Mikäs ihme tuossa vihreässä passatissa nyt oikein on. Kyseessä siis 4B-passat TDI+, jossa jo SRE+VR6 hilut kytkimessä. Tehot tällä hetkellä varmaan 190/400 tjsp.
Tuossa viime keväänä huomasin ensimmäisiä kertoja, että kytkin alkaa luistamaan. Keväällä se luisti siis pienemmillä tehoilla pari kertaa, jonka jälkeen kesä mentiin pitävällä kytkimellä. Tuossa alkutalvesta tehot nostettiin tuonne pikkuisen korkeampiin lukemiin, ja aluksi kytkin luistikin vähäsen. Kolmisen päivää kytkin luisti, jonka jälkeen se sitten pitikin. Piti myös täyskaasulla sekä viitosvaihteella. Vähän ennen joulua kytkin alkoi luistamaan melkoisen huolella. Kolmosellakin kytkin luisti jo hyvin. Viikonlopun seisomisen jälkeen kytkin taas piti. Tänään huomasin taas kytkimen luistavan.
Mikä ihme tuota kytkintä vaivaa?
Kylmänä ei ole luistanut ikinä (ei passattia kyllä kengitetäkkään kylmänä), luiston huomaa vasta parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen.
Välillä luistaa, päivän tai pari, ja sitten pitää kuukauden verran. Sitten taas luistaa päivän tai pari, jonka jälkeen pitää.
Onhan se nähnyt (tuo kytkin) tietä jo n. 70tkm, joten saattaa toki olla lopussakin. Tuntuma ei kuitenkaan ole miun mielestä muuttunut lainkaan. Irroittaa suunnilleen samalla kohdalla, kuin oikeatkin autot, eikä kohta muutu jokaiselle ajokerralle.
Eikös niin, että jos jokin stefa fuskaa öljyä levylle, niin sen jälkeen kytkin luistaa aina? Tai niin, että jos levy on lopussa, niin kytkin irroittaa ihan ylhäällä, ja kun se käy luistamaan, niin se sitten myös luistaa koko ajan?
Kysyy nimmerkki ”ei kehtais purkaa ulkona huvikseen pakkasessa”
Passat 4B ja ajoittainen kytkimen luistaminen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Mie juttelin isojen poikien kanssa, ja kuulin erilaisia juttuja:
- Kytkin saattaa olla pölyinen, joka aiheuttaisi luiston
- Kytkimeen pääsee ajoittain öljyä pisara, joka luistaen palaa pois. Tätä tapahtuu tietyissä lämpötiloissa tai tilanteissa, mutta vain silloin tällöin.
Kuulin myös, että riittää pelkän levyn uusiminen. Asetelma ei ota itseensä pienistä määristä öljyä.
Kaiken tämän toteaisi varmasti avaamalla paikat, mutta ei silti kiinnosta ulkona 15 asteen pakkasessa. Tilasin mie jo levyn, painelaakerin, sekä stefat laatikkoon sekä kampiakselille. Näin mie selviäisin ilman ~400 euron asetelman ostamista.
Olenko mie ihan hakoteillä?
Mie kuitenkin tulen teetättämään rempan jossain. Ajankohta on vielä avoin.
Sivistyneitä arvauksia otetaan kiitollisena vastaan...
- Kytkin saattaa olla pölyinen, joka aiheuttaisi luiston
- Kytkimeen pääsee ajoittain öljyä pisara, joka luistaen palaa pois. Tätä tapahtuu tietyissä lämpötiloissa tai tilanteissa, mutta vain silloin tällöin.
Kuulin myös, että riittää pelkän levyn uusiminen. Asetelma ei ota itseensä pienistä määristä öljyä.
Kaiken tämän toteaisi varmasti avaamalla paikat, mutta ei silti kiinnosta ulkona 15 asteen pakkasessa. Tilasin mie jo levyn, painelaakerin, sekä stefat laatikkoon sekä kampiakselille. Näin mie selviäisin ilman ~400 euron asetelman ostamista.
Olenko mie ihan hakoteillä?
Mie kuitenkin tulen teetättämään rempan jossain. Ajankohta on vielä avoin.
Sivistyneitä arvauksia otetaan kiitollisena vastaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa