Kunnollisia korjaamokäsikirjoja / korjausoppaita?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

Kunnollisia korjaamokäsikirjoja / korjausoppaita?

ViestiKirjoittaja Juise » 16.1.2008 10:18

Herätetäänpäs tämmöinen keskustelu.

Volvopiireistä siirtyvänä olen tottunut käyttämään ruotsista ostettuja volvo -huoltojen lopetettuaan myymiä "virheäkantisia", eli oikeita korjaamokäsikirjoja.

Onkos VW maailmassa olemassa tällaisia? Alfamerin perusoppaat ovat monelta osin liian yleispäteviä ja opastavia, jolloin sisältö jää kovin epätarkaksi.

Tai jos ei moisia löydy niin onko vastaavia olemassa jonkunlaisessa sähköisessä muodossa?

Vastauksista kiittäen

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 16.1.2008 10:34

Vanhoihin vessoihin tällaisia löytyy paperimuodossa, monta kansiollista per automalli.
Uudempiin ei saa kuin sähköisessä muodossa.
Kovin paljoa ei näitä dokumentteja liiku, sillä niiden luovuttaminen VW-organisaation ulkopuolelle on kiellettyä. Tosin niitä saa kyllä VW:ltä ostaa melkeinpä kuka tahansa.

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 16.1.2008 11:22

Kumpaan luokitukseen menee joku 98 - 99 pasuuna? Paperi vai sähkömuste?

Entäs sitten se vähemmän virallinen hankinta, onko harrastajilla näitä itsellään?

Jos ei tänne uskalla vastata ni sigun mailiin sitten...

Henri_W
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.8.2004 22:28

ViestiKirjoittaja Henri_W » 16.1.2008 14:51

Offtopic:

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa kuinka kattava tämä kirja on?
Kattaako vain noita jenkkimalleja, kun on kuitenkin amerikkalainen kustantaja?

Ja aiheeseen:

Löytyi tuolta bookplussan sivulta tämän kirjan. Eli passatit 1998 - 2005. Taas laajuudesta en tiedä, enkä myöskään siitä, koskeeko jenkki- vai euromalleja.

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 16.1.2008 16:49

Jenkkimalleista noi Bentleyn kirjat pääosin on, mutta niinkuin sivumääristä näkyy tietoakin löytyy. 99% tiedosta on käyttökelpoista myös euroopassa. Joitain tiettynä koneita kirjoista kyllä puuttuu.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 18.8.2008 21:09

Onko kukaan löytänyt torrenttina tehdasmanuaaleja? Puolan kielellä löysin nopealla haulla, onko joku löytänyt englanniksi?

Sitten on tämä -> https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do, onko kellään kokemuksia? Kuinka nopeasti pystyy printtaamaan koko manuskan ulos? On turhan tyyris pitkässä juoksussa.

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 19.8.2008 18:35

Offtopic:

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa kuinka kattava tämä kirja on?
Kattaako vain noita jenkkimalleja, kun on kuitenkin amerikkalainen kustantaja?


Mulla on sekä toi kirja, että ykköskoppaisen vastaava punakantinen. Toi harmaa kirja on todella kattava, löytyy esim. kytkentäkaaviot kaikkiin mahdollisiin malleihin, en ole jäänyt pulaan tämän kirjan kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 25 vierailijaa