Onkos muilla samaa "vikaa" kuin minulla? Eli p-mittari näyttää noin 10 litraa pieleen ja vielä liian optimistisesti.Mittarin asteikkohan on jaettu viivoilla 10l välein.Kun tankki on täynnä niin saa päästellä sellaiset 400km ennekuin neula on laskenut alle 60 litran viivan...Eihän nämä tdi:t paljoa vie mutta tuo alkaa oleen jo aikas pieni kulutus...
Ja kun neula näyttää ensimmäistä punaista viivaa jolloin pitäisi vielä olla 10 litraa jäljellä niin tankki on kyllä aikas kuiva siinä vaiheessa...
Vika vai ominaisuus?
Passat 35i/B4 polttoainemittarin näyttötarkkuus..
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
-
- -
Onhan tuossa Eberi,itse asentelin ja otin polttoaineen ennen suodinta joten tankkiin en ole kajonnut...Tosin näytttää mulla lämpömittarikin yli 90 astetta ja termari on uus 87 asteinen.Ja just vaihdoin varmuudeksi lämpömittarin anturin.Muistui mieleen entinen harrastejenkki jossa näytti lämpö ja bensa mittari neljänneksen liian vähän koko ajan.Vika oli mittariston jännitteesäätimessä.Sen vaihdolla korjaitui vika.
-
- -
Kaverin T4:ssa on sellainen vika polttoainemittarissa ettei viisari nouse puolta asteikkoa ylemmäksi kun tankki on täynnä...Ja taas voi ajella "huoletta" vaikka näyttää tyhjää,tosin silloin kun ei neula nouse lepuutintapista ollenkaan ylös,kannataa suunnata asemalle...Kuulemma on mittariston piirilevyssä silloin vikaa,mutta sitä en varmaksi voi sanoa..
Ajattelin tehdä niin että tyhjään tankin niin tyhjäksi kun sen saa,pumpulla imemällä.Sitten kaadan 10l välein ainetta ja katson miten neula käyttäytyy eli mitä näyttää asteikkolla. Tosin vois sitä tyhjennyksen jälkeen ottaa tankkivarusteen irti eli itse anturin ja tutkia miten neula näyttää kun kohoa räplää...Jos en tuota kautta löydä ratkaisua niin sitten vain "väännän" neulaa niin että näyttää oikein.
On se jännä asia...
Ajattelin tehdä niin että tyhjään tankin niin tyhjäksi kun sen saa,pumpulla imemällä.Sitten kaadan 10l välein ainetta ja katson miten neula käyttäytyy eli mitä näyttää asteikkolla. Tosin vois sitä tyhjennyksen jälkeen ottaa tankkivarusteen irti eli itse anturin ja tutkia miten neula näyttää kun kohoa räplää...Jos en tuota kautta löydä ratkaisua niin sitten vain "väännän" neulaa niin että näyttää oikein.
On se jännä asia...
Näissä tuntuu olevan epätarkkuutta kyllä. Omassa ex-passatissa (umpikeula) oli pa-mittarissa reilu alkukiihdytys, täysi tankki hupeni 100-200 km matkalla puoleen eli sen mukaan 35 litraa olisi jo käytetty. Loppu puolikas meni hiljalleen, ja kun viisari oli tapissa voi autolla ajaa vielä 50-100 km. Mitään varoitusvaloahan tuossa ei ollut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”