G2 16V KR (sammuu kun painaa kytkimen pohjaan)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

G2 16V KR (sammuu kun painaa kytkimen pohjaan)

ViestiKirjoittaja ABT » 22.4.2009 1:44

Elikkä tuli tänään ostettua tuollainen kr kakkis! Muuten toimi hienosti sen 500km mitä ajoin sen kotiin. Mutta kotipäässä alkoi sitten temppuilemaan.

Eli kun painaa kytkimen pohjaan tai vaihtaa vapaalle niin auto sammuu kun kytkimen nostaa ylös se samantien hörähtää iloisesti käyntiin. Jos auto antaa niin tyhjäkäynnillä kierrokset siellä 500rpm kierroksen paikkeilla ja röpöttää, kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin toimii normaalisti eli kierrokset 1000rpm paikkeilla eikä sammu. Pienen ajon jälkeen ilmenee taas tuo vika.

Myös vähän paukuttaa putkeen tyhjäkäynnillä kun painaa kaasua mutta ajossa ei paukuta ja mitään lieskaa ei kuitenkaan tule.

Ehotuksia?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.4.2009 7:37

Ei mikään johto ole nirhautunut kytkinpolkimen varteen/laatikon pään vipuun ja tee oikosulkua kytkintä painettaessa?

Itsellä oli joskus Nissanissa sellainen ongelma että pitkien johto roikkui hieman kojetaulun alta ja otti kiinni kytkinpolkimen varteen. Kuori oli kulunut puhki ja hämmästys oli suuri kun vaihteita vaihtaessa pitkät syttyivät :)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 22.4.2009 14:18

Tuossa mä haulla löysin että imuvuoto mahdollisesti tekis tuota.

En usko että mikään johto on poikki koska tosiaan uudestaan käynnistys korjaa vian hetkeksi.

No tänään pitää tutkia paremmalla ajalla ja samalla vaihdan uudet tulpat/tulpan johdot kaverilla sierra sammuili miten sattui ja johtui tosiaan tulpista/tulpan johdoista.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 23.4.2009 2:41

Ei auttanut uudet tulpat; tulpanjohdot ja uusi ilmansuodatin edelleen välillä sammuun jos kierrokset ehtivät laskemaan vaihdetta vaihtaessa tyhjäkäynnille myös kierrokset huojuvat tuolla 500rpm tienoilla.

Tosin nyt kotimatkalla tallilta/pikkulenkin ainaka n.40km ei tehnyt kuin kerran tätä kun ajoi hidastetyössyn yli kun taas sammutti ja käynnisti uudelleen niin kävi kuin kello.'

En myöskään löytänyt kuin 1 irtonaisen piuhan tosin en löytänyt paikkaa sille ja näyttäis olevan jonkun itse asentama eli tuskin sitä kuuluu mihinkään laittaa.

Tuossa ilmasuodattimella menee joku liitin niin mulla ei tuota liitintä ole eli tyhjä paikka vain. Liitin tosiaan ilmasuodatin boksissa apparin lokarin puolella sellanen 2 napanen ihan pieni. Itse liitintä/piuhoja en löytänyt mistään, jotka tuohon menisivät.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.4.2009 2:56

Jospa kipinä heikkenee/katoaa ajoittain?

Itsellä poltti putkessa kun Hall-anturi oli öljyinen ja jätti joitain kipinöitä liipaisematta.

Paineilmalla puhaltelin anturia ja toimi kunnes öljyä tuli lisää.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.4.2009 9:55

^ei senkään luulis korjaantuvan auton sammuessa.

Mites tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti, voisko se aiheuttaa moista?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 23.4.2009 10:53

Missä toi tyhjäkäyntimoottori mahtaa kakkiksessa olla? On toi kr:n tekniikka vielä opiskelun alla.

Toi kuitenkin vaikuttaa joltain ruiskun vialta kun niin sanotusti boottaus poistaa vian.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.4.2009 13:07

Selvennetääs vähän asiaa. Siis kone sammuu kun painaa kytkimen pohjaan? Tapahtuuko tämä nimenomaan ajettaessa ja esim. vaihdetta vaihtaessa vai sammuuko se myös paikallaan vapaalla käydessä jos painaa kytkinpolkimen pohjaan??

K-jetroniciin ei vain mikään boottaus tepsi koska on täysin mekaaninen :)

Se lisäilmaluisti on sellainen metallinen pötkylä siinä imusarjan vasemmassa päässä pitkittäin joka roikkuu kumikiinnikkeessä. Päähän tulee liitin, toisesta päästä ja kyljestä lähtevät letkut.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 23.4.2009 14:59

Siis ekan kerran teki kun ajettiin moottoritietä ja pysähdyttiin levähdyskaistalle, kun vaihdettiin vapaalle ja jätettiin auto käymään niin kierrokset oli 500rpm ja n.5sek niin auto sammui. Uudestaan käynnistys hävitti vian.

illalla sitten tallilta kotiin ajaessa teki sitten jatkuvasti tuota eli ajon aikana kun vaihdat vaihdetta ja jos painat kytkintä niin pitkään pohjassa että kierrokset laskevat tyhjäkäynnille niin auto suoraan sammuu. Kun taas nostat kytkimen ylös vaihdepäällä niin auto hörähtää Samantien lennosta käyntiin.

sen olen myös huomannut, että kun on joku 30km/h tai yli vauhtia laitat vapaalle auto sammuu, kun taas jarrutat rauhallisesti vaikka risteykseen ja vaihdat vasta ihan viimetipassa vapaalle tai painat kytkimen pohjaan jää kierrokset notkumaan 500rpm paikkeilla

kylmällä koneella ei ole vielä kertaakaan kyseistä tehnyt eli vasta lämpimällä koneella. Ja tosiaan uudestaan käynnistys ainakin hetkeksi poistaa vian. Myös tuo vika voi hävitä itsekseen eli aikasemmassa risteyksessä meinaa sammua kun taas seuraavassa toimii normaalista.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.4.2009 15:18

Alipainevuotokin voi tehdä tuollaista kiusaa.

Itellä KR lakkasi joskus käymästä tyhjäkäyntiä kun juuri sen lisäilmaluistin letku irtosi ilmamassamittarilta kaasuläpälle menevästä imuputkesta.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 23.4.2009 16:07

Tosiaan tuossa noita letkuja eilen tutkiskelin niin selvää halkeamaa ei silmään osunut. No tänään tutkitaan sitten paremmin.

husa
-
Viestit: 22
Liittynyt: 6.1.2009 15:51

ViestiKirjoittaja husa » 26.4.2009 17:00

Itsellä alkoi sama vika, otin juuri ilmasuodattimen boksin irti ja kunhan suodattimen vaihtaa nini voisi tutkiskella noi alipaineletkut.

Itsellä siis vain ja ainoastaan ajossa sammuilee, mutta jos oikeen rauhallisesti alhasilta kiekoilta pistää kytkimen pohjaan niin jää tyhjäkäynnille.

Ma käyn hakemassa tulpat, bensasuuttimien o-renkaat ja oikean ilmansuodattimen. Saa nähdä vaikuttaako nuo sitten..

Ot: Miten helvetissä joku voi olla niin uuno että asentaa 31x19 boksiin 34x14 suodattimen josta sitten vetää mattopuukolla liian pituuden pois.. Perkele kaikki käpyä pienempi on menny suoraan koneeseen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 134 vierailijaa