spacerit - pultin pituus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

spacerit - pultin pituus

ViestiKirjoittaja Fry » 8.5.2009 16:34

hain tuossa 10mm spacerit autooni,mutta valitettavasti ei sattunut hyllyssä olemaan pidempiä paksuudeltaan sopivia pultteja,joita suositteli rengasliikkeessäkin käytettäväksi jos laittaa 5mm-paksumpia levikepaloja.

kysyisinkin uskaltaako autolla ajaa jos laittaa spacerit ja vanteet vakiopulteilla kiinni? vai kannattaako odottaa vielä alle laittoa ja hakea pidemmät pultit.

järkihän se itselläkin jo sanoo että hae ne pidemmät pultit mutta tahtoo jo ajelemaan uusilla kumeilla ..:D kiitos jos viitsitte vastailla.

joku siirtäköön tai poistakoon threadin jos asiasta sattuu olemaan jo keskustelu.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.5.2009 18:11

Kannattaa mitata kuinka paljon pultti tulee spacerista läpi. En ihan tarkkaan muista mitä FK:n spacerilaatikoissa oli ohjeita, tais olla jotain vähintään 6-8 täyttä kierrettä.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 8.5.2009 18:21

Mainitaan nyt heti aluksi että ne välipalikat on sitten laittomat :)

Myös se onko levityspalat ns. keskittävät vai ei vaikuttaa myös pulttien ja rakenteen kestävyyteen todella paljon.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 9.5.2009 1:28

No, kun tämä tieliikenteeseen sopimattomuus tuli esille, niin voitaneen mainita, että ihan hyvin voit spacerit laittaa lyhyillä pulteilla kiinni jos näyttelyyn liittyvää kevyttä siirtelyä, radalle ei kannata mennä ja tieliikenteeseen tuo kokoonpano ei kuitenkaan sovellu.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 9.5.2009 9:18

Miks ei soveltus tieliikenteeseen? Nuo Spacerit ovat yleensä kaikki tuv hyväksyttyjä, joten senkus katsastatkin niiden kanssa. Nimimerkillä vuoden päivät keskittävä +20 ja pultattava +40 spacerit...

Noiden 20mm kanssa olen käyttänyt 20mm pidempää pulttia vakiosta, eli 50mm tässä tapauksessa..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.5.2009 9:26

Se että joku osa on Tuv hyväksytty, ei tarkoita että se on suomessa laillinen. Vaikka joissain osissa se Tuv hyväksyntä kelpaa.
Esim alustasarjoissa Tuv kelpaa, mutta esim remmiahdinsarja Vr6:een, ei käy vaan VTT:n kautta kiitos.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.5.2009 10:06

Oliko joku sääntö, että vain vannevalmistajan omat adapterit saa olla.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.5.2009 11:12

Kyllä, tai autovalmistajan omat alkuperäiset.

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 9.5.2009 13:26

juu tiedossahan se on että ovat suomessa laittomat,niinkuin moni muukin asia joka esim saksassa on hyväksyttävää.

joillain nuo ovat menneet tosiaan katsastuksestakin lävitse joten se on vähän niin ja näin. omassa tapauksessa vanne ja rengas ottivat edessä kiinni coiliin,joten jouduin nyt sen takia sitten tähän turvautumaan,kun en viitsi uusia vanteita ja renkaita heti laittaa kiertoon :]

tuli tuossa testailtua,kyllähän ne kiinni pysyvät,mutta omankin mielenrauhan taatakseni aion hommata sen speisserin paksuuden verran pidemmät pultit.

taakse myöskin tarvii hommata ilmeisesti kun nyt on etupyörä kaaren tasalla mutta takana tilaa on pirusti..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 132 vierailijaa