Golf II korin ruoste

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ykkone
-
Viestit: 4
Liittynyt: 12.1.2009 16:26

Golf II korin ruoste

ViestiKirjoittaja ykkone » 12.1.2009 16:30

Joo elikkäs oon uus täl foorumil ja tod.näk. tuun olee tääl aika usein ku ois mk2 golffin osto ees, eli mistäs mun pitäis kattoo sitä ruostetta ja oisko jotain muut mitä mun pitäis kattoo siitä?

Ja tosiaan siinä ei oo konetta paikallaan vaan saan mukaan 2 toimivaa 1,6TD konetta.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 12.1.2009 16:48

Kynnyskotelot, kaaret, etu- ja takalasien alareunat, tavaratilan reunat ja lattia/pohja, tolpat edessä ja takana (tavaratilan ja konehuoneen puolelta näkee).

Sitten alustan välykset - harvat on viitsinyt vaihtaa puslia käyttöpeliin, voisi olla hyvä idea uusia.

Koneitahan et vissiin pääse testaamaan ennen asennusta? Jos niissä häikkää niin osia saa kyllä halvalla foorumien myyntipalstoilta.
Vaihteisto on syytä olla diesel-vehkeestä, muuten nousee kierrokset liikaa.

ykkone
-
Viestit: 4
Liittynyt: 12.1.2009 16:26

ViestiKirjoittaja ykkone » 12.1.2009 17:32

Juu kone ja loota on kunnossa, tän auton käyttö historia on tiedossa.

Ja vaiheisto on kiisseli koneesta ja sit ois tälläne et tää ei varsinaisest oo tän alueen juttuu mut en kehtaa vääntää toist topikkii et ku toi o tota aika huolel pilattu eli : mattasininen väri, siniset takavalot, alu-spoikka ja muuta pientä muka tuuning juttuu, et oisko jotain simppelii kikkaa et sais vähä old-shcoolimmaks tota luukkii ?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 12.1.2009 17:49

^No muutat ihan ensin vähän old-schoolimmaksi kirjoitustyyliäsi, niin siitä saisi jotain selvääkin. Eli pisteitä ja isoja alkukirjaimia väliin, kiitos.

Mitä tässä on nyt itse paria kakkista viime aikoina tullut kynsittyä, niin molemmissa on ollut reikää lattian etuosissa ja takapyöräkoteloissa helman takaosassa sekä siellä iskareiden takana alaosassa. Oikealla puolella polttoainetankin täyttöputken takana on herkkä paikka. Pyöränkaaret näkeekin. Jos muovikaaret, ja ne on vedetty liimalla kiinni, on se melkein varma merkki siitä, että alla odottaa yllätys :) Takahelma herkkä ruostumaan, mutta ei niin vaarallista jos on isot puskurit, voi vaikka leikata koko helman pois sieltä alta.

Spoilerit pois ja orggis tai vastaavat valot takaisin, ei maksa paljoa jos mitään. Se mattaväri nyt ei oo mitenkään vaarallista, jos on hyvin tehty, ihan siisti voi tulla senkin kanssa. Sisustasta on kuitenkin menty paukkupullolla maalailemaan osia "korin väriin", palautat ne alkuperäiseksi.

Ja ei sitten muuta kuin tonttiin ja leveää vannetta alle :)

ykkone
-
Viestit: 4
Liittynyt: 12.1.2009 16:26

ViestiKirjoittaja ykkone » 12.1.2009 17:54

Joo heh anteeks kirjotus tyylistän.

Eli siinähän on ne isot puskurit ja sisustaa ei mielestäni ole pilattu kilikoli maaleilla että on iha suht orkkis värii siellä.

G-Lader
-
Viestit: 9
Liittynyt: 14.12.2008 19:50

ViestiKirjoittaja G-Lader » 12.1.2009 20:34

Itellä on kans ruosteprojekti työn alla. tähän mennessä mätää on löytynyt takakaarista ja sisälokasuojista, tankintäyttöputken takaa ja tankinluukun ympäriltä, takarekisterikilven valojen ympäriltä ja helmojen takaosasta. Onkohan noita sisälokasuojia taakse myynnissä missään?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.1.2009 22:29

Tyhjentävä vastaushan tähän olisi että kaikki siinä reksiterikilpien välissä oleva metalli kannattaa käydä läpi.

Taakse tulevista sisälokareista oli joskus täällä höpinääkin, muistaakseni jotain aftermarket sälää. Mutta mihin niitä tarvii? =D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa