Huohotintankin asennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Huohotintankin asennus

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.1.2009 21:07

Ajattelin kysyä mielipiteitä kummalla tavalla kannatta huohotin toteuttaa

eli vedetäänkö vaan vakiohuohottimen lähdöistä letkut tankille ja tankkiin sitten filtteri ulkoilmaan

...vai laitetaanko tankki alkuperäisen huohotinletkun väliin jolloin huohottimessa säilyy imu - näihin ilmeisesti laitetaan tankin sisään tiheää teräsverkkoa tms. jolloin öljysumun pitäisi jäädä verkkoon ja valua siitä astian pohjalle.

Kyseessä on turbovehje, eli vakiomallinen huohotin, missä sumut johdetaan turbon imupuolelle, sotkee välijäähdyttimen öljyllä ja ajan mittaan heikentää jäähdytysteho laskee.

Kysymys on lähinnä se tarvitaanko huohotussysteemissä alipainetta = moottorin imua, vai voiko höyryt päästää huoletta ilmaan omalla paineellaan erillisen suodattimen kautta?
Näin siis moottorin toiminnan kannalta asiaa tarkastellen.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 6.1.2009 1:20

Kai nyt joku täällä ymmärtää moottorin sielunelämää enemmän kuin meikäläinen kantapää-opiskelija?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 6.1.2009 5:50

Itse toteuttaisin säiliöllä josta ilma pääsee ulkoilmaan (suodattimen kautta),eikä tarvi alipainetta toimiakseen.
Mielenkiintoinen ajatus olisi järjestää voimakas imu huohotin puolelle,eli alipainetta lohkon sisälle.

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 8.1.2009 6:28

Mulla on ikäänkuin huohotinsäiliö vakio letkun välissä, eli imua on. vähäiset öljyt tuntuu kyllä jäävän säiliöön.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa