Skoda Octavia II takapyöränlaakeri

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

Skoda Octavia II takapyöränlaakeri

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 10.2.2009 18:30

Onko miten kova homma vaihtaa kyseiseen autoon takapyöränlaakeri?
Löytyykö mistään räjäytys kuvaa?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 10.2.2009 19:09

Varaosa kuvat löytyy esimerkiksi tuolta.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 10.2.2009 19:13

Löytyykö mistään räjäytys kuvaa?


Täältä löytyy kun ensin rekisteröityy.

edit: Klonkswagen oli nopeampi.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 10.2.2009 20:30

Ei tuolta ollut pahemmin apua.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 10.2.2009 20:46

Ei tuolta ollut pahemmin apua.


Etkö löytänyt kuvaa? Normi rakenne näyttää olevan sekä etu- että nelivedossa. Prässi on kiva laakerihommissa.

Edit: Jatketaan vähän. Sinun pitää irrottaa jarrusatula, jarrulevy ja sitten pyörän napa akselilta. Laakeri on navan sisällä.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 10.2.2009 22:11

Jotain sieltä löytyi, mut on vanhemman korimallin.
Tässä uudessa tulee napa+laakeri samassa paketissa.

alvelin
-
Viestit: 21
Liittynyt: 3.11.2005 18:59

ViestiKirjoittaja alvelin » 11.2.2009 11:06

Ei se vaikea ole vaihtaa, suurin homma on löytää napapulttiin sopiva ZXN-kannalla oleva avain (hylsy) joka on M16 tai M18 kokoa , en nyt muista ulkoa kumpi oli. Kiristys momentti oli luokkaa 180Nm+180 astetta.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 11.2.2009 11:09

Jotain sieltä löytyi, mut on vanhemman korimallin.
Tässä uudessa tulee napa+laakeri samassa paketissa.

Sittenhän ei tarvitse laakeria irrottaa navasta :D
Ei se rakenne mahda olla mitenkään verrattavissa ydinvoimalaan.
Jarrun "romut" pois, napakuppi pois, mutteri/ pultti pois ja napa+laakeri vaihtoon.
Saattaa sieltä löytyä tarvetta "mielenkiintoisille" työkaluille (lue erikoiskokoisia kuusiokoloja tms.).

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 11.2.2009 17:59

Onko se saman tyylinen paketti kuin mk4 golf ja A3 Audi.
Ulosvetäjän tarvii kans.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2940430
http://www.fallastarmedia.com/vortex/rear.jpg

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 13.2.2009 6:30

Samankaltainen on.
Homman ainoa hankaluus on siinä jos laakeri on purrut akseliin tiukasti.
Itse jouduin pikku rälläkällä ajamaan laakerin halki.

Edit: Elis siis laakerin sisäkehä jääpi yleensä akseliin...

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 13.2.2009 20:30

Homma ohi jo.
Ei tarvi minkäänlaisia ulosvetäjiä, Huom kyseessä oli uuden korin Ocu.
Keski pultin saa auki erikoisavaimella, joka on saatavana Koivuselta.
Kunnon jatkovarsi ja auki.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 13.2.2009 21:16

Keski pultin saa auki erikoisavaimella


Voitko laittaa avaimen tyypin? Onko XZN?

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 14.2.2009 9:48

Joo on xzn-m18.
Löytyy autotarvikeliikkeistä jotka myy Koivusen tavaraa.
Tarvike luettelossa mainitaan että pyörän navan aukaisia, sopii muistaakseni Audi Skoda Seat.
Ainut paikka mistä löysin kyseisen avaimen, m16:sta löytyy kyllä.
Kiristys oli 180nm+180 astetta


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa