Alkaa oleen tossa reilusti madalletussa Audissa (A4 B6 avant) kaarissa hieman ahdasta uusien renkaiden kanssa eikä kaarien mankelointikaan tuottanu tyydyttävää tulosta, ni mieleeni tuli et jos hieman muuttais alustan camber-kulmia. Mutta, kuinka paljon/vähän noi kulmat saa olla pielessä, että alkaa syömään rengasta? Vai alkaako melkein samantien jos kulmat ei pysy ohjearvojen sisällä? Hieman ku laittais camberia lisää, ni luulisin et raapiminen loppuis... Tietenkin ne kulmat vaikuttaa myös ajettavuuteen, mut murehditaan niistä sit kun on kulmia säädelty.
Ja ei, vanteita ja renkaita en vaihda, enkä myöskään aio nostaa alustaa ylöspäin. ;)
Camber-kulmat ja pyörien kuluminen
Valvoja: ffp jäsenet
Siihen saakka ei vaikuta juuri mitenkää ajo-ominaisuuksiin, kun renkaissa on kuviota jäljellä. Itsellä tuossa ventossa kun oli 16x9 campereiden avustamana alla, niin renkaat kului reilussa 1tkm:ssä saman verran kuin parin kesän aikana.
Reilumpi camber- kulma siis kuluttaa sitä rengasta reilusti, pienellä ei niinkään paljon, mutta huomattavasti enemmän kuin "oikeilla" kulmilla. Ja vielä... Ajo-ominaisuuksissa huomasi ainakin omassa kiesissä reiluja muutoksia, mutta sehän on toissijaista ;)
Nämä siis omia kokemuksia.
Reilumpi camber- kulma siis kuluttaa sitä rengasta reilusti, pienellä ei niinkään paljon, mutta huomattavasti enemmän kuin "oikeilla" kulmilla. Ja vielä... Ajo-ominaisuuksissa huomasi ainakin omassa kiesissä reiluja muutoksia, mutta sehän on toissijaista ;)
Nämä siis omia kokemuksia.
Aikunkiva yks mun lempiaiheista.
tota mankelointia lupaan olla kommentoimatta:)
3,5 astetta camberia puolellaan vaikuttaa varmasti ajo-ominaisuuksiin, ja paljon.
Eikä sillä että välttämättä huonontaisi, riippuen kyllä monista muistakin asioista ja siitä ajosta mitä autolla ajetaan, ei normaaliin ajoon (tieliikenteeseen).
Rengasta syö kyllä meinaan viittä vaille vitusti..
Ventossakin käsittääkseni jäykkä taka-akseli.
Audiinkin voi negatiivistä jonkin verran lisää laittaa, alkuperäiseen/tehtaan arvoon. Mutta seuraukset on kyllä tiedossa..
tota mankelointia lupaan olla kommentoimatta:)
3,5 astetta camberia puolellaan vaikuttaa varmasti ajo-ominaisuuksiin, ja paljon.
Eikä sillä että välttämättä huonontaisi, riippuen kyllä monista muistakin asioista ja siitä ajosta mitä autolla ajetaan, ei normaaliin ajoon (tieliikenteeseen).
Rengasta syö kyllä meinaan viittä vaille vitusti..
Ventossakin käsittääkseni jäykkä taka-akseli.
Audiinkin voi negatiivistä jonkin verran lisää laittaa, alkuperäiseen/tehtaan arvoon. Mutta seuraukset on kyllä tiedossa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 117 vierailijaa