Moro, Sellanen ongelma omassa 98 vuoden Golf nelosessa että takaa kuuluu hankaamis/ininä ääntä ja mitä enemmän jarruttaa sitä enemmän kuuluu tuo ääni..Melkeenpä joutuu korvatulpat laittaa päähän..
Yleensä kun kääntää oikealle niin kuulu tuo ääni ja joskus vasemmaltakin. Oikea jarrulevy kuumenee aika paljon jarruttaessa.. :S
Mitä on tehtävissä noille jarruille vai mikä sielä sitten inisee tai vinkuu.
apuja kiitos!
uudet palat vaihdettu kuukausi sitten ja käppäri ei hankaa.
Golf IV ääntää takaa, jarrut?
Valvoja: ffp jäsenet
Jos käytät rengasta takaa irti, niin kokeile että satulat liukuvat herkästi. Joskus vanha urainen levy ja uudet palat voivat kihistä tai inistä pitkäänkin, mutta sopivalla sisäänajolla niiden pitäisi asettua. Itse vaihdoin palat ja levyt samalla.
Toinen minkä huomasin omaani jarrupaloja taakse vaihtaessa, että uudet palat olivat tiukka saada paikalleen ja niiden runkoja piti hieman viilata että palat liikkuivat herkästi kiinnikkeissään. Kiinnikkeiden puute taas saattaa saada palat heilumaan liiankin kanssa.
Vaan nähtiimpä aikanaan sekin että yhdestä borasta tippui paloista kulutuspinnat hetikohta vaihdon jälkeen ja palan runko laahasi levyä vasten levyn siniseksi. Nämä olivat alkuperäisiä paloja. Eli vilkaise että siellä kaikki suurinpiirtein on kunnossa, ja jos levy on hyvä niin sitten sisäänajoa.
Toinen minkä huomasin omaani jarrupaloja taakse vaihtaessa, että uudet palat olivat tiukka saada paikalleen ja niiden runkoja piti hieman viilata että palat liikkuivat herkästi kiinnikkeissään. Kiinnikkeiden puute taas saattaa saada palat heilumaan liiankin kanssa.
Vaan nähtiimpä aikanaan sekin että yhdestä borasta tippui paloista kulutuspinnat hetikohta vaihdon jälkeen ja palan runko laahasi levyä vasten levyn siniseksi. Nämä olivat alkuperäisiä paloja. Eli vilkaise että siellä kaikki suurinpiirtein on kunnossa, ja jos levy on hyvä niin sitten sisäänajoa.
Katsoppa, miten kuluneet jarrupalat ovat. Kaverin golffissa vastaavat oireet, ja syynä oli loppuun kuluneet jarrupalat. Yksi jarrupala oli niin loppuun kulunut, että kulutuspinta oli irronnut ja metalli pääsi hankaamaan jarrulevyyn...ääni oli todella ikävä.
Jokatapauksessa kannattaa irroittaa rengas ja katsoa, mikä vikana, ennen kuin jotain menee rikki..
Jokatapauksessa kannattaa irroittaa rengas ja katsoa, mikä vikana, ennen kuin jotain menee rikki..
Mäntä oli jumissa satulassa kun irti otin ei tahtonut rengas pyöriä kunnollaa.. Välillä kuitenkin ei ottanut kiinni ollenkaan. ihme juttu.
Mutta kuitenkin oli ennenkin tuon satulan kans ruuvattu. Kiviä oli satulan ja männän välissä ja tiiviste rikki sisältä ja liukutiiviste pois paikoiltaan :) jos se vinkuna nyt lähtis pois kun ton kasaan saan.. Eniten ihmettelin että toissapäivänä ei rengas ollut jumissa ollenkaan.
Mutta kuitenkin oli ennenkin tuon satulan kans ruuvattu. Kiviä oli satulan ja männän välissä ja tiiviste rikki sisältä ja liukutiiviste pois paikoiltaan :) jos se vinkuna nyt lähtis pois kun ton kasaan saan.. Eniten ihmettelin että toissapäivänä ei rengas ollut jumissa ollenkaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 153 vierailijaa