Ongelma(?): Tein jakopää rempan golffiin, ja sen jälkeen kun sytkän laittaa lampulla kohdalleen niin kone ei käy kunnolla eikä ota kierrosta. Mutta, kun sytkää kääntää vastapäivään korvakuulon perusteella niin kone rupeaa käymään hyvin ja vastaa kaasuun ihan ok, tosin alavääntö on hieman ponnetonta, ja kierroksilla pelaa hyvin. Ihan kuin ajaisi ~90 corollalla...
Lähinnä ihmetyttää mistä moinen johtuu, ja onko tuo koneelle vaarallista että sytkä on säädetty korvakuulon mukaan? Vaikuttaako jos apuakselin hammastus on pykälällä pielessä?
Mitkä on tuon 2E koneen ajoitusmerkit? Ylhäällä nuoli kopassa hampaisiin nähden, kampuralla nuoli muovikotelossa moniurahihnapyörään nähden, apuakseli?
Ja anteeksi hieman kehno ulosanti, takana on 26h valvomista...
G3 2.0 2E ja sytkä ihmettelyä?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
ennakko 6 astetta/2250rpm . Nokka-akselin merkki ylöspäin ja apu/kampuran merkit osoittamaan toisiinsa ja se virranjakaja perusasetus, pyörijä jakajan rungossa olevaan merkkiin. Jos lampulla ei tule sytkä kohdalleen niin on muutakin pielessä kuin apuakseli, nokka-akseli ei ilmeisesti ole aivan kohdallaan.
Ei nyt luulis että tuota nokan merkkiä on edes mahdollista saada pykälällä pieleen? On kuitenkin aika selvä merkki. En tiedä varmaksi, mutta eikös tuollaisen heiton pitäisi näkyä käynnissä selvemminkin, siis jos nokka on yhden pielessä?
Kone kuitenkin toimii nyt hyvin, kun on sytkä säädetty korvakuulon mukaan, tuntuu että vetoja olisi jopa enemmän kuin ennen, liekö tuosta korvakuulolla säätämisestä sitten mitään haittaa?
Kone kuitenkin toimii nyt hyvin, kun on sytkä säädetty korvakuulon mukaan, tuntuu että vetoja olisi jopa enemmän kuin ennen, liekö tuosta korvakuulolla säätämisestä sitten mitään haittaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 44 vierailijaa