Pystyykö aktivoimaan webaston Passat 3c
Valvoja: ffp jäsenet
Pystyykö aktivoimaan webaston Passat 3c
Eli faijan uudessa Passat 3c on webasto, näkyy konehuoneessa ja löytyy jopa joku lappu että on webasto 5kw.
Kuitenkaan ohjaamossa ei ole mitään nappuloita/kelloja eikä niin kai ole enää. Ei myöskään ajotietokoneessa löydy asetuksia sille, eli pitäisi kai VAG-Com tai jollain uudemmalla aktivoida se. Samalla kai pitäisi joku magneettiventtiili avata jotta se lämmittäisi myös moottoria.
Kuitenkaan ohjaamossa ei ole mitään nappuloita/kelloja eikä niin kai ole enää. Ei myöskään ajotietokoneessa löydy asetuksia sille, eli pitäisi kai VAG-Com tai jollain uudemmalla aktivoida se. Samalla kai pitäisi joku magneettiventtiili avata jotta se lämmittäisi myös moottoria.
Webasto toimii automaattisesti moottorin käydessä - erillistä aktivointia se ei tarvitse toimiakseen noin.
Jos sitä halutaan käyttää esilämmitykseen niin pitää asentaa lisäsarja joka mahdollistaa esilämmityksen ja joko minikello tai kaukosäädin-paketti (tai molemmat).
Jäähdytysnesteen kierrossa magneettiventtiiliä ei ole Passatissakaan ellei tehtaalla ole asennettu tehtaan omaa kellosarjaa (löytyisi ajotietokoneesta), joten sitä ei tarvitse availla tuostakaan Passatista.
Katso aiempia kirjoituksia esim. Touranin Webastosta, Passatin Webasto on sama laite ja toimii samoin kuin Touranissa.
Jos sitä halutaan käyttää esilämmitykseen niin pitää asentaa lisäsarja joka mahdollistaa esilämmityksen ja joko minikello tai kaukosäädin-paketti (tai molemmat).
Jäähdytysnesteen kierrossa magneettiventtiiliä ei ole Passatissakaan ellei tehtaalla ole asennettu tehtaan omaa kellosarjaa (löytyisi ajotietokoneesta), joten sitä ei tarvitse availla tuostakaan Passatista.
Katso aiempia kirjoituksia esim. Touranin Webastosta, Passatin Webasto on sama laite ja toimii samoin kuin Touranissa.
Onkohan toi aktivointi-cd autokohtainen vai voiko itse asentaa sen piuhahässäkän ja mennä aktivoimaan sen muualle?
Tää taitaa olla tehty niin vaikeaksi että tätä ei ole tarkoitus tehdä...
No, tilasin omaan autoon jo eberin, pitää se asentaa tässä lähiviikkoina, se ainakin toimii niin kun pitää... ainakin näin luulisi...
Tää taitaa olla tehty niin vaikeaksi että tätä ei ole tarkoitus tehdä...
No, tilasin omaan autoon jo eberin, pitää se asentaa tässä lähiviikkoina, se ainakin toimii niin kun pitää... ainakin näin luulisi...
Webasto toimii automaattisesti moottorin käydessä - erillistä aktivointia se ei tarvitse toimiakseen noin.
Jos sitä halutaan käyttää esilämmitykseen niin pitää asentaa lisäsarja joka mahdollistaa esilämmityksen ja joko minikello tai kaukosäädin-paketti (tai molemmat).
Jatketaan tähän topikkiin vaikka kyseessä on vm 2005 T5. Autossa on kaksi tehdasasennettua webastoa, takaosaa lämmittää Airtop 3500 ja moottoria Thermotop C. Näistä löytyy laput kuskin ovesta. Takaosan webastolle on kake ja kello ohjaamon katossa. No problem.
Moottoriwebasto on automaattinen ja asiaa on tullut guuglattua ja jonkinmoinen käsitys asiasta on muodostunut; lisäsarja esilämmittämiseeen olisi hankittava. Mitä tuo lisäsarja pitää sisällään?
Entä climatronic, jos webaston saa käynnistettyä tuon lisäsarjan avulla, osaako se komentaa climatroniccia esim. väylän kautta?
Niin, ja molempiin webastoihin saa yhteyden vag-comilla.
T5 moottoriin kiertoon kytketty Webasto TT-C:n saa esilämmittäväksi piuhasarjalla ja takaiskuventtiilillä. Jos autossa on climatronic niin sitä varten ei ilmeisesti tarvita mitään ohjainlaitetta tms. Näin oli ainakin omassa Multivanissa johon moisen setin asensin. Itse tilailen Webasto rojuja tuolta. Hinta tuntuu kilpailukykyiseltä ja toimituskulut kohtuulliset. T5:n paketin hinta on toki posketon siihen nähden, että piuha on vain + ja - piuhat akulle/runkoon ja sitten yksi piuha Webaston 1-pinniin, liittimineen yms. - niin onhan siinä tietenkin ohjeet ja takaiskuventtiili, mutta silti yli 100€ moisista osista on aika paljon. Paketin lisäksi tarvitaan tietenkin minikello ja/tai kaukosäätimet.
Muuten eikös tuo Airtop 3500:n lämmitä myös ohjaamoa? Tai ainakin osassa asennuksia olen nähnyt venttiilin myös repsikan kynnyksessä ja toinen venttiili on b-pilarissa liukuoven edessä.
Muuten eikös tuo Airtop 3500:n lämmitä myös ohjaamoa? Tai ainakin osassa asennuksia olen nähnyt venttiilin myös repsikan kynnyksessä ja toinen venttiili on b-pilarissa liukuoven edessä.
Muuten eikös tuo Airtop 3500:n lämmitä myös ohjaamoa? Tai ainakin osassa asennuksia olen nähnyt venttiilin myös repsikan kynnyksessä ja toinen venttiili on b-pilarissa liukuoven edessä.
Juu, Multivan kyseessä eli väliseinää ei ole. Airtoppi tosiaan puhaltaa repsikan puolelta eteen ja taakse. Auto on vielä sen verran tuore tuttavuus että ihan kaikkea ei ole tullut pengottua.
Homma vaikuttaa suhteellisen yksinkertaiselta, jos ei tarvita kuin piuhaa ja takaisku. Jos systeemissä on pinni josta lämmityksen saa päälle, on sen jälkeen mietittävissä muitakin ohjausmahdollisuuksia kuin webaston oma minikello tai kake.
Tästä on hyvä jatkaa, tattista vaan! Tai jos sulla on nuo asennusohjeet sopivassa formaatissa, niin olisin kiinnostunut vilkaisemaan niitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa