Tietoja Corradosta....
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 8.12.2008 0:24
Tietoja Corradosta....
Kuka kertois tietoja esim. vm. -92 2.0i 16V Corradosta?
Omamassa, teho (136hv?), onko mm. punainen alkuperäisväri?
Onko parempi ostos kuin ahdin vika herkkä G60?
Paljonko yleensä/keskimäärin ahdin remppa tollaiseen G60:iin maksaa?
Kiitos kaikille jo etukäteen...
www.corradoclubfinland.com kannattaa myös kysäistä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Corrado kertoo autosta ja eri malleista tarkemmin.
Eikä se G60 mikään vikaherkkä ole ;-)
http://www.autowiki.fi/index.php/Corrado kertoo autosta ja eri malleista tarkemmin.
Eikä se G60 mikään vikaherkkä ole ;-)
no voihan sitä ajatella vikaherkäksi ku aina välissä täällä on jollain jotain ongelmia ja jos ei ajattele muuta ku kerran about kuukaudessa jollain on jotain ongelmia geilaaderin kans. todellisuudessa täällä on sen verran paljon g60 pirssien omistajia että pakostaki täällä tulee kysymyksiä liittyen laaderiin.
On kai siinä jotain erikoista että jokainen G60-koneen omistaja tuntuu joutuneen ahtimen korjaamaan/huoltamaan. Ei turbopuolella ole näin.
Ei G60 varmastikaan ole huono, mutta kyllä jokaisessa ostajan oppaassa jne. mainitaan että ahtimet ovat heikko kohta kestävyyden suhteen. Mutta, G60 on silti ihan eri vehje kuin vapari 16V...
Ei G60 varmastikaan ole huono, mutta kyllä jokaisessa ostajan oppaassa jne. mainitaan että ahtimet ovat heikko kohta kestävyyden suhteen. Mutta, G60 on silti ihan eri vehje kuin vapari 16V...
Hmm... Uskaltaisin kyllä väittää että saman ikäisissä turbovehkeissäkin on ihan yhtä suurelta rosentilta huollettu/vaihdettu ahdin. Kerran kun sen huoltaa, niin sen jälkeen taas riittää pitkäksi aikaa pelkkä jakohihnan vaihto.
Ei ainakaan itsellä ole ollut käsissä yhtään 80/90-luvun vaihteen autoa missä olisi ollut orginaali ahdin paikoillaan.
Ei ainakaan itsellä ole ollut käsissä yhtään 80/90-luvun vaihteen autoa missä olisi ollut orginaali ahdin paikoillaan.
On kai siinä jotain erikoista että jokainen G60-koneen omistaja tuntuu joutuneen ahtimen korjaamaan/huoltamaan.
Jaa, on kai siinäkin sitten jotain erikoista, että jokainen tälläkin forumilla tuntuu joutuneen vaihtamaan joskus jakopäänhihnan autoonsa tai tekemään kansirempan kun se hihna on katkennut...
Itsellä ollut kymmenkunta 80/90 lukujen vaihteen turboautoa. Ainoastaan yhteen oli ahdin vaihdettu, ja siinäkin virittämisen vuoksi. Osalla näistä autoista oli sentään ajettu 400-500 tkm alkuperäisellä ahtimellaan.
Ja jos G-ahtimen korjaustarve (useiden satojen eurojen hintaan) lasketaan jakohihnan tapaan määräaikaseksi normaaliksi huoltotoimenpiteeksi, niin tällöin turboauton huoltokustannukset ovat huimasti pienemmät...
Ei ole tässä tarkoitus suinkaan haukkua G-Volkkareita, se nyt vaan on tosiasia että ahdinongelmat ovat niissä melko yleisiä. Tyyppivikansa joka autossa, arvon harrastajatoverit!
Ja jos G-ahtimen korjaustarve (useiden satojen eurojen hintaan) lasketaan jakohihnan tapaan määräaikaseksi normaaliksi huoltotoimenpiteeksi, niin tällöin turboauton huoltokustannukset ovat huimasti pienemmät...
Ei ole tässä tarkoitus suinkaan haukkua G-Volkkareita, se nyt vaan on tosiasia että ahdinongelmat ovat niissä melko yleisiä. Tyyppivikansa joka autossa, arvon harrastajatoverit!
Ja jos G-ahtimen korjaustarve (useiden satojen eurojen hintaan) lasketaan jakohihnan tapaan määräaikaseksi normaaliksi huoltotoimenpiteeksi
Kyllä, sitä se juuri mun mielestä on. Aivan normaali huoltotoimenpide jota laiminlyömällä saadaan aikaiseksi ahtimen hajoaminen. Huoltoväliksi suositellaan sellaista 70 000km väliä. Ja kyllä sillä varmaan pidempäänkin ajaa, mutta kummasti se parantaa ainakin yöunia. Uusi ahdin maksaa kuitenkin sitten maitoa. Huoltosarja maksaa vain sen vajaa 200€. Huoltovapaaksi tuota ei kukaan ole väittänytkään.
niin tällöin turboauton huoltokustannukset ovat huimasti pienemmät...
Jaa meinaat että pari sataa euroa parin-kolmen vuoden välein lisää eroa merkittävästi?
Nii no, tekeehän se 10v aikana ainakin sen 800€...
Turboista mä en tiedä juurikaan mitään kun ei mun autoissa niitä ole koskaan ollut, mutta mitä nyt lueskellut erinäisistä lähteistä niin kyllä niitä tuntuu aika tasaiseen tahtiin laukeavan.
ahdinongelmat ovat niissä melko yleisiä.
Ehkä näin, mutta lähes tulkoon aina johtuvat käyttäjästä tai lähinnä siitä mitä se käyttäjä on jättänyt tekemättä.
Eipä siinä, kyllä mua itseänikin hiukan aina huolestuttaa tuo ahtimen kunto ja tarkoituksena on se tässä lähiaikona kenties huoltaa/huollattaa. Mutta ei mua siinä huolestuta se että se niinkään heikko olisi, vaan lähinnä se että jos käy niin paska säkä että se jostain syystä hajoaa niin remppa tulee turkasen kalliiksi. Se motivoi kummasta pitämään sen kunnossa.
Corrado nyt ei niihin järkevimpiin ostoksiin muutenkaan kuulu (melkein 20v vanhasta autosta 5k€) joten tuskin kukaan sellaisen ostaja mitään huoltovapaata kauppakassia on hakemassakaan. Tai jos on niin, sitten suosittelen siirtymään muihin malleihin, ja unohtamaan myös sen 16V Corradon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 50 vierailijaa