Elikkäs pakki hyppää pois päältä.
golf on 1.9 TD vm. -96 tankovälittteisellä sekä mekaanisella kytkimellä varustetulla askilla.
Onko vastaavaa ilmennyt muilla? jakakaa kokemuksianne kiitos.
MK 3 pakki hyppii.
Valvoja: ffp jäsenet
takimmainen moottorinkannake omastani joskus antoi periksi ja laatikon liikahtaessa pudotti pakin pois päältä. Tarpeeksi kauan kun kädellä pidin pakkia väkisin päällä niin pakkipyörän siirtohaarukassa oleva "liukumuovi" kului puhki eikä pakkipyörä ylettynyt enään ollenkaan hampaalle. Eli edessä oli laatikon aukaisu.
minä hajotin laatikon viime kesänä,kun unohdin että pakki hyppää pois ja peruutin oikein vaudilla ja silloin pomppas päältä. On kuulemma tyyppivika. Pakin rattaat ei kai kytkeydy kunnolla ja ne rupee kuluun vinoon ja se aiheuttaa pomppimisen. Mulle korjaus makso lähihuoltamolla n.900e kun uusittiin pakin rattaat.
En ole kyllä mikään laatikko asiantuntia,mutta luulen että ei onnistu ilman irroitusta. Kannattaa kyllä eka katsoa moottorin tukikumien kunto ja ehkä vivuston säätöä. Mulle merkkikorjaamolla suositeltiin öljyn vaihtoa ja vivuston säätöö. Mutta kun tiesin,että laatikko hajosi sillä yhdellä kerralla kun laatikosta rupesi heti kuulu kamala meteli peruuttaessa ja varsinkin silloin kun painoi kytkimen pohjaan auton vielä liikkuessa taakse päin,niin tiesin että valohoito ei auta vaan on laatikko aukaistava. Kaveri joka teki remontin aukasi samalla mk2. laatikon ja katso saako siitä osia,niin siinä oli samaa vikaa. Mulla meni hampaita poikki molemmista rattaista ja mietin ostanko käytetyn laatikon purkaamolta ,mutta kun katseli hintoja niin uudet rattaat+stefat (500e) makso melkein saman verran. Siinä kun auto oli telakalla melkein kaksi viikkoa,niin oli kuulemma moni korjaamolla käyny sanonu että tuttu vika. Tiedä sitten.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”