Iskarin yläpään erikoistyökalu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Iskarin yläpään erikoistyökalu

ViestiKirjoittaja TurboJ » 20.12.2008 23:28

Biltemasta hankin kolmen hylsyn sarjan, jotka periaatteessa sopivat VW:n iskarin ylämutterin avaamiseen. '91 Jetassa näyttää vain olevan ylämutterin halkaisija sen verran isompi, että mikään hylsyistä ei sovi. Tietääkö joku mistä löytyisi sopiva avain?

Toki sellaisen voi itse tehdä, mutta helpommalla pääsisi jos jossain olisi valmiina tarjolla.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.12.2008 8:24

Me naputeltiin ventosta se mutteri auki talttapäisellä ruuvarilla, tosin hetki meni.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 21.12.2008 8:49

Itse löin golfista läheisellä korjaamolla pulttipyssyllä yläpään löysälle ja ajelin varovasti kotiin vaihtamaan iskarit.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 21.12.2008 9:46

Ylämutterin sain auki Ventosta normaali hylsyllä ja isoleukaisilla papukaijapihdeillä siitä metallirenkaasta kiinni pitäen. Se kumireunus otettiin tottakai operaation ajaksi irti. Ennen tätä kannattaa sitä yläpäätä liottaa pari päivää ruosteenpoistoaineessa.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.12.2008 9:58

Itse löin golfista läheisellä korjaamolla pulttipyssyllä yläpään löysälle ja ajelin varovasti kotiin vaihtamaan iskarit.

Jostain pulttipyssy lainaksi, jos ei itseltä löydy.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 21.12.2008 10:37

pulttipyssyllä tullu auottua.. todettu parhaaks :)


se iskarin kierre ei sit ole mitään maailman kestävintä laatua.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.12.2008 10:48

Ja pulttipyssyllä ei sitten ikinä vedetä auki tai kiinni jäykkyyssäädettävien iskareiden yläpäitä, voi mennä säädöt jumiin. Siis näitä, joissa se säätö tehdään sieltä yläpäästä keskeltä kiertämällä. Jotkut magnetic ride iskarit on sitten asia erikseen :)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 21.12.2008 11:10

^Hyvä huomio!

Nissanista joskus tuli laitettua nuita madallusjousia ni takaiskaria ku ampusin mopolla auki ni irtos orkkis iskarin "männänvarsi" kierteestään, alapäästä. Iskari meni paskaksi ja vitutus suuri..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa