IV Golf etuvalojen maalaus tummaoptikka valoiksi
Valvoja: ffp jäsenet
IV Golf etuvalojen maalaus tummaoptikka valoiksi
Eli tarkotus olisi maalailla etuvalot tumma optiikka valoiksi. Ja vinkkejä kaivataan
kellään kokemusta?
onkosumpion lasi miten kiinni?
mitä huomioitavaa?
kellään kokemusta?
onkosumpion lasi miten kiinni?
mitä huomioitavaa?
Ootko ton lukenu? http://ffp-motorsport.com/tuning/umpmaal/index.php
En suosittele hommaa aloittamaan, ellei ole paljon aikaa ja älyttömästi hermoja... Ite olin tekemässä samaa, ja kuumailmapuhaltimella touhutessa ei tullu mitään muuta ku särö lasiin... Uunin kanssa oli siinä ja siinä, ettei heikommat muovit menny muodottomiks... Sit kävelin kauppaan (eli nettiin) ja tilasin dectanen annelinsilmä tummaoptiikka lasit.... ;)
Eikai mattamusta mitään lakkaa tarvitse? Etenkään, kun se tulee umpioon sisälle. Muistaa vaan karhentaa maalattavan pinnan ennen maalausta, niin ei ala hilseilemään maali irti.
Maaliksi kelpaa varmasti ihan perus mattamusta spraymaali.
Itsekin mietin umpioiden sisäosien mustaksi maalausta, mutta eipä näillä hinnoilla jaksanut ruveta enää maalailemaan. Tällaiset mustapohjaiset umpiot kun maksoi 179e pari.
Maaliksi kelpaa varmasti ihan perus mattamusta spraymaali.
Itsekin mietin umpioiden sisäosien mustaksi maalausta, mutta eipä näillä hinnoilla jaksanut ruveta enää maalailemaan. Tällaiset mustapohjaiset umpiot kun maksoi 179e pari.
www.tradefactory.fi
Umpiot ihan laadukkaan oloiset, originaalit korkeudensäätömoottorit meni paikalleen senkuin laittoi. Tuolta saa noita ko. umpioita sumuvaloilla tai ilman, eli ihan miten haluaa.
Umpiot ihan laadukkaan oloiset, originaalit korkeudensäätömoottorit meni paikalleen senkuin laittoi. Tuolta saa noita ko. umpioita sumuvaloilla tai ilman, eli ihan miten haluaa.
Pääsiäislomaks keksin tekemistä mutta kysytäänpä nyt ennen kun alan ehjiä valoja telomaan:
vwvortexista kaikki mahdollinen tummaoptiikka tai "joey mod" valoista luettu, ja joskus itse tullut tehtyäkin tällaset valot ja hyvin onnistu. Auto tosin ei ollu vw.
mutta itse kysymykseen niin onko täällä Suomessa tosiaan valojen lasin kiinnitysliima/silikoni/tiivistemassa erilaista kun jenkeissä? vwvortexista kun saa sellasen kuvan että lasi lähtee älyttömän helposti pois, ja sitten täältä mitä nyt pari tekstiä löyty niin ei oikein millään irtoa.
Eli kannattaako tuota edes yrittää vai onko koko ajatus tuhoontuomittu? Onko joku täällä onnistunut vakiovalot maalaamaan? Ainoa ongelma siis mikä itseä epäilyttää on tää lasin irroitus.
e: ja kappas tasan vuoden vanha topikki :D
vwvortexista kaikki mahdollinen tummaoptiikka tai "joey mod" valoista luettu, ja joskus itse tullut tehtyäkin tällaset valot ja hyvin onnistu. Auto tosin ei ollu vw.
mutta itse kysymykseen niin onko täällä Suomessa tosiaan valojen lasin kiinnitysliima/silikoni/tiivistemassa erilaista kun jenkeissä? vwvortexista kun saa sellasen kuvan että lasi lähtee älyttömän helposti pois, ja sitten täältä mitä nyt pari tekstiä löyty niin ei oikein millään irtoa.
Eli kannattaako tuota edes yrittää vai onko koko ajatus tuhoontuomittu? Onko joku täällä onnistunut vakiovalot maalaamaan? Ainoa ongelma siis mikä itseä epäilyttää on tää lasin irroitus.
e: ja kappas tasan vuoden vanha topikki :D
Pääsiäislomaks keksin tekemistä mutta kysytäänpä nyt ennen kun alan ehjiä valoja telomaan:
vwvortexista kaikki mahdollinen tummaoptiikka tai "joey mod" valoista luettu, ja joskus itse tullut tehtyäkin tällaset valot ja hyvin onnistu. Auto tosin ei ollu vw.
mutta itse kysymykseen niin onko täällä Suomessa tosiaan valojen lasin kiinnitysliima/silikoni/tiivistemassa erilaista kun jenkeissä? vwvortexista kun saa sellasen kuvan että lasi lähtee älyttömän helposti pois, ja sitten täältä mitä nyt pari tekstiä löyty niin ei oikein millään irtoa.
Eli kannattaako tuota edes yrittää vai onko koko ajatus tuhoontuomittu? Onko joku täällä onnistunut vakiovalot maalaamaan? Ainoa ongelma siis mikä itseä epäilyttää on tää lasin irroitus.
e: ja kappas tasan vuoden vanha topikki :D
Älä usko muiden peloittelua, vaan kokeile itse. o.O Tein Joey-modin omaan Boraani tuossa talvella, ja lasit sai kuumailmapuhaltimen ja puukon/meisselin/muun teräväkärkisen tavaran kanssa ihan helposti kammettua irti. Kärsivällisyyttä tässä hommassa kannattaa kuitenkin käyttää, ettei mene paikat rikki. :D En usko että Golffissa sen kummemmin lasit on kiinni kuin borassakaan. Eikä se lasien irroitus ole edes pahin osuus, vaan se miten saat heijastinpinnat peittoon. En tiedä golfista, mutta borassa se ainakin oli "hankalaa". :D Suosittelen heijastinpintojen suojaamiseen kontaktimuovin asettamista niin, että pieni osa umpion pohjan ja heijastinpinnan rajaa jää maalaamatta (tähän tyyliin). Kun saa ne rajat sitten tuputeltua pienen siveltimen kanssa helposti ja säästyy heijastuspinnan vaurioilta. Jos on lisää kysymyksiä hommasta niin lähetä YV:tä, autan mielelläni jos vain voin. :)
Suosittelen heijastinpintojen suojaamiseen kontaktimuovin asettamista niin, että pieni osa umpion pohjan ja heijastinpinnan rajaa jää maalaamatta (tähän tyyliin). Kun saa ne rajat sitten tuputeltua pienen siveltimen kanssa helposti ja säästyy heijastuspinnan vaurioilta.
Joo ihan hyvä neuvo. Pitää tässä pääsiäisen aikaan kokeilla.
Vinkkejä suojaukseen mitä tässä on löytynyt niin kontaktimuovi taitaa olla paras vaihtoehto. Toinen mikä vois jopa toimia niin ihan maalarin teippi, mutta ennen kun laittaa sitä umpioon kiinni niin laittaa ensin paitaan että liima vähän häviää pois eikä revi kromia :D Ja joku oli laittanut kaikenmaailman korkkeja yms. heijastinpintojen suojaksi (mm. spray-pullon korkin ja cd-levyn) mutta luulis että ei olis kovin tiivis. En tiiä. Varmaankin kokeilen tuolla kontaktimuovilla.
Ajattelin maalata ne näin että jää kromiset rinkulat valojen ja vilkkujen ympärille, ja en maalaa tuota "feikkisumuvaloa":

Mitä maalia käytit? Tavan mattamustaa vai kuumankestoa? Molemmat tosin vissiin toimii..
Teitkö minkäänlaisia pohjia, kun oon käsittäny että niitä ei välttämättä tarvi tehdä, ja joskus kun bemariin tein tummaoptiikkavalot niin ihan hyvin kesti mattamusta maali paikoillaan vaikken mitään pohjia tehnyt.
Ja miten laitoit lasin takas paikoilleen, laitoitko entisen liiman lisäksi jotain sikaflexia tms?
No turistaan sitten täällä yv:n sijaan. :)
Käytin ihan tavallista mattamustaa, ja hyvin se pysyy. Eipä nuo pohjat/kehykset ihan niin paljoa lämpeä että jotain vahinkoa tulisi. Itse tein toiseen umpioon pohjat niin, että hinkkasin kromit teräsvillalla pois umpiosta. Tämä oli virhe, kun maali tarttui paremmin umpioon josta kromeja ei hinkattu pois. Laitoin pikkasen sikaflexiä sinne väliin juu että varmasti pysyisi. :)
Kyllä umpioiden aukaisu pitäis onnistua ihan helposti.
Ite aukasin just viime viikonloppuna Boran umpiot uunin avustuksella. Uuni 100astetta ylälämmöllä ja umpio sinne n.6-7min "lasi" ylöspäin aivan alimmalla tasolle. Sitten sievästi alareunasta alkaen kampeamalla lasit irti ja auttaa voit vaikka meisselillä ja puukolla.
Kun suojaat pintoja mitä et halua maalata niin elä laita esim maalarinteippiä suoraan siihen heijastavaan pintaa, lähtee kromaus pois!! Ainakin Boran sumuvalojen ja vilkkujen ympäriltä lähti kromaus pelkällä maalarinteipillä, mutta kokeile johonki sellaiseen kohtaan mihin tulee maalia niin ei haittaa vaikka irtoaakin kromaus.
Pinnat puhdistat vaan rasvanpoisto aineella ennen maalausta niin hyvä tulee ja maaliksi käy ihan kilikali.
Kasauksessa sitten taas käyttää vähä uunissa lämmittämässä liimoja ja lisäksi voi laittaa vaikka sikaa että tulee varmasti tiiviit.
Ite aukasin just viime viikonloppuna Boran umpiot uunin avustuksella. Uuni 100astetta ylälämmöllä ja umpio sinne n.6-7min "lasi" ylöspäin aivan alimmalla tasolle. Sitten sievästi alareunasta alkaen kampeamalla lasit irti ja auttaa voit vaikka meisselillä ja puukolla.
Kun suojaat pintoja mitä et halua maalata niin elä laita esim maalarinteippiä suoraan siihen heijastavaan pintaa, lähtee kromaus pois!! Ainakin Boran sumuvalojen ja vilkkujen ympäriltä lähti kromaus pelkällä maalarinteipillä, mutta kokeile johonki sellaiseen kohtaan mihin tulee maalia niin ei haittaa vaikka irtoaakin kromaus.
Pinnat puhdistat vaan rasvanpoisto aineella ennen maalausta niin hyvä tulee ja maaliksi käy ihan kilikali.
Kasauksessa sitten taas käyttää vähä uunissa lämmittämässä liimoja ja lisäksi voi laittaa vaikka sikaa että tulee varmasti tiiviit.
kyllä ne kromi osat kannattaa hioa! vetää vaan ekat kerrokset maalia ihan vaan pienenä tartuntasumuna ja siitä ohuilla kerroksilla eteenpäin... ja karhunkieltä käytin hiomiseen.
itse kans boraan tein tuon joey-modin. Lasit lähti tosi helposti pelkällä kuumailmapuhaltimella.
leikkasin pahvista sapluunan ja tiivistin sen reunat sähköteipillä tiiviiksi, että kromipintoja ei välttämättä tarvii teipata.
vilkun lasin saa takapuolelta irti ja tuon sumarin paikan vedin maaliin :)
maalina käytin ihan halpahallista kuumankesto mattimustaa. ja tyytyväinen lamppuihin olen. tosin lasit vielä kiillottamatta, että paikalleen asti en ole saanu laitettua.
itse kans boraan tein tuon joey-modin. Lasit lähti tosi helposti pelkällä kuumailmapuhaltimella.
leikkasin pahvista sapluunan ja tiivistin sen reunat sähköteipillä tiiviiksi, että kromipintoja ei välttämättä tarvii teipata.
vilkun lasin saa takapuolelta irti ja tuon sumarin paikan vedin maaliin :)
maalina käytin ihan halpahallista kuumankesto mattimustaa. ja tyytyväinen lamppuihin olen. tosin lasit vielä kiillottamatta, että paikalleen asti en ole saanu laitettua.
Joo eipä tuo lasi tunnu lähtevän sitten millään.
Ensin kuumailmapuhaltimella joku 5min, sitten turhien vääntämisyritysten jälkeen uuniin 100 astetta 5min, uudestaan uuniin 6min ja sit vielä 7min. Sen jälkeen julmaa kuumennusta kuumailmapuhaltimella lähietäisyydeltä ja vääntöä voiveitsillä meisselillä yms, sekä mattoveitsellä leikkausta joka välissä.
Viimeisenä keinona menin n. 100 asteiseen saunaan koko vitun valon kanssa :D no eipä auttanu sekään, ei lähe irtoomaan mistään kohti. Vääntelin meisselillä (ruuvi) ja voiveitsillä sen minkä pystyin mutta ei se rikkoontumatta taida lähteä. Puolisen tuntia yritin saunassa sitä lasia irrottaa eikä mitään tulosta.
Tuloksena kaks ihan pientä lohkeemaa toisessa lasissa, hyvät pohjat baariin ja vitutus. Lohkeemat taitaa kyllä puskuri peittää, sen verran pieniä.
Joutuuko tässä ostamaan jostain valmiina tummaoptiikkavalot vai oisko jollain neuvoa jotain ihmekonsteja?
Ensin kuumailmapuhaltimella joku 5min, sitten turhien vääntämisyritysten jälkeen uuniin 100 astetta 5min, uudestaan uuniin 6min ja sit vielä 7min. Sen jälkeen julmaa kuumennusta kuumailmapuhaltimella lähietäisyydeltä ja vääntöä voiveitsillä meisselillä yms, sekä mattoveitsellä leikkausta joka välissä.
Viimeisenä keinona menin n. 100 asteiseen saunaan koko vitun valon kanssa :D no eipä auttanu sekään, ei lähe irtoomaan mistään kohti. Vääntelin meisselillä (ruuvi) ja voiveitsillä sen minkä pystyin mutta ei se rikkoontumatta taida lähteä. Puolisen tuntia yritin saunassa sitä lasia irrottaa eikä mitään tulosta.
Tuloksena kaks ihan pientä lohkeemaa toisessa lasissa, hyvät pohjat baariin ja vitutus. Lohkeemat taitaa kyllä puskuri peittää, sen verran pieniä.
Joutuuko tässä ostamaan jostain valmiina tummaoptiikkavalot vai oisko jollain neuvoa jotain ihmekonsteja?
Mites toi lasin takaisin asennus? Saako riittävän tiiviin ettei ala huurtumaan yms? Ei oo kivannäköinen kun on tippa jos toinenkin linssissä.. tuleehan sitä kosteutta tietty polttimoiden kantojenkin kautta.
Onko valoteho noissa yhtä "hyvä" kuin alkuperäisissä? Oon kans himoinnu noita jonkun aikaa kun eivät ole arvokkaat mutta arvelluttaa juuri tuo valoteho.
www.tradefactory.fi
Umpiot ihan laadukkaan oloiset, originaalit korkeudensäätömoottorit meni paikalleen senkuin laittoi. Tuolta saa noita ko. umpioita sumuvaloilla tai ilman, eli ihan miten haluaa.
Onko valoteho noissa yhtä "hyvä" kuin alkuperäisissä? Oon kans himoinnu noita jonkun aikaa kun eivät ole arvokkaat mutta arvelluttaa juuri tuo valoteho.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 122 vierailijaa