Ajattelin kysyä mielipiteitä kummalla tavalla kannatta huohotin toteuttaa
eli vedetäänkö vaan vakiohuohottimen lähdöistä letkut tankille ja tankkiin sitten filtteri ulkoilmaan
...vai laitetaanko tankki alkuperäisen huohotinletkun väliin jolloin huohottimessa säilyy imu - näihin ilmeisesti laitetaan tankin sisään tiheää teräsverkkoa tms. jolloin öljysumun pitäisi jäädä verkkoon ja valua siitä astian pohjalle.
Kyseessä on turbovehje, eli vakiomallinen huohotin, missä sumut johdetaan turbon imupuolelle, sotkee välijäähdyttimen öljyllä ja ajan mittaan heikentää jäähdytysteho laskee.
Kysymys on lähinnä se tarvitaanko huohotussysteemissä alipainetta = moottorin imua, vai voiko höyryt päästää huoletta ilmaan omalla paineellaan erillisen suodattimen kautta?
Näin siis moottorin toiminnan kannalta asiaa tarkastellen.
Huohotintankin asennus
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa