Golf III kallistuksenvakaajan pään kumien vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Waggine
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.4.2009 13:22

Golf III kallistuksenvakaajan pään kumien vaihto

ViestiKirjoittaja Waggine » 10.4.2009 13:38

Olen uusi foorumilla, ja tarvitsisin apua. Huomasin renkaanvaihdon yhteydessä, että III Golffini kallistuksenvakaajan päässä olevat kumit ovat todella väljät. Onko ko. kumien vaihto millainen homma? Itse pähkäilin, että melko yksinkertaiselta vaikuttaa, koska ko. kumit ovat ilmeisesti vain yhdellä mutterilla kiinni.

Arvostaisin yksityiskohtaisia ohjeita ko. projektiin, ja rautalangastakin saa vääntää. Lisäksi haluaisin tietää, mistä noita kumeja voisi kysellä ja paljonko mahtaa olla hintaa?

Tarkennukseksi vielä pari kuvaa, joista selviää, mistä kumeista on kyse:

http://img24.imageshack.us/img24/1307/kumi1.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/2889/kumi2.jpg

Kiitos!

lommo
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.3.2005 15:18

ViestiKirjoittaja lommo » 10.4.2009 14:35

Ei ole paha homma, juurikin tuo yksi mutteri irti vanha pois ja uusi tilalle. Uuden osan kun ostat, niin se sisältää siis koko paketin eli pelkkää kumia ei tarvitse vaihtaa. Ja noitahan saa varmasti melkein jokaisesta varaosaliikkeestä, hintaa n.5€/puoli.

Waggine
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.4.2009 13:22

ViestiKirjoittaja Waggine » 10.4.2009 14:54

Kiitos vastauksesta!

Eli tosiaan vaikuttaa juurikin niin yksinkertaiselta, mitä arvelinkin... Vielä yksi (tyhmä?) kysymys: eli pitääkö auto tunkata molemmilta puolilta ilmaan, jotta kallistuksenvakaajassa ei ole jännitteitä ennen kuin operaatioon alkaa? Ainakin oma logiikkani sanoo, että, jos vain toinen puoli autosta on ilmassa, kallistuksenvakaajassa on jännitystä, minkä takia kallistuksenvakaaja onkin väljän kumin yläreunassa kuten kuvissa.

WEE-6
-
Viestit: 46
Liittynyt: 6.11.2008 14:37

ViestiKirjoittaja WEE-6 » 10.4.2009 16:14

Pitää olla kumpikin puoli yhtäaikaa ilmassa, muuten maassa oleva pyörä kanittaa vastaan juurikin vääntämällä kallistuksenvakaajan toista päätä :) Eli logiikkasi oli täysin oikea! Eli ilman tota kummankin puolen nostamista homma ei onnistu tai sitten on vähän enemmän vääntöä oltava käsissä ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.4.2009 22:00

Sorkkarauta tai rautakanki auttaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 105 vierailijaa