-98 passatin keskuslukko ongelma.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ruhis
-

-98 passatin keskuslukko ongelma.

ViestiKirjoittaja ruhis » 30.6.2008 20:47

Eli ongelmana seuraavanlainen:

kaukosäätimen kun napista painaa ovet auki niin pääasiallisesti toimii hyvin, välillä kuskinpuolen takaovi ei aukea, kun painaa toisen kerran niin sitten sekin aukeaa.

kaukosääätimestä ei ovia saa lukkoon kun todella harvoin, kuskin puolen ovesta menee avaimella kaikki ovet lukkoon niinkuin pitääkin.

Repsikan puolen ovesta ei saa avaimella kääntämälläkään kun ko. oven lukkoon eli ohjaus ei toimi (tosin en tiedä, että onko tuossa ovessa edes ohjausta???)

Eli jossain on jotain häikkää, mutta missä?

Katsottu seuraavat:

Johtosarjat ovien läpivienneistä -> kunnossa

Kuskin jalkotilan boxi katsottu -> ei mitään normaalista poikkeavaa...

Mitä katsoa seuraavaksi?

audi1002.8
-

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 30.6.2008 20:59

Mulla sama ongelma ja saman oven kanssa. Lukon mikrokytkimiä veikkaisin minä. Ei muuta ku kuskin puolen takaoven lukko vaihtoon, ite en oo vielä jaksanu/ehtiny/ei oo ollu rahaa. Mites vilkkukuittaukset kun sulkee/avaa ovet kaukosäätimellä?

mv
-

ViestiKirjoittaja mv » 1.7.2008 19:36

Pura mukavuusohjainlaitteen johtosarjaa ainakin puolimetriä sieltä jalkatilasta. Itsellä oli kanssa boxi ja sen liittimet hyvät, mutta se johdotus mätä. Alkuperäiset kaikki kangasteipit puolen metrin matkalta pois, niin pääsee näkemään.

Takaoven lukosta itsellä oli salvan tunnistus mikro jumissa, aiheutti sen että lukot pomppas auki lukitsemisen jälkeen.

heller
-

ViestiKirjoittaja heller » 1.7.2008 21:37

onkohan mulla sama ongelma kun tänään huomasin ovia lukkoon laittaessa ettei vilkut tehny mitään kun lukkoon laittaa. pari kertaa kun raplas auki/kiinni ni vilahti kun lukitsi ovet. lukkoon ne kyllä menee mutta vilkut ei sano mitään.

liekkö sitten samaa ongelman yhteydessä kun välillä kun ovet laittaa lukkoon ja apparin ovi on auki niin alkaa hälyt laulamaan, aikasemmin vilkku vilahti kun apparin ovi meni kiinni eikä käyny rääkymään.

arveccío
-

ViestiKirjoittaja arveccío » 7.7.2008 13:38

Lainaan vähän. Onko se mukavuusboksi kuskinpenkin alla vai jossain jalkatilan kyljessä? eli suomeksi pitääkö penkki irrottaa että pääsee käsiksi?

mv
-

ViestiKirjoittaja mv » 7.7.2008 21:51

Kuskin jalkatilassa. Ei tarvi penkkiä ottaa pois.

vk
-

ViestiKirjoittaja vk » 2.9.2008 17:52

Topicin lainaus:

Rupesi -98 Audi A6 tänään oikeen urakalla Opeliksi. Satunnaisesti koko kesän oireillut kuskin puolen takaovi ei enää tottele keskuslukkoa ollenkaan. Ennen sen lukko avautui viimeistään toisella yrityksellä muttei suostu enää aukeamaan kuin kahvasta avaamalla.
Huhuja olen kuullut seuraavista mahdollista vikakohteista:
-Mukavuusboksi ja sen johtosarja
-Oven johtosarja
-Mikrokytkin

Missä se mukavuuslaatikko on tässä audissa. Kuskin jalkatilassa mutta missä? Polkimien päällä? Maton alla?

Jos nyt ensin yrittäis korjata itse ennenkuin alistuu merkkihuoltamon riistoon...

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”