuloita,eli ate ja lucas. Ja lucasilla on vielä kahta eri mallia.
Näin on ainakin 3 golf variantissa ja luulen että ventossa on samat jarrut.
Joo motonetin sivuilla on mainittu jarrulevy GT ym mutta ne on just ne tavalliset ohuemmat ja sivuilla on erikseen jäähdytetyt vag/seat mutta mainintaa GT ym ei ole.
Kun menin levyjä vaihtamaan niin sanoin että netissä on väärin tiedot, oli oikein sivusta printti mukana.
Neuvokaa nyt mitkä palat pitää olla, auto siis vento GT -93 jäähdytetyillä levyillä.
Linkittäisin tähän oikean sivun mutta ei onnistu.
Tai sitten hion 3mm pois /jarrupala.
Mulla on -97 variant tavallisilla levyillä, koneena kylläkin 55kw tehoversio.
Kun menin levyjä vaihtamaan niin sanoin että netissä on väärin tiedot, oli oikein sivusta printti mukana.
Neuvokaa nyt mitkä palat pitää olla, auto siis vento GT -93 jäähdytetyillä levyillä.
Linkittäisin tähän oikean sivun mutta ei onnistu.
Tai sitten hion 3mm pois /jarrupala.
Mulla on -97 variant tavallisilla levyillä, koneena kylläkin 55kw tehoversio.
Katselin motonetin sivuilta sekä golf että venton jarrupaloja ja tommoset kuin 22-1495 ja 22-1594 olis 16mm paksut palat lucasiin. Olisko jompi kumpi noista?
Näiden ero on mielestäni se että ne on eri jarrulevyn halkaisialle. Jos olen ymmärtänyt oikein niin kyseessä sulla on lucasin jarrut ja ne lucasin palat eroo toisistaan ulkonäöltä selvästi. Itsekkin kun hain Laakkoselta niin ei ne silläkään tienny mikkä kolmesta jarrupalasta sinne kuuluu. Sitten muistin että jarruissa lukee lucas niin kaveri näytti 2 kuvaa koneelta ja siitä tunnistin kummat mulla on.
Voit sitten heti unohtaa sen hiomisen heikommaksi ,pilaat vaan jarrulevyt.
PS. Olen itsekkin kohta menossa hakeen velipojan golffiin jarruosat motonetista ja sen verran itse viisastuin viimme kerrasta,että otan vanhat palat malliksi mukaan.
Näiden ero on mielestäni se että ne on eri jarrulevyn halkaisialle. Jos olen ymmärtänyt oikein niin kyseessä sulla on lucasin jarrut ja ne lucasin palat eroo toisistaan ulkonäöltä selvästi. Itsekkin kun hain Laakkoselta niin ei ne silläkään tienny mikkä kolmesta jarrupalasta sinne kuuluu. Sitten muistin että jarruissa lukee lucas niin kaveri näytti 2 kuvaa koneelta ja siitä tunnistin kummat mulla on.
Voit sitten heti unohtaa sen hiomisen heikommaksi ,pilaat vaan jarrulevyt.
PS. Olen itsekkin kohta menossa hakeen velipojan golffiin jarruosat motonetista ja sen verran itse viisastuin viimme kerrasta,että otan vanhat palat malliksi mukaan.
Jarrusatuloista ei näe mitä merkkiä kun joku pässi on ne maalannut, oli jo hommaa saada ne irti kun maalia oli liukupulttien suojakumitkin täynnä.
Nyt ostetut palat on 22-1381 lucas ja paksuus 20mm eli tuo 16mm olis sopiva.
Tuo 22-1495 olis netin mukaan sopiva koska 22-1594 on sitten jo uudempaan malliin.
Pitäis olla malli joo, motonetti on muutaman kilometrin päässä mutta oli ehtinyt mennä jo kiinni kun asentamaan alettiin, ei muuta kun vanhat palat alle että sai auton liikenteeseen.
Onneksi ostin tuollaisen -00 mallin Kymcon kulkineeksi että pääsee töihin kun volsut prakaa.
Nyt ostetut palat on 22-1381 lucas ja paksuus 20mm eli tuo 16mm olis sopiva.
Tuo 22-1495 olis netin mukaan sopiva koska 22-1594 on sitten jo uudempaan malliin.
Pitäis olla malli joo, motonetti on muutaman kilometrin päässä mutta oli ehtinyt mennä jo kiinni kun asentamaan alettiin, ei muuta kun vanhat palat alle että sai auton liikenteeseen.
Onneksi ostin tuollaisen -00 mallin Kymcon kulkineeksi että pääsee töihin kun volsut prakaa.
No nyt on palatkin vaihdettu ohuempiin, hieman tuli mutinaa motonetin tiskillä kun vaihtoaika oli mennyt umpeen mutta sanoin että laittakaa ne tiedot sinne nettiin oikein niin ei tarvitse täällä ravata jatkuvasti niitä palikoita vaihtelemassa niin tuli hiljaista.
Jos nyt tulevana viikonloppuna ehtis toisenkin jarrulevyn vaihtamaan ja nuo uudet palat myös.
Jos nyt tulevana viikonloppuna ehtis toisenkin jarrulevyn vaihtamaan ja nuo uudet palat myös.
Joo Ike kyllä ne normaalisti kummatkin vaihdetaan mutta viime viikonloppuna sain tosiaan muutaman tunnin tappelun jälkeen kuskin puolen jarrusatulan kiinnikkeen pultit auki ja levyn vaihdettua mutta kun piti palat vaihtaa niin eipäs sopineetkaan eli vanhat palat piti laittaa takas että sai auton liikenteeseen, meillä nämä on käyttöautoja eli viikon pitää olla ajokunnossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”