Golf 2 ongelmia

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Willeeeh
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.2.2009 16:56

Golf 2 ongelmia

ViestiKirjoittaja Willeeeh » 10.2.2009 17:11

Morjens,

Olisi tuollainen -89 vuoden kakkoskoppanen Golffi 1.6 ja pierburgilla varustettuna.
Ongelma on nyt sellainen, että ei lähde käyntiin. Muutaman viikon lähti vähän huonosti käyntiin, aivan kuin akku olisi aivan loppu. Akku ladattiikin muutamaan kertaan jonka jälkeen toimi mallikkaasti. Nytten tuossa viikko sitten kaupasta lähtiessä ei lähtenytkään käyntiin ollenkaan. Startti pyöri juuri ja juuri muutaman kierroksen, jonka jälkeen ratin ja sivuikkunan välisestä tuulettimen aukosta nousi pieni musta ja palaneelta haiseva savu. Auto lähti nätisti työntämällä käyntiin ja toimi muuten mallikkaasti. Tuossa viikonloppuna auto taas käynnistyi kuitenkin muutaman yrityksen jälkeen. Sen jälkeen ei ole mitään elonmerkkejä ollut havaittavissa kun avaimesta kääntää. Joten olisiko teillä ehdotuksia mistä lähteä vikaa etsimään?

Ja vielä sellainen, että joku hörppii akusta koko ajan n. 200mA virtaa, onko jotain paikkaa mistä tuollainen voisi todennäköisesti johtua?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 10.2.2009 18:47

Olisi tuollainen -89 vuoden kakkoskoppanen Golffi 1.6 ja pierburgilla varustettuna.
Ongelma on nyt sellainen, että ei lähde käyntiin. Muutaman viikon lähti vähän huonosti käyntiin, aivan kuin akku olisi aivan loppu. Akku ladattiikin muutamaan kertaan jonka jälkeen toimi mallikkaasti. Nytten tuossa viikko sitten kaupasta lähtiessä ei lähtenytkään käyntiin ollenkaan. Startti pyöri juuri ja juuri muutaman kierroksen, jonka jälkeen ratin ja sivuikkunan välisestä tuulettimen aukosta nousi pieni musta ja palaneelta haiseva savu. Auto lähti nätisti työntämällä käyntiin ja toimi muuten mallikkaasti. Tuossa viikonloppuna auto taas käynnistyi kuitenkin muutaman yrityksen jälkeen. Sen jälkeen ei ole mitään elonmerkkejä ollut havaittavissa kun avaimesta kääntää. Joten olisiko teillä ehdotuksia mistä lähteä vikaa etsimään?


Joku purkaa akun. Savu tuli varmaan jostain palaneesta osasta joka löytyy kojelaudan alta.

Ja vielä sellainen, että joku hörppii akusta koko ajan n. 200mA virtaa, onko jotain paikkaa mistä tuollainen voisi todennäköisesti johtua?


Viittaan edelliseen. Joku siis purkaa akun. Toiminta tälläisessa tilanteessa on seuraava:

1. Hommaa virtakynä, semmoinen ruuvimeisselin näköinen josta perästä tulee johto ja johdon päässä hauenleuka.

2. Irroita maajohto akusta ja kytke tämä hankkimasi virtakynä akun miinus-navan ja maajohdon väliin. Kun virta kulkee, syttyy kynään valo.

3. irroita yksi sulake kerrallaan ja kun valo sammuu olet löytänyt purkavan sulakkeen ja purkava laite on tämän sulakkeen virtapiirissä.

4. Jos valo vain himmeneen, jätä sulake irti ja siirry kohtaan 3. kunnes valo sammuu.

5. Etsi sulakkeen(-iden) takana olevista laitteista viallinen.

Nyt jos haluat, voit jättää sulakkeet irti ja ladata akun. Jos vika oli se, minkä edellä sanoin, akun tyhjeneminen, vika ei enää uusiudu kun viallinen laite on irrotettu piiristä.

Ja vastauksena kysymykseen, miksi tätä ei voi tehdä yleismittarilla on että voi sen tehdä mutta paljon vaikeammin. Kun sinulla on se valo, näet 0.1sek vilkaisulle, sammuuko tai himmeneekö se, yleismittarilla et näe. Olen tehnyt molemmilla tavoilla ja virtavuotojen etsinnässä suosin tätä kynämenetelmää.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 10.2.2009 20:06

Mistähän moisen kynän sais?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 10.2.2009 20:25

Mistähän moisen kynän sais?


Mistä hyvänsä halpahallista. Alla kuva metallisesta mallista, muovinen on yleisempi. Sen kuvaa en viitsi etsiä.

http://www.mpkoy.com/catalog/images/182770.jpg

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 13.2.2009 21:39

joo, mulla oli samanlaisessa kiesissä samoja ongelmia, tosin vika löyty paljon helpommin...

Vahvistimen virta johtoja EI kannata vetää pakosarjan päältä...

hehhee, joo näin pääs käymään ja sain hienot savutehosteetkin aikaseks... :)

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 14.2.2009 1:44

Vahvistimen virta johtoja EI kannata vetää pakosarjan päältä...


Eipä kyllä tulis mieleenkään :D::D

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.2.2009 2:10

ratin ja sivuikkunan välisestä tuulettimen aukosta nousi pieni musta ja palaneelta haiseva savu.


Kannattanee tarkistaa myös valojen kytkin siitä vierestä.

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 14.2.2009 7:25

Koneen maadoitusjohto jos ei saa kunnolla kontaktia niin päästi itsellä ainakin toimintasavut ulos aikoinaan kun yritti startata.
Käyttäytyy muutenkin juuri kuten heikko akku jos ei maadoitus ole aivan kunnossa.
Helppo testata laittamalla vaikka akkukaapeli miinusnavasta koneen kylkeen jonnekin startin lähettyville

Willeeeh
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.2.2009 16:56

ViestiKirjoittaja Willeeeh » 19.3.2009 13:37

Ongelma katosi, mutta palasi taas. Nyt kun koittaa startata niin virtalukon vieressä oleva ruskea johto alkaa käryämään. Olisiko jossain kuvaa noista kytkennöistä että näkisi mikä johto on kyseessä. Ja mistähän tuollainen johdon kuumeneminen voisi johtua?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.3.2009 14:19

Tuohon melkein kannattaa jo hakea huoltomanuaali kirjastosta.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 19.3.2009 21:26

kaikki ruskeathan on maajohtoja jos helpottaa yhtään?

e. typo


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 104 vierailijaa