Pakollinen katsastus profiilin Audiin oli taas edessä ja edellisellä viikolla alkanut keulan kolahtelu antoi vihjeen että remonttia on taas edessä. Alatukivarret ovat taas vaihdon tarpeessa ja muutakin pientä remonttia edessä. Tukivarsien vaihto on tuttua hommaa, mutta se syy miksi varret on mennyt 50 tkm vaatii ratkaisua
Jarrut, etujarrut täsmällisemmin nimittäin vatkaavat aika selvästi. Syksyllä auto alkoi vatkata vanhoilla jarruilla ja muutenkin palat ja levyt alkoi olla lopussa joten kaikki vaihtoon. Ostin "kuulemma laadukkaat tarvikeosat" Tarviketorilta. Etulevyt olivat kummasti kuluneet vain ulommaiselta reunalta molemmilla puolilla. Liukutapit olivat kunnossa ja liikkuivat erittäin kevyesti. Jarrupalojen paikkojen pinnat hioin kevyesti puhtaaksi kaikesta kuonasta.
Kunhan uudet osat olivat asettuneet kaikki toimi erinomaisesti...kunnes jarrut rupesivat vatkaamaan jälleen noin tuhannen km jälkeen. Levyt rupesivat myös ottamaan ruostetta samanlailla sisäreunaan kun palat kiillottavat ulkoreunan. Ja nyt tosiaan todennäköisesti tästä vatkaamisesta johtuen tukivarret on lopussa.
Miksi jarrut vatkaavat? Ovatko levyt kierot? Miksi levyt kieroutuvat, ensin vanhat uskolliset ja samantien perään uudet? Onko levyjen epätasainen kuluminen oire jostain?
Laakerien kunto on katsastusmiehen mukaan hyvä kun sitä erikseen kysyin.
Arvoisa yleisö on hyvä ja kertoo mielipiteitään ja spekuloi eri vaihtoehtojen välillä. Valmiita ratkaisujakin saa tietenkin antaa. Auto pitäisi saada kuntoon eikä oikeen huvita laittaa uusia varsia alle ennenkuin alkuperäinen vika on korjattu autosta.
Jos tarvii lisätietoja niin kysykää. Kiitos avusta kaikille...TAAS
Jarru / Alusta ongelma Audi A6 -98
Valvoja: ffp jäsenet
kyllä puhdistelin paikat aika hyvin mutta en kyllä mikään ammattilainen ole joten vikaa voi olla myös tällä saralla. Ei välttämättä tajua kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin. Itse mietin ovatko hyvin liukuvat liukutapit jo liiankin hyvin liikkuvat. Yleensä vaan jumissa olevat ovat vaihtokunnossa. ja liikkuvat kunnossa.
olisko jääny levyn ja navan väliin jotain paskaa, ruostetta tms?
Liian hyvin ne liukutapit tuskin voi liikkua..
Ilmeisesti palatkaan ei ole jumissa?
Muutama tullut vastaan että palat on liian kovat tms.-laikka lämpee jarruttaessa enemmän-vetää kieroon..
Tarvike "jotain" paloja, valmistaja?
Yhdessä nissanissa (oma eka auto) oli myöskin joku kumma vaiva kun veti oikean etulevyn kieroon n.parin tonnin välein. muutaman kerran uusin ja pari kertaa sorvattiin. Syy ei koskaa selvinnyt. nyt auto on siskopuolikkaalla ajossa ollu jo parivuotta enkä o kyllä kuullu että olis enää menny kieroksi
Liian hyvin ne liukutapit tuskin voi liikkua..
Ilmeisesti palatkaan ei ole jumissa?
Muutama tullut vastaan että palat on liian kovat tms.-laikka lämpee jarruttaessa enemmän-vetää kieroon..
Tarvike "jotain" paloja, valmistaja?
Yhdessä nissanissa (oma eka auto) oli myöskin joku kumma vaiva kun veti oikean etulevyn kieroon n.parin tonnin välein. muutaman kerran uusin ja pari kertaa sorvattiin. Syy ei koskaa selvinnyt. nyt auto on siskopuolikkaalla ajossa ollu jo parivuotta enkä o kyllä kuullu että olis enää menny kieroksi
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 115 vierailijaa