Jarruletkujen vaihto G4 GTI

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

JiiKoo83
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.10.2006 17:05

Jarruletkujen vaihto G4 GTI

ViestiKirjoittaja JiiKoo83 » 12.9.2008 14:06

Eteen pitäisi vaihtaa jarruletkut kun katsastusmies huomautti niistä. Kun en ole ennen kysyeistä toimenpidettä tehnyt niin kysynkin teiltä, että minkälainen homma on ne vaihtaa.

Riittkäkö, että hakee uudet letkut ja vaihtaa? Vai tarvitseeko mahdollisesti jotain muitakin osia tai erikoistyökaluja?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.9.2008 14:38

Tukevat työkalut on paikallaan. Ne tuppaavat ikävästi ryytymään kiinni liitoksista.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 12.9.2008 14:44

No siis perus lenkki-avaimillakin pitäisi pärjätä. Ilmausruuvin avainkoko on jotain väliltä 6-9mm, ja letkut suunnilleen 13mm kokoa. Letkut kun olet vaihtanut, niin jarrut pitää ilmata, ja muistaa lisätä välillä jarrunestettä, se ei saa päästä loppumaan säiliöstä! Ilmausruuvin avauksessa kannattaa olla maltillinen. Jos sitä ei vähään aikaan ole availtu niin saattaa olla hyvinkin tiukassa ja näinollen katkeaa helposti sisään. Lämpö auttaa tässä asiassa.

Muista myös katsoa että uudet letkut ei jää kierteelle.

JiiKoo83
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.10.2006 17:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo83 » 12.9.2008 15:27

Kiitos paljon vinkeistä. Eiköhän noilla ohjeilla homma hoidu.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.9.2008 18:26

En yhtään epäile taitojasi mutta jarrut on kuitenkin suht tärkeä osa auton turvallisuutta. Jos et oikeasti ole tehnyt sitä ennen niin suosittelen että sitä valvoisi edes kaveri joka on sen tehnyt/tietää mitä tehdään. Eihän se kummmoinen homma sinällään ole.

Vaikka korjaamokin sen tekisi niin kustannus ei varmasti huima ole. Aanelosesta vaihdatin korjaamolla ku ite en talvella viitsinyt alkaa vaihtelee niin ei siinä montaa kymmentä minuuttia menny ku se laittoi ne.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.9.2008 20:24

11 vuotta vanhaan golffiin jouduin suureksi ihmeeksi vaihtamaan viime katsastuksen jälkeen kun niistä hylky tuli, pelkääjän puolelle jouduin vaihtamaan koko jarruputken kun ei liitosta auki sitten millään vaikka lämpöä ym koitettiin.
30 vuotta vanhaan mersuun piti toinen takaletku vaihtaa 10 vuoden aikana mitä se mulla oli, muut oli alkuperäiset eikä mitään vikaa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 14.9.2008 14:22

Perusteellisesti kun putsaa kaikki paskat pois avattavista osista + rost offit vaikuttamaan vaikkapa edeltävänä päivänä, ennenkuin alkaa hommiin niin ei pitäisi olla ongelmia.. Nelos koriset nyt ei NIIN vanhoja ole vielä etteikö nuo nyt lähtisi irti.. Malttaa vaan rauhallisesti nitkutella, jos tuntuu olevan tiukassa, eikä vaan väännä menemään..
Avainkoko on 11mm, niin junttureissa (jarruputken/letkun liitos) kuin ilmaruuveissakin.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.9.2008 19:14

Kunnon jarruputkiavaimet helpottavat kummasti, liittimet ovat aika pehmeää tavaraa.

Kuva

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.9.2008 6:44

hyväs kunnos ne on jos noilla hahloavaimilla auki saa ;) kunnon lukkotonkien kans ainoo pieni toivo jos oikeen jumis on

JiiKoo83
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.10.2006 17:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo83 » 22.9.2008 19:47

Eipä ollu mulla jumissa. Helposti hoitui homma alle tunnissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 29 vierailijaa