IV Golffin pulttijaon muutos, ideoita?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

IV Golffin pulttijaon muutos, ideoita?

ViestiKirjoittaja dr_ink » 16.9.2008 20:00

Kävi mielessä jos vaihtais kolopalloon 5*112 jaon, löytyis edullisemmin ja laajempi valikoima vanteita, etenkin käytettynä.

Muutamia vaihtoehtoja olen punniskellut.

- RS ocun olka-akselit ja jarrut, käsittääkseni pitäs mennä kohtuu pienellä työllä.
- Uudet navat joihin teettää / tekee 5*112 jaon, jarrulevyt sitten sen mukaan.
- Pulttijaon muuttavat spacerit jolloin ET:tä tarvii 25-35mm lisää vanteelle.

Ideoita, vinkkejä, kokemuksia?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.9.2008 20:07

Etsit jostain 5x112 ja 5x100 jakosen navan osat ja mittaat onko ne keskenään saman kokoisia, että saisi olemassa olevaan olkaan vaihdettua vain navan.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 16.9.2008 20:17

^ Itseasiassa toikin kävi mielessä.
Neloskoppasessa kun tuntuu olevan melkolailla esim. octaviaa vastaava olka-akseli.
Mietinkin jos esim. ocun napa kävis suoraan tohon?

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 16.9.2008 21:00

onko tullut mieleen jaon muuttavat spacerit? Sellaiset pulteilla vakionapaan kiinnittyvät, joissa olisi uusi jako?

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 16.9.2008 21:12

^eli adapterit, mutta ne pitäis sitten ruuvata joka katsastukseen irti (ellei halua jännitystä elämään). Nehän on lainsäädäntömme mukaan laittomat, kuten suurin osa spacereistakin..

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 16.9.2008 21:19

^eli adapterit, mutta ne pitäis sitten ruuvata joka katsastukseen irti (ellei halua jännitystä elämään). Nehän on lainsäädäntömme mukaan laittomat, kuten suurin osa spacereistakin..


Onhan ne laittomat, totta puhut. Mutta ratkaisuna erittäin helppo, mutta jos tykkää rakentaa, ja jaksaa nähdä vaivaa niin totta kai pysyvä ratkaisu esim. napojen vaihto on paras.
Mutta jos on laiska niinkuin minä niin... ;) ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.9.2008 21:29

Uusi jako vanhoihin napoihin.

-Säilyy vanha jako
-Edullinen?


E:
-Ei tarvi murehtia navan sopivuutta olka-akseliin
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 16.9.2008 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 16.9.2008 21:52

JaniV kirjoitti:onko tullut mieleen jaon muuttavat spacerit? Sellaiset pulteilla vakionapaan kiinnittyvät, joissa olisi uusi jako?


No eipä ole tullut, kuten ensimmäisestä viestistäni saatat havaita.
Ei herneitä, vaan tarkkaavaisuutta.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 16.9.2008 22:18

Minulla on paikallaan tällä hetkellä itse höylätyt 5x100 -> 5x112 adapterit.
Lintillä paksuutta 24mm, mutta vanteen ET on 51 joten sille mitoitettu.
Paksuutta pystyy nipistämään tuosta todella paljon, ehkä jopa puolet.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 16.9.2008 22:24

^ Pistäppäs mulle privaan tarjous millä hintaa mulla olis kohta vastaavanlaiset, sun höyläämät spacerit 5x100->5x112.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa