uudet hakkapeliitta5 ei toimi.. missä vika?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
uudet hakkapeliitta5 ei toimi.. missä vika?
mikä talvinakki teil on pitänyt parhaiten III koppasessa? ko ostin kärryn ni alla oli hakkapeliitta4 jotka oli samana talvena ostetut edellisen omistajan toimesta mut ei pitäny jarrutuksissa ja kaarteissa lähti luisuun, ei hyvä. ostin viime talvena gislaved nastat alle, uutena piti hyvin mut heikkeni pito perkeleesti 10tkm jälkeen ja nyt viimoset 10tkm on tullu liukasteltua vaikka pinta o miltei uus ainaki näöltään ja muutama nasta vain uupuu.. menin tänää ja ostin hakkapeliitta5 (380e) ja 45km ajamisen jälkeen tuntuu että vanhat piti paremmin, voi vitt*..
eli autoon on vaihdettu iskarit, jouset, yläpäät, alapallonivelet, koiranluut, takatukivarren puslat.. nelipyöräsuuntaus on tehty iskari rempan jälkeen. 2tkm ajettuani apparin puoleinen iskari meni paskaks ja sain uuden takuuseen mutta ei tehty suuntausta ko takuukorjaaja sano että samassa linjassa ko ennen irtiottoa, sillo kesäkelissä ei ainakaan yhtään hakenu.. takatukivarsipuslien vaihdon jälkeen suuntaus tehtiin laserilla ja heittoa oli 0.5mm auton runkoon nähden, eli ei pitäs vaikuttaa. mutta viel eilen vanhat gislavedit ei ollu läheskään näin ura herkkiä ko nää tänää ostamani hakkapeliitta5, rengaspaineita en tarkastanu mut kaiketi ne liikkeessä tietää. eli mitä puslia kannattas men vaihtamaan että ajelu korjaantus, missään tosin ei silmiinpistävästi ole väljää. voiko raidetangonpää tehä sit tota mut niissäkään ei o väljyyttä.. ja viel onkelmana että ko ei tiedä puslien nimiä ni ei ossaa kysyäkkään.. etutukivarren takapusla ja etupusla jos oikeil nimil kutsun, näissä pien väljyys, voikohan noi tehdä uraherkkyyden ja vispaamisen..
eli autoon on vaihdettu iskarit, jouset, yläpäät, alapallonivelet, koiranluut, takatukivarren puslat.. nelipyöräsuuntaus on tehty iskari rempan jälkeen. 2tkm ajettuani apparin puoleinen iskari meni paskaks ja sain uuden takuuseen mutta ei tehty suuntausta ko takuukorjaaja sano että samassa linjassa ko ennen irtiottoa, sillo kesäkelissä ei ainakaan yhtään hakenu.. takatukivarsipuslien vaihdon jälkeen suuntaus tehtiin laserilla ja heittoa oli 0.5mm auton runkoon nähden, eli ei pitäs vaikuttaa. mutta viel eilen vanhat gislavedit ei ollu läheskään näin ura herkkiä ko nää tänää ostamani hakkapeliitta5, rengaspaineita en tarkastanu mut kaiketi ne liikkeessä tietää. eli mitä puslia kannattas men vaihtamaan että ajelu korjaantus, missään tosin ei silmiinpistävästi ole väljää. voiko raidetangonpää tehä sit tota mut niissäkään ei o väljyyttä.. ja viel onkelmana että ko ei tiedä puslien nimiä ni ei ossaa kysyäkkään.. etutukivarren takapusla ja etupusla jos oikeil nimil kutsun, näissä pien väljyys, voikohan noi tehdä uraherkkyyden ja vispaamisen..
Kyllä kolmoskoppa golffiin kannattaisi iskarin vaihdon jälkeen pyöränkulmat tarkastaa. Pirun hankala on saada kiristettyä Camber juuri oikeaan paikkaan. Ja jos camber heittää millin, auraus heittää jo pirusti.
Mulla on Eosissa 225/45 R17 hkpl vitoset, eikä oo ollu valittamista pidossa eikä suuntavakavavuudessa.
Mulla on Eosissa 225/45 R17 hkpl vitoset, eikä oo ollu valittamista pidossa eikä suuntavakavavuudessa.
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
suuresti epäilen että renkaassa ei ole mitään vikaa.. hkpl5 ainakin omasta mielestäni on vakaa ja hyvä rengas ajaa.. varsinkin kun ovat vielä oikean kokoiset autoon!!
työkseen noita kulmiakin tulee säädettyä ja melkein voisin sanoa että 3 koppa golffista jos käyttää tolppaa irti niin sitä ei saa samaan kohtaan vaikka merkkaisi sen huolella..
autosi käyttäytyminen vaikkuttaa ihan siltä että kulmat olis pahasti pielessä??
onko takapäässä kulmat kohdallaan?? takapään puslat ehjät ?yleensä tollasta "käyttäytymistä" näkee sillon kun takapään säädöt on vituillaan!!
etutolpan irroitushan vaikuttaa suoranaisesti kahteen tärkeään kulmaa keulassa suurimaksi osakseen camber-kulmaan ja hiukan myös auraukseen
SUOSITTELEN lämpimästi kulmien tarkastamista!!
vink vink käytkö aina samassa paikassa säädättämässä kulmat?? kannattaisiko kokeilla jonkun muun yrityksen palvelua??
työkseen noita kulmiakin tulee säädettyä ja melkein voisin sanoa että 3 koppa golffista jos käyttää tolppaa irti niin sitä ei saa samaan kohtaan vaikka merkkaisi sen huolella..
autosi käyttäytyminen vaikkuttaa ihan siltä että kulmat olis pahasti pielessä??
onko takapäässä kulmat kohdallaan?? takapään puslat ehjät ?yleensä tollasta "käyttäytymistä" näkee sillon kun takapään säädöt on vituillaan!!
etutolpan irroitushan vaikuttaa suoranaisesti kahteen tärkeään kulmaa keulassa suurimaksi osakseen camber-kulmaan ja hiukan myös auraukseen
SUOSITTELEN lämpimästi kulmien tarkastamista!!
vink vink käytkö aina samassa paikassa säädättämässä kulmat?? kannattaisiko kokeilla jonkun muun yrityksen palvelua??
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
tiettävästi alotus kirjootuksessa lukkoo mitä on vaihettu ja on vaihettu takapuslat sekä katottu kohilleen 0.5mm tarkkuudella laserilla kotioloissa, ei liikkeessä.. pito parantunu helevetisti ko ajellu nyt 800km mut haeskelee jonnii verran..
ei o samas paikas säädetty ko kerran, itte tehny aiemmi.. nyt ei vain ollu laite kotosalla että oisin voinu mitata..
maanantaina vaihdan moottorin kannatinkumityynyt 3kpl, käsijarruvaijerit, jarruhihnat ja etulaakerit ja jos raidetangonpäät.. ni sit vien sen kulmien tarkasteluun..
ei o samas paikas säädetty ko kerran, itte tehny aiemmi.. nyt ei vain ollu laite kotosalla että oisin voinu mitata..
maanantaina vaihdan moottorin kannatinkumityynyt 3kpl, käsijarruvaijerit, jarruhihnat ja etulaakerit ja jos raidetangonpäät.. ni sit vien sen kulmien tarkasteluun..
Kannattaa nyt kuitenkin ajella vielä jokunen kymmentä kilometriä, niin renkaan pinnasta kuluu pintakerros pois. Pitäisi kumin pidonkin parantua kun töhnät lähtee kumin pinnasta.
Mulla alla HKPL4:t eikä noikaan oikein tunnu jäisellä asvaltilla pitävän. Toista vastaavaa kulkinetta joskus HKPL5:lla testanneena suurta pitoeroa ei ole, nastamelua kyllä huomattavasti vähemmän. Ei jäisellä asvaltilla pidä oikein mikään, ainakaan nastoista ei ole iloa...
Mulla alla HKPL4:t eikä noikaan oikein tunnu jäisellä asvaltilla pitävän. Toista vastaavaa kulkinetta joskus HKPL5:lla testanneena suurta pitoeroa ei ole, nastamelua kyllä huomattavasti vähemmän. Ei jäisellä asvaltilla pidä oikein mikään, ainakaan nastoista ei ole iloa...
En luottaisi, paineet ovat liikkeiden jäljiltä yleensä ihan mitä sattuu, ainakin omien kokemusten pohjalta...rengaspaineita en tarkastanu mut kaiketi ne liikkeessä tietää
Ne hakkapaliitta 5:t on tosi löysät ja huono ajoiset renkaat, ei minkäänlaista tuntumaa tiehen.
Ainakaan mun 3bg passattiin ne ei sovi yhtään, pitänee kumminki ajella kerran tuli hankittua.
Allek. ei komppaa tätä. Itsellä alla 185/55/15 HKPL5:t ja kyllä noi kivasti pitää ja kaarteisiinkin uskaltaa painaa melkein kuin kesäkelillä.
kilpijoki kirjoitti:Itsellä alla 185/55/15 HKPL5:t ja kyllä noi kivasti pitää ja kaarteisiinkin uskaltaa painaa melkein kuin kesäkelillä.
Sama kokoonpano Corradossa ja samat fiilikset muutenkin, pitää kuin purkka tukassa.
Ja mun 3BG:ssä on jotkut hiton kitkat, ei pitoa eikä tuntumaa. Pitoon auttaa renkaiden vaihto, mutta tuntumaan joutunee satsaamaan jo alustasarjaankin.. :)
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
Tosta ekasta viestistä saa käsityksen että mikään rengas ei pidä, mutkissa puskee ja ei pysähdy mitenkään? Onko vauhtia kuinka paljon? Talvi on talvi ja kesä on kesä..
Itsellä ei ole mitään ongelmia pysyä omalla kaistalla ja alla on jotkut todella halvat nastat.. Jos ei ajotyylillä pito parane niin ei se ainakaan renkaissa vika ole...
Itsellä ei ole mitään ongelmia pysyä omalla kaistalla ja alla on jotkut todella halvat nastat.. Jos ei ajotyylillä pito parane niin ei se ainakaan renkaissa vika ole...
Vetää ketjut alle niin johan pitää...
Kolffin rimpulassa oli 195/65/15 hkpl 5:set. Rampeissa tuli aina mieleen, että renkaat lähtee just alta. Nostin paineita, ei merkittävää vaikutusta. Nyt on painavampi auto jossa vastaava koko, mutta 4:set ja mielestäni helvetisti parempi. Pito 5:sissa oli parempi, mutta ajettavuus moottoritienopeuksissa huonompi. Ja semmoinen mielikuva jäi, että 5:sissa nastat pysyi paremmin kuin nelosissa.
Varmaan näitä ongelmia ei esiinny kun profiili alkaa olla alle 45 ja nopeusluokka riittävä...
Kolffin rimpulassa oli 195/65/15 hkpl 5:set. Rampeissa tuli aina mieleen, että renkaat lähtee just alta. Nostin paineita, ei merkittävää vaikutusta. Nyt on painavampi auto jossa vastaava koko, mutta 4:set ja mielestäni helvetisti parempi. Pito 5:sissa oli parempi, mutta ajettavuus moottoritienopeuksissa huonompi. Ja semmoinen mielikuva jäi, että 5:sissa nastat pysyi paremmin kuin nelosissa.
Varmaan näitä ongelmia ei esiinny kun profiili alkaa olla alle 45 ja nopeusluokka riittävä...
Meillä tuossa rouvan G3:ssa Continental Conti Viking Contact 3:t ja täytyy sanoa että on aivan loistavat renkaat. Ehdottomasti on meikäläisen auton seuraavat talvirenkaat. Rengasmelu lähes nolla, pitoa löytyy paremmin kuin Jetassa HKPL5:sta. En voi muuta kuin ylistää!
Jetalla olen rallatellut talvirenkailla vuodessa n. 30 tkm ja joudun valitettavasti sanomaan, että Nokialaisiin en turvaudu enää - en kitkoissa enkä nastoissa. En edes viitsi ruveta latelemaan sitä listaa mikä näissä HKPL5:ssa mättää, mutta kun ei toimi niin ei toimi.
Jetalla olen rallatellut talvirenkailla vuodessa n. 30 tkm ja joudun valitettavasti sanomaan, että Nokialaisiin en turvaudu enää - en kitkoissa enkä nastoissa. En edes viitsi ruveta latelemaan sitä listaa mikä näissä HKPL5:ssa mättää, mutta kun ei toimi niin ei toimi.
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
""Tosta ekasta viestistä saa käsityksen että mikään rengas ei pidä, mutkissa puskee ja ei pysähdy mitenkään? Onko vauhtia kuinka paljon? Talvi on talvi ja kesä on kesä..
Itsellä ei ole mitään ongelmia pysyä omalla kaistalla ja alla on jotkut todella halvat nastat.. Jos ei ajotyylillä pito parane niin ei se ainakaan renkaissa vika ole...""
nopeus vaihtelee mut älöttömyyksiin ei mennä.. kihara tiellä pyritään pitää se vauhti siinä 80-100 välissä näillä hpl5 silla.. entisillä samalla tiellä talvella ei päässy ees kuuttakynyppiä että ei tarttennu peljätä lähestyvvää penkkaa.. renkaat on aika kova ääniset mut voi johtua siitäki ko toi kiesi on farkku ja poistettu takapenkit, ei o eristystä senkää vertaa.. ajettavuus pitemmäs matkaajossa ruhtinaallinen verrattuna aiempiin, ei enää vetele paitti se melu mut laittaa ratioo vähä kovemmalle.. aluks ne ei pitäny, oli varmaa varastointirasvat viel niskassa :) mut nyttemmin pitää..
Itsellä ei ole mitään ongelmia pysyä omalla kaistalla ja alla on jotkut todella halvat nastat.. Jos ei ajotyylillä pito parane niin ei se ainakaan renkaissa vika ole...""
nopeus vaihtelee mut älöttömyyksiin ei mennä.. kihara tiellä pyritään pitää se vauhti siinä 80-100 välissä näillä hpl5 silla.. entisillä samalla tiellä talvella ei päässy ees kuuttakynyppiä että ei tarttennu peljätä lähestyvvää penkkaa.. renkaat on aika kova ääniset mut voi johtua siitäki ko toi kiesi on farkku ja poistettu takapenkit, ei o eristystä senkää vertaa.. ajettavuus pitemmäs matkaajossa ruhtinaallinen verrattuna aiempiin, ei enää vetele paitti se melu mut laittaa ratioo vähä kovemmalle.. aluks ne ei pitäny, oli varmaa varastointirasvat viel niskassa :) mut nyttemmin pitää..
Alla jo kolmatta talvea Corradossa GoodYear UltraGrip 500 195/55/15 ja hyvin pitää. Toki eivät nuo enää missään nimessä uudet ole, mutta paremmin pitävät kuin Venton Hakka4:t.
UGP 500:set ostanen ens talveksikin. Kuulemma Pohjois-Suomessa Liikkuvan Poliisin suosima malli tuo. Onhan se meluisa ku mikä, mutta Corrado ei nyt niitä hiljaisimpia autoja ole muutenkaan... :)
UGP 500:set ostanen ens talveksikin. Kuulemma Pohjois-Suomessa Liikkuvan Poliisin suosima malli tuo. Onhan se meluisa ku mikä, mutta Corrado ei nyt niitä hiljaisimpia autoja ole muutenkaan... :)
itse hommasin vuosi sitten hkpl 5 golffiin koossa 185/55r15 ja pito oli ihan tautinen. jäällä ja lumella. nyt continentalit koossa 175/70r13 ja sivuttais pito on ainaski heikompi conteissa ku nokialaisissa.. en pysty nyt suoraan sanomaan kummat on paremmat ku eri kokoa mutta plussaa conteista ainaski melun takia..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa