16V mk2 Scirocossa EI ole jarrupaineensäädintä taakse? Kuvia
Valvoja: ffp jäsenet
16V mk2 Scirocossa EI ole jarrupaineensäädintä taakse? Kuvia
Pitääkö paikkaansa? Eli tehokkaimmassa malliversiossa (onko se nyt 16V KR 139hv) ei olisi ko. säädintä olemassa. Jos siellä sattuu olemaan sellainen, niin voisiko joku ystävällinen kertoa minkälainen ja missäpäin se sijaitsee siellä? Samalla tavalla kuin Golffin GTI mallissa? Kuvakin olisi poikaa..
Ei siinä muuta mutta kun pitäisi Corradon versiosta sellainen väsätä eikä ole tietoa minkäänlaista.
Ei siinä muuta mutta kun pitäisi Corradon versiosta sellainen väsätä eikä ole tietoa minkäänlaista.
Viimeksi muokannut TiPu, 25.4.2008 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vielä varmistuksen varmistukseksi: että pelkät putket menee pääsylinterissä satuloille ilman mitään ylimääräisiä hilppeitä tai säätimiä, niinkuin tuo Pipo_esa mainitsi? Onko pääsylkän lähdöt suoraan jokaiselle satulalle että ei ole muita kuin ne neljä lähtöä sivuilta?
Anteeksi kun näin tarkasti kyselen mutta siulla Tero taitaa olla ainut vakiona 16V tekniikalla oleva Scirocco ja pystyt antamaan varmat tiedot suoraan avaamalla konepellin ;)
ps. Kaippa se tasaisesti alkaa ottamaan paskarottelossakin kun jarruttelee ja herkistelee jarruja seisonnan jäliltä. Leimaan näet pitäs viedä että pääsis Bugruniin..
Anteeksi kun näin tarkasti kyselen mutta siulla Tero taitaa olla ainut vakiona 16V tekniikalla oleva Scirocco ja pystyt antamaan varmat tiedot suoraan avaamalla konepellin ;)
ps. Kaippa se tasaisesti alkaa ottamaan paskarottelossakin kun jarruttelee ja herkistelee jarruja seisonnan jäliltä. Leimaan näet pitäs viedä että pääsis Bugruniin..
Saattaa olla joo konehuoneen puolella jotain murkuloita, ei ole ollut tarvis niin hirveesti perehtyä. Jollainhan takapainetta pitää hillitä. Saatto olla sylkkyyn ruuvattuna semmoset pitkulaiset palikat. Vastaavat oli muistaakseni edellisessäkin roccossa, siinä tosin putkien välissä.
Voin koittaa napsia kuvaa, kunhan meen tallille. Ei tarvi ees konepeittoo avata, ei se ole paikallaan :)
Voin koittaa napsia kuvaa, kunhan meen tallille. Ei tarvi ees konepeittoo avata, ei se ole paikallaan :)
Tulin myös hämmentämään tätä soppaa kun TiPun kanssa ollaan tästä jo mailailtu keskenämme. Itsellä on juuri omaan Sciroccoon mennossa jarrujen päivitys 8V->16V ja mietin itsekkin tuota että otanko tuosta vanhasta pääsylinteristä vaan nuo "pötkylät" ja pistän ne tuohon uuteen 22mm pääsylkkään takajarrujen lähdöille niin kuin vanhassakin?!? Kuitenkin olisi hauska tietää miten ne oikeasti on toteutettu 16V versioissa.
Pientä selvyyttä asiaan eli ilmeisesti 16V on käytetty 3/15 paineensäätimiä takajarruille ja ne on juurikin tuollaiset "pötkylät" jotka ruuvataan tuohon pääsylkän lähdöille. Oman Scirocon vanhassa pääsylinterissä nuo säätimet on 3/35 ja eivät siis ole käypäiset levyjarulliseen kokoonpanoon.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Onkos noihin paineensäätimiin saatu jo selvyyttä? Itsellä samanlainen projekti menossa ykköskoppasessa golffissa. Edessä 256mm Scirocosta ja takana levyt Golffista. Pääsylkkä taitaa olla se 20mm. Löytyy noi pötkylät, mitkä rumpujen kanssa on.
Mietin vain voisiko ne korvata jollai säädettävällä systeemillä. Esim. tollasella http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... cts_id=287
Mietin vain voisiko ne korvata jollai säädettävällä systeemillä. Esim. tollasella http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... cts_id=287
Se on ainakin varmaa että 16V Scirocossa on ihan oman malliset paineensäätimet ja niitä helvetin vaikea saada mistään. Ebayta ja yhtä toistakin kautta nuo on ollut hakusessa jo hetken aikaa mutta aika pahalta näyttää. Ajattelin itse jos virittäisi mk2 Gti Golfin taka-akselilta löytyvän paineensäätimen Sciroccoon.
Tiedän että jotkut ovat laittaneet ihan noita rumpujarrujen paineensäätimiä levujarrulliseen mutta itse en lähde tuolle linjalle kyse on kuitenkin jarruista ja jos ne paniikkijarrustuksessa vaikka heittävät takapään lukkoon niin siitä on leikki kaukana.
Tuollaisesta säädettävästä paineensäätimestä ei ole mitään kokemuksia mutta miksei tuokin saattaisi toimia?
Tiedän että jotkut ovat laittaneet ihan noita rumpujarrujen paineensäätimiä levujarrulliseen mutta itse en lähde tuolle linjalle kyse on kuitenkin jarruista ja jos ne paniikkijarrustuksessa vaikka heittävät takapään lukkoon niin siitä on leikki kaukana.
Tuollaisesta säädettävästä paineensäätimestä ei ole mitään kokemuksia mutta miksei tuokin saattaisi toimia?
^Muistelin että sulla oli jotkut Corradon paineensäätimet siellä pysyväisväliaikaisesti ;)
Visioin jo tuossa että virittelisin mk2 Golf GTi:n paineensäätimen tuohon Scirocon taka-akseliin kun ei noita alkuperäisiä 16v Scirocon säätimiä löydy enää mistään... tai ainakaan edullisesti. Kun olis yksi sopiva taka-akseli josta tuon Golfin säätimen saisi irti. Tuohan ajaa ihan samaa asiaa.
Visioin jo tuossa että virittelisin mk2 Golf GTi:n paineensäätimen tuohon Scirocon taka-akseliin kun ei noita alkuperäisiä 16v Scirocon säätimiä löydy enää mistään... tai ainakaan edullisesti. Kun olis yksi sopiva taka-akseli josta tuon Golfin säätimen saisi irti. Tuohan ajaa ihan samaa asiaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa