Millaisia kokemuksia T4 Transporterin (91-97) nelivedosta?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jokor
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 19.4.2009 14:05

Millaisia kokemuksia T4 Transporterin (91-97) nelivedosta?

ViestiKirjoittaja jokor » 19.4.2009 14:23

Harkitsen T4 neliveto transporterin hankkimista (viskokytkimellä varustettua). Kuinka kestävä ko. neliveto toteutus on ja millaisia ongelmia ja korjauskustannuksia on odotettavissa?

Tällä hetkellä on kiikarissa Trasporter, vm. -97, bensa, pitkämalli, jolla on ajettuna n. 370tkm. Kauanko nelivedon tekniikka vielä kestää? Kuinka tarkka ko. mallissa on, että etu ja taka-akselilla on saman kokoiset kumit? Pitääkö kumien olla yhtä kuluneet?

Mikä on helpoin tapa testata nelivedon toiminta? Paljon kaasua ja seurataan vetääkö myös takakumit?

Löysin muista keskusteluista kommentin, jonka mukaan viskokytkin maksaa suomessa yli 2000 euroa. Saksasta saa tilaamalla uuden 700 eurolla ja tehdaskunnostetun 200 eurolla. Piitävätköhän nämä vielä nykyisin paikkansa. Kuinkas iso ja kallis operaatio sitten viskokytkimen vaihto autokorjaamolla teetettynä on?

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 25.4.2009 18:56

Tuohan on tuo visko kytkin lähes idiootti varma. en oo kuullu että kovin montaa olis levinny. ja noita kun on pikkusta vaille vitusti erinäkösissä kulkupeleissä. Jos visko silikoniöljyn sekaan ei pääse ylimääräistä paskaa-->tiivisteet kunnossa niin on lähes ikuinen. Toiset on vaitaneet joskus noita silikoni oljyjä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 154 vierailijaa