kierteet paskana jarru rummussa
Valvoja: ffp jäsenet
kierteet paskana jarru rummussa
eli huomasin eilen kun laitoin jarru rummut takaisin että yksi pyöränpultti kierre oli paskana.
siinähän on nyt 12/1,25 kierre mutta ajattelin jos sinne vetäin kylmästi vaan 14/1,5 kierre, niin ei tarvis uusi rumpu laittaa, onko mahdollista???
uusi rumpu siihen kyllä vois laittaa mutta sit täytyy taas maalata ja laittaa uudet laakerit...
toivottavasti joku ymmärtää tekstistä mitään, sillä hurri täällä kirjoittamassa...
siinähän on nyt 12/1,25 kierre mutta ajattelin jos sinne vetäin kylmästi vaan 14/1,5 kierre, niin ei tarvis uusi rumpu laittaa, onko mahdollista???
uusi rumpu siihen kyllä vois laittaa mutta sit täytyy taas maalata ja laittaa uudet laakerit...
toivottavasti joku ymmärtää tekstistä mitään, sillä hurri täällä kirjoittamassa...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kierteen murjominen vag-merkkisessä autossa ei ole ollenkaan vaikeaa: en muista tarkkaa lukumäärää, mutta itse olen omista kulkineistani ainakin viidestä saanut kierteen hajalle.
Koska pultistakin yleensä menee samalla kierre (lue: pulttiin leikkautuu uusi kierre) kuin navasta/rummusta, olen pitänyt huolen siitä, että en turmele kaikki pultteja tällä rikkinäisellä navan kierteellä. Kiinnihän tuo sydeemi kyllä pysyy, joskus liiankin hyvin ja onhan siellä kolme tai neljä muuta pulttia kiinni pitämässä.
Koska pultistakin yleensä menee samalla kierre (lue: pulttiin leikkautuu uusi kierre) kuin navasta/rummusta, olen pitänyt huolen siitä, että en turmele kaikki pultteja tällä rikkinäisellä navan kierteellä. Kiinnihän tuo sydeemi kyllä pysyy, joskus liiankin hyvin ja onhan siellä kolme tai neljä muuta pulttia kiinni pitämässä.
^^-outoa, mulla ollut 18vuodessa toistakymmentä vagginetta eikä yhdestäkään ole pyöränpultin kierre korkannut ja pyöriä on vaihdettu muulloinkin kuin keväällä/syksyllä.
Mutterimyllyllä saa tuhoa aikaiseksi jos pultin ampuu kiinni alusta saakka pyssyllä tai käyttää järjetöntä momenttia. 110Nm tai 120Nm ei tasan varmaan riko kierrettä jos sen pultin oikeassa asennossa sinne kiertää. Hajonneita pultteja taas on varsinkin kakkos-kolmoskorisissa tullut vastaan, tällöin siis pultti venynyt parikolme milliä pidemmäksi mutta kierre navassa säilynyt ehjänä, tuuriako?
Momenttiavain on loistosijoitus, nykyään paristakympistä ylöspäin. Eikä tartte kirota tien päällä jos renkaanvaihtoon joutuu.
Mutterimyllyllä saa tuhoa aikaiseksi jos pultin ampuu kiinni alusta saakka pyssyllä tai käyttää järjetöntä momenttia. 110Nm tai 120Nm ei tasan varmaan riko kierrettä jos sen pultin oikeassa asennossa sinne kiertää. Hajonneita pultteja taas on varsinkin kakkos-kolmoskorisissa tullut vastaan, tällöin siis pultti venynyt parikolme milliä pidemmäksi mutta kierre navassa säilynyt ehjänä, tuuriako?
Momenttiavain on loistosijoitus, nykyään paristakympistä ylöspäin. Eikä tartte kirota tien päällä jos renkaanvaihtoon joutuu.
Pulttipyssyllä saa myös mukavat jäljet itse vanteiden pultin koloihin, siis alumiinivanteisiin. Toiset vanteet itsellä jotka ovat "ruhjottu" koloistaan, todennäköisesti jossakin rengasliikkeessä. Myös etuhelma tunkattu mukavasti lyttyyn. Eihän tämmöset "pikkuviat" menoa haittaa mutta ärsyttävät kuitenkin.
Rikkinäistä kierrettä vois kokeilla korjata helicoil -kierteenkorjaussarjalla, jos ei halua uusia kierteitä tehdä. Mutta helpompi varmaan tehdä ne uudet kierteet kun ympärillä oleva materiaali riittää.
Rikkinäistä kierrettä vois kokeilla korjata helicoil -kierteenkorjaussarjalla, jos ei halua uusia kierteitä tehdä. Mutta helpompi varmaan tehdä ne uudet kierteet kun ympärillä oleva materiaali riittää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuosta puuttuvasta pultista ei "itke" kuin "katsastusihminen".
Kohdalle on sattunut yksi verraarinpoikanen (lue Ducato Maxi), josta pultti on puuttunut jo useamman vuoden...
Vuosikatsastuksessa muistavat muistuttaa, vuosi vuoden jälkeen, kuka p*ru nyt italiaanoa rassaa =D
ps. Pultti on jotain kokoa h**vetin iso, pitänee liimata kantaosa levypyörään ;)
Kohdalle on sattunut yksi verraarinpoikanen (lue Ducato Maxi), josta pultti on puuttunut jo useamman vuoden...
Vuosikatsastuksessa muistavat muistuttaa, vuosi vuoden jälkeen, kuka p*ru nyt italiaanoa rassaa =D
ps. Pultti on jotain kokoa h**vetin iso, pitänee liimata kantaosa levypyörään ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 140 vierailijaa